Mødre som slanker babyen i magen bør ta seg ei bolle! Er du enig?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Mødre som slanker babyen i magen bør ta seg ei bolle!

Vi er en nasjon slankere! Mødre slanker seg, ungdom slanker seg, barn slanker seg, og nå skal jammen også babyer slanke seg, helst mens de ligger i magen. Vi mødre har et stort ansvar og noen bør ta seg ei bolle!

Dette skriver Babyverdens sjefsredaktør Karine! Les hele bloggposten hennes her

Er du enig?

Jeg har lest om dette fenomenet, men har aldri møtt noen som mener det er greit. Hvor er "disse" hen? Er det virkelig så mange som man får inntrykk av?

Jeg skjønner heller ikke hvor disse menneskene kommer fra, men hvis de virkelig eksisterer så burde de virkelig ta et oppgjør med egne holdninger. Å slanke en baby er så på viddene at jeg har ikke ord.

Det er helt sykt og er ikke slikt en skal gjøre som gravid.

Sier litt om hvor sykt vårt samfunn er blitt, og hvor fokuset ligger. Jeg er ikke forfær over at "disse" finnes, og jeg tror det er flere enn vi tror. Mange kvinner i vårt samfunn med et veldig usunt bilde på sunnhet, skjønnhet og lykke....

Ikke alle som "fortjener" barn....

Det er jo helt sinnsykt!! Få minst mulig baby! Blir kvalm!!! Ingen kan påstå at jeg prøvde på det, med ei tulle på nesten 4.5kg ;)

Jeg skjønner heller ikke hvor disse menneskene kommer fra, men hvis de virkelig eksisterer så burde de virkelig ta et oppgjør med egne holdninger. Å slanke en baby er så på viddene at jeg har ikke ord.

Enig! Men tenker at de gjerne er "litt" forstyrret i hode, og har et enormt press på seg selv med å holde perfekt fasade. Ikke legge på seg under svangerskapet osv, og mens de i 9 mnd er hysteriske på egen vekt, så går det naturligvis ut over barnet.. Synd og tragisk.

Og fokuset på kropp blir bare verre og verre, og prøver en å ta til motmæle, så får en høre det at det er fordi en er i dårlig form :p Men jammen glad jeg ikke er 14 år i dag... Det beste vi kan gjøre er å gi våre barn andre verdier <3 Og vise de virkeligheten, den som ikke er photoshoppet :)

Og fokuset på kropp blir bare verre og verre, og prøver en å ta til motmæle, så får en høre det at det er fordi en er i dårlig form :p Men jammen glad jeg ikke er 14 år i dag... Det beste vi kan gjøre er å gi våre barn andre verdier <3 Og vise de virkeligheten, den som ikke er photoshoppet :)

Så sant!

Har desverre vært borti dette, i jobben som personlig trener. Hadde en kunde som ønsket å kjøpe PT klipp, hun var da 4 mnd på vei. Jeg spurte henne om treningsmål, og da kom det fram litt ymse, hun ville stramne opp og bli sterkere. Det er jo greit, så spurte jeg henne om indre motivasjon, hvorfor hun ønsket hjelp fra en PT. Da forklarte hun meg at hun ikke ønsket å føde et barn over 3200 g, hun hadde fødselsangst og ville ikke miste kroppen sin.
Jeg ble rimelig forfjamset og sa at hvis dette var den indre motivasjonen ønsket jeg ikke å jobbe med henne. Det høres hardt ut, men det strider mot alt jeg tror på!

Vi klarte, etter en lang og dyp samtale, å komme fram til et mer fornuftig mål som ga henne motivasjon. Når jeg forklarte henne farene ved å slanke fosteret i magen fikk hun dårlig samvittighet. I tillegg snuste hun et par bokser om dagen, for å ikke bli sulten.. Hun trodde ikke det hadde noen betydning, at nikotin var skadelig.

Veldig mange er dårlig opplyst rett og slett! o_O

Har desverre vært borti dette, i jobben som personlig trener. Hadde en kunde som ønsket å kjøpe PT klipp, hun var da 4 mnd på vei. Jeg spurte henne om treningsmål, og da kom det fram litt ymse, hun ville stramne opp og bli sterkere. Det er jo greit, så spurte jeg henne om indre motivasjon, hvorfor hun ønsket hjelp fra en PT. Da forklarte hun meg at hun ikke ønsket å føde et barn over 3200 g, hun hadde fødselsangst og ville ikke miste kroppen sin.
Jeg ble rimelig forfjamset og sa at hvis dette var den indre motivasjonen ønsket jeg ikke å jobbe med henne. Det høres hardt ut, men det strider mot alt jeg tror på!

Vi klarte, etter en lang og dyp samtale, å komme fram til et mer fornuftig mål som ga henne motivasjon. Når jeg forklarte henne farene ved å slanke fosteret i magen fikk hun dårlig samvittighet. I tillegg snuste hun et par bokser om dagen, for å ikke bli sulten.. Hun trodde ikke det hadde noen betydning, at nikotin var skadelig.

Veldig mange er dårlig opplyst rett og slett! o_O

Huff, veldig skremmende ja... :(

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Skremmende trend, hvis det faktisk er sånn det utvikler seg.

Helt motbydelig at det finnes mennesker som synes dette er greit..

Jeg har en kusine som er helsesøster. Hun har vært borti det flere ganger, og hun sa at det disse mødrene ikke tenker på er at barn som får for lite mat i magen, "trenes" til å samle på absolutt all tilgjengelig næring og fortsetter med det når de blir født. De har dermed økt sjanse til å bli overvektige barn, fordi kroppen ikke "tør" å kvitte seg med noe i tilfelle det blir lenge til neste gang det kommer noe. Vet ikke om dette er vitenskapelige fakta eller om det var hennes teori, men hun mente altså at det virket mot sin hensikt. Tullete er det uansett!

Enig!!! Slankingen kan eventuellt komme etterpå... Ved graviditet og småbarnstid kommar barna først!

Slanking etterpå, baby først! Slik mentalitet er skadelig for både mammaen og barnet.

Back
Topp