mødre som maser...

BflyW

Elsker forumet
Et lite hjertesukk....
Når jeg leser her inne synes jeg at jeg ofte henger sånn etter på å handle inn ting....
Jeg har:
6 bodyer
2 sparkebukser
2 par sokker
2 luer
3 pysjer
lekegrind
vippestol
bestilt vogn
bilsete
stelleunderlag
stellekommode som må repareres og vaskes
brystpumpe
sterelisator (lenge leve latskapen)

That's it....
Når jeg fortalte mamma at jeg hadde kjøpt vippestol i dag (messetilbus på F&B messa) kom hun med sin vante 'sang': Nå må du roe ned litt da. Må ikke handle inn alt så tidlig. Du kan jo handle inn litt etter litt.

Hvorfor i all verden skal jeg ikke handle inn nå? Det er 2 mnd og 4 dager til keisersnittet? Jeg har et KJEMPE OPPDRAG som jeg regnet med å bruke 2 mnd på - nå har kunden brukt 1 av de 2 mnd på å bestemme seg, så vi skal ha møte til onsdag, og først da får jeg satt igang. Så da har jeg 8 uker på meg til jeg SEINEST må levere for å ha levert før barnet kommer. Men jeg har jo andre oppdrag samtidig + migrene! (er jo tross alt 50% ufør - så jeg har i realiteten kun 4 uker med effektiv jobbing).

Så - jeg synes der er greit å handle inn nå - så jeg slipper å stresse med det og på slutten! Dessuten skal jeg ha 1 uke ferie i Juni, så da går den ene uken bort og...

Jeg er da vel ikke såååå tidlig ute som mamma påstår?

Ugh - blir gal!  

Var på shoppingrunde i går jeg:) Det ble bestilt vogn og stellebord, kjøpte madrass, overmadrass, bilstol, reiseseng, saueskinn, bæresele samt verdens søteste lue fra BAMBAM. Hvit bomullslue med skriften " Bad Hairday" på[:D]
Ellers har jeg faktisk i de siste ukene fått hånd om Voksipose, lekegrind, vippestol, babygym, uro, vogge, brystpumpe, dyner, sengetøy, noe klær, kluter, såper og salver, ammeinnlegg ... Kredittkortet mitt blir tynnere proposjonalt med den stadig voksende haugen av barneutstyr [8|]

Opplever det samme selv...Men jeg liker å ha ting klart. Aldri godt å si når den lille kommer. Det kan faktisk skje når som helst..Har til og med satt opp vippestolen som jeg kjøpte på F&B i dag jeg :) Bare for å se at alt funker [:D]. Synes det er artig å kunne gå og kjøpe inn litt og litt nå som jeg faktisk orker å gå i butikker. Er ikke sikkert at det er så artig den siste mnd av svangerskapet heller...Dessuten så skal jeg bruke den siste mnd på å gjøre klart rommet, vaske leiligheten, vaske klær,sengetøy etc...mye tid som går med på det og. Begynte å kjøpe inn for en stund siden egentlig..

Haha! Hadde tenkt til å spørre deg om vippestolen ja... har satt den opp jeg også!

Jepp - det er "nesting".

Jeg blir stresset med tanken på å måtte handle inn en del etter fødselen, for jeg vet ikke hvordan det vil være å ha barn.
Mannen min begynner i ny jobb på dagen 1 uke etter at Amaya blir født - så jeg regner med at han ønsker å 'gjøre inntrykk der' og ikke nødvendigvis stikke tidlig for å rekke butikker etc...

Jeg har ikke bil (dvs har ikke lappen) og jeg har ikke lyst til å måtte ta masse handling alene - og med ny baby og migrene vet jeg ikke hvor mye energi jeg vil ha... Kanskje det går helt greit - kanskje jeg er døds-sliten. Jeg vet ikke! Derfor synes jeg det er greit å ha det meste klart som vi trenger til den første tiden. [:)]

Men jeg er jo litt sånn - har alltid hatt ting ferdig i god tid.....

Back
Topp