Møbler til barnerommet

FruGlad

Elsker forumet
Nå som jeg har kommet meg hjem til gamlelandet har jeg begynt å tenke masse på barnerommet! Planen er å ta en tur til Oslo etter påske for å shoppe [:)] Er 90% sikker på vogn (Emmaljunga duo edge) og seng (Leander) og etter en ringerunde i dag så komme jeg til å handle begge deler hos Rudo for de var billigst der.

Men kanskje dere har tips om gode butikker for disse tingene?
- Stellebord: har lyst på stellebordskommode som jeg kan ha på badet først og så etterhvert på barnerommet (hvit). Har sett litt på denne: http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/cam-stellekommode.html Men vet ikke noe om kvaliteten før jeg får sjekket etter påske. Noen andre forslag?
- Klesskap: har lyst på et klesskap som ikke er så altfor høyt slik at det passer etterhvert som lillegutt blir større og skal begynne å finne frem i skapet selv. Gjerne et med to store skuffer nederst og så skap til å henge klær i over.
- Hylle for bøker/leker: har lyst på en lav hylle der det er plass til å sette inn bøker og bokser for leker. Har sett på denne til IKEA: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70103085 men skulle gjerne ha hatt en som var litt "koseligere".

Allerhelst ønsker jeg at de tre møblene er i samme stil. Ønsker alle møblene i hvitt. Gjerne i koselig design (runde kanter, profilerte kanter, e.l.). Moderne og minemalistisk passer ikke inn i huset vårt.

Noen som har forslag til andre butikker enn Babyshop, BarnasHus, Rudo og IKEA?

Stellebord: www.rudo.no
Klesskap: IKEA
Hyller og reoler osv: Også barneserien til IKEA.
Den er kjempefin synes jeg, både mammut og hensvik.

Hvis du liker runde kanter og solide møbler så burde du absolutt kikke på mamut serien hos IKEA, dere får også juniorseng i den serien når den tid kommer.
Ellers har Bohus en kjempeflott serie, noe dyrere enn mamut.

Roomate serien til Bohus og Jublee serien til Skeidar, a-møbler har også en kjempefin serie som heter av forskjellige barnenavn.

Hva angår kommode så hadde jeg kjøpt en vanlig kommode og lagt stellematte oppå, og hatt badekar i tillegg.

Jeg syns Ikea er genialt, særlig til barnerommet. Ser på nett bilder av Hemnes til barnerommet, men får ikke opp detaljer så vet ikke om det fins. Hemnes er utrolig fin serie, syns jeg. Både Trofast og Stuva er jo funksjonelle serier, men kanskje ikke helt det du leter etter?

har en fin stellekommode på Rudo som heter så mye som Roma til 1998, vi skulle egentlig ha denne,men så hadde de den ikke inne i hvitt da vi var der så vi tok en liten tur over grensa i tilegg og fant en der som vil likte like godt,men den på Rudo var absolutt fin den også...den er det balje oppi da.

eller så vil jeg si som de andre her sier at Ikea har utrolig mye fint, vi kjøpte senga der og skulle gjerne kjøpt mer i samme serien,men har en del fra før som vi skal male hvitt og ha på barnerommet så blir ikke plass retten og sletten .

TIl gutten vår har vi seng, kommode, skap og hylle fra Ikea sin Hensvik-serie. Kjempefin!  [;)]

ORIGINAL: Frk.Celin

TIl gutten vår har vi seng, kommode, skap og hylle fra Ikea sin Hensvik-serie. Kjempefin!  [;)]

signer denne jeg:D  for har det meste fra hensvik selv[:D]

Vi har en stellekommode liknende den på bildet, og det er utrolig kjekt å ha badekaret i den høyden den første tiden hvertfall... Vi arvet vår, malte den og kjøpte ny stellematte. Men hvis du leser hva folk skriver under på Barnas Hus der, så lover ikke kvaliteten på den der så bra da. Vår har også blitt litt stygg av fuktskader...

Jeg kom nylig over en stellekommode som jeg falt for. Den heter Loft og er fra Troll. Finner den ikke om jeg søker på den på nettet men. Tror de har hatt den på Reflex. Den er hvit og har gode og dype skuffer, så den er praktisk som vanlig kommode senere også. Også monteres stelledelen slik at barnet ligger med beina mot den som steller. Den skal ihvertfall jeg ha :D

Hei jenter! Takk for mange svar og tips :-) Fant ikke tråden igjen etter omleggingen og var så oppgitt av forumet at jeg har holdt meg unna inntil nå. (Håper det fungerer bedre nå!). 

Tror vi har landet på Roma stellebordskommode fra Rudo og Hemnes avlastningsbord og garderobeskap fra ikea. Fint å lese at så mange andre har likt dem også! :-)

Jeg sier som mange andre; Ikea :) Hensvik barneromsserie er veldig fin, men her har vi klesskapet til barn fra Hemnes hos Ikea - det er helt supert! Skuffe nederst, hyller og stang til kleshengere øverst :)

Back
Topp