Møbler og interiør

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Skjønner at jeg vil få mange forskjellige svar her, men hvor mye penger bruker dere småbarnsforeldre på møbler og interiør?

Kjøper dere brukt, billig, dyrt? En kombinasjon?

Selv kjøper jeg ikke dyre møbler fordi jeg har små barn og jeg ikke vil ha noe jeg er redd for. Men også fordi jeg mener at det ikke trenger å være så dyrt for å være bra, eller se bra ut :happy:

Svært lite. Dvs det koster jo en del tusen i innkjøp av sofa og andre møbler uansett om man kjøper billig eller ikke. Men det er ikke noe jeg bruker penger på ofte. Det er liksom kjøpt og ferdig med det.
Har kjøpt både brukt og nytt oppigjennom årene.
Det meste vi har nå er IKEA, sofaen er IKEA også.
En del av møblene vi hadde i Norge var kjøpt veldig rimelig brukt og pusset opp. Stort spisestuebord til 400 kr for eksempel, som jeg pussa ned og malte/beiset.
Sjekker alltid brukt først fordi jeg syns det er fint med gjenbruk. Finner vi ikke det vi vil ha brukt så kjøper vi nytt.
Trekkene på sofaen vår kan vaskes i vaskemaskin, det er det eneste «kravet» jeg har hatt til møbler og småbarn :p

Kjøper ikke brukte "myke" møbler selv, men kunne kjøpe harde møbler brukt :)

Vi flyttet i egen bolig en måned før termin med eldste, så vi kjøpte en del da, litt Finn og litt møbelbutikker, med oppbevaring fra IKEA. Etter det har det vært ganske få oppdateringer, men ser litt på kunst I vår prisklasse :) prøvde å kjøpe barnevennlig da vi planla boligen.

Kjøper dyrt, fordi jeg liker å støtte de som kom opp med designet, ikke de som kopierte. Min erfaring er at om man kjøper dyre ting, så er kjøpet mer gjennomtenkt og man unngår impulskjøp.

Må legge til at jeg gjerne kjøper kvalitet brukt, det må ikke være nytt.

Og til spørsmålet ditt ang pengebruk, så budsjetterer vi for at vi kan bruke summen av feriepengene på møbler/kunst.

Vi har det vi trenger så nå følger jeg bare med på feks facebookgrupper om det selges noe vi liker/vil bytte ut noe vi har med osv. Kjøper ikke så mye tekstiler nei :) Har ikke noe budsjett, kjøper hvis vi har råd til det liksom.

Vi har en god del dyre møbler. Det ble kjøpt når vi var «rik». Fikk godt overskudd på salg av en leilighet så da brukte vi det på møbler vi likte godt. På ungene sine rom går det i møbler fra ikea og Møbelringen. Ellers er det også noe brukt som da er arv , det har jo da også en helt spesiell annen betydning for oss:)

Kjøper mest brukt, har også fått en del som er lite brukt - hele og pene. Jeg er glad i gjenbruk, og samtidig spare penger. Jeg vil heller ikke bruke masse penger på nye møbler mens barna er så små. Det blir en del søl og flekker fra mat, drikke, tegnesaker osv(selvom vi er ganske strenge) Derfor hadde det vært veldig kjedelig om vi hadde mange nye og dyre møbler. En annen grunn er at vi ikke har tenkt å bo der vi bor sånn altfor lenge, så tenker å heller kjøpe nytt som passer inn til det nye stedet når vi flytter.

Men blir møblene så stygge og ødelagte at vi ikke for fikset de, kjøper vi nytt brukt eller helt nytt etter det vi er ute etter. Det finnes veldig mye lite og pent brukt på finn - så ser stortsett alltid der først før evt. vi kjøper noe nytt.

Kjøper svært lite brukt , kjøper heller ikke designmøbler da jeg ikke ser poenget i det. Vi har møbler fra kjedebutikker stort sett og mye fra novasolo
Skifter svært lite møbler egentlig , selv om vi ikke kjøper design :)

jeg hsr ei i svigerfamilien som skifter møbler hvert år, kjøper mye brukt men jeg hadde ikke orket alt det styret kjenner jeg

Kjøper svært lite brukt , kjøper heller ikke designmøbler da jeg ikke ser poenget i det. Vi har møbler fra kjedebutikker stort sett og mye fra novasolo
Skifter svært lite møbler egentlig , selv om vi ikke kjøper design :)

jeg hsr ei i svigerfamilien som skifter møbler hvert år, kjøper mye brukt men jeg hadde ikke orket alt det styret kjenner jeg
Det høres bare slitsomt ut

Kjøper ALDRI noe design. Det interesserer meg liksom ikke :p var innom Rusta istad og kjøpte to lamper på 25% salg :hilarious: det er der lista er liksom. Neida. Joda. Men jeg syns det finnes mye pent til en ok penge. Men klart at det fort flyr 12 000 på en sofa eller spisebord osv. Men det bytter vi ikke ut akkurat ofte :p

Kjøper ALDRI noe design. Det interesserer meg liksom ikke :p var innom Rusta istad og kjøpte to lamper på 25% salg :hilarious: det er der lista er liksom. Neida. Joda. Men jeg syns det finnes mye pent til en ok penge. Men klart at det fort flyr 12 000 på en sofa eller spisebord osv. Men det bytter vi ikke ut akkurat ofte :p

enig, jeg er så lite interessert i design.

kjøper fort en sofa til 12-20 000 som er nyprisen på en større hjørnesofa, men så har vi hatt den i 6 år og den ser like fin ut som den dagen den ble kjøpt:-)

men handler heller noe som er bra og litt rimelig og som jeg slipper å være redd for enn design til mange tusen:happy:

enig, jeg er så lite interessert i design.

kjøper fort en sofa til 12-20 000 som er nyprisen på en større hjørnesofa, men så har vi hatt den i 6 år og den ser like fin ut som den dagen den ble kjøpt:)

men handler heller noe som er bra og litt rimelig og som jeg slipper å være redd for enn design til mange tusen:happy:

Ja, samme her. Og med barn i hus blir det gjerne litt flekker, ting knuser osv. Men hadde nok kjørt samme opplegg om jeg hadde barn eller ikke. Noen av de svindyre design-tingene syns jeg bare ser merkelig ut også. Haha. Men det er jo ikke mitt felt, så er vel derfor :p

Stort sett alt her er brukt, men ser stilfullt uansett :) ser ikke poeng i å bruke 20k på en sofa som skal bli sølt å tissa i av 3 unger :hilarious:

Stort sett alt her er brukt, men ser stilfullt uansett :) ser ikke poeng i å bruke 20k på en sofa som skal bli sølt å tissa i av 3 unger :hilarious:

20 000 k for en stor soffagruppe er ikke så ille. Kjenner ei som brukte 100 000 på en soffagruppe, hun har den enda da 17 år etter, men altså hadde jeg brukt 100 000 på soffa hadde ingen fått lov å bruke den så da skulle den nok holdt seg fin helt til jeg ble drit lei av den å endte opp med å laste den it:hilarious::hilarious::)

Ja, samme her. Og med barn i hus blir det gjerne litt flekker, ting knuser osv. Men hadde nok kjørt samme opplegg om jeg hadde barn eller ikke. Noen av de svindyre design-tingene syns jeg bare ser merkelig ut også. Haha. Men det er jo ikke mitt felt, så er vel derfor :p

ikke minst komfort! Mye av det ser pent it men har ca 0 bruksverdi for det er helt grusomt å sitte o det etc:hungover:

Skal ikke så mye til å komme opp i 20k for en sofa da? Skal man ha en relativt stor hjørnesofa så koster det såpass selv på billige butikker

Back
Topp