Måneder

Stallkjærringa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Hva sier dere når folk spør hvor langt dere har kommet? ☺

Svarer jeg med uker så er det så mange som ser dumt på meg og lurer på hva det da er i måneder.
Heldigvis så fant jeg en oversikt på nett der uker blir gjort om til måneder, så da tok jeg bilde av den :p

Så nå sier den at jeg er litt over 5,5 måneder påvei. Og fra uke 27 så er jeg 6 fulle måneder. Men her jukser jeg litt. For jeg tar med en uke før og en uke etter når jeg sier måneder til folk, og så sier jeg ca ;)

Hehe opplever det samme her;)
Så sier ca. mnd:)

Hvor fant du den oversikten? ??
Har samme problem, og ikke så god på å regne heller :p

Får også stort sett spørsmål om termin, og hvis de spør hvor langt jeg er på vei svarer jeg i måneder.

ec922a10681757ce6b4ca84bcca0f8f1

Her er den oversikten jeg fant ☺

Da har jeg et skikkelig dumt spørsmål, hvem av oversikten skal jeg følge, den hvor jeg går 9 mnd gravid eller den jeg går 10 mnd gravid?
Hadde fulgt den øverste da en måned ikke systematisk tilsvarer 4 uker ^-^

Jeg sier enten termindato eller 15 uker igjen eller 3,5 måned igjen. Eller at jeg er i 6. måned.:)

Svarer uker, siden de fleste som spør faktisk er vandt til det selv (har gjerne barn selv). Hvis ikke svarer jeg ca måneder, så nå når jeg er 24 uker (straks) sier jeg at jeg er ca 5 mnd.

Så jeg som er 25+5 er 5 eller 6 mnd på vei? :s

Vi er gravide i 9 kalendermåneder. (Den øverste tabellen)
Vi er gravide i 10 svangerskapsmåneder (den nederste tabellen)

Teit at det ikke finnes én måte å regne på :p folk blir jo forvirra til tusen, særlig ikkegravide.

Back
Topp