måltider

x1xLilly86

Elsker forumet
Hvor mange måltider pr dag spiser aprilbabyene nå?
Min spiser bare 4, av og til 5, rekker ikke mer når han sover 12-14 timer i strekk[:)] vet ikke hva som er vanlig jeg, men dette fungerer hvertfall bra for oss...

Hvor mye pr måltid?

Jeg har begynt å gi flaske nå, med pumpemelk og nan, han har begynt å spise 160-190 ml nå...og ammer litt i tilegg.

Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å amme jeg. Hun er sulten etter 1,5 t. Begynner å bli litt sliten.. Begynt å gi litt flaske i tillegg - kan ikke ha nok melk når jeg ammer henne med 1,5 t mellomrom. Hender også at enkelte netter må hun ha mat hver andre time. Så hvor mange måltider det blir hver dag vet jeg ikke... Her om dagen hadde jeg ammet henne 4 ganger før kl 11... Da sto vi opp kl 0800..

akkurat sånn vi hadde det her også før jeg begynte med flaske! jeg pumper og gir det jeg kan av morsmelk, og gir nan det han trenger ekstra.ammer om morgenen,som kos og noenganger mens vi venter på at melka blir varm. har fått ny unge og nytt liv etter at vi begynte med det! før satt jeg bare hjemme å amma hver halvtime i flere uker, før jeg ga opp. det var med tungt hjerte skal jeg si deg, men nå går det kjempebra! det er bedre å gi litt mme, sånn at ungen er god og mett, og du kan slappe av litt innimellom måltidene.
dette var rådene jeg fikk på HS. De sa at når de begynner å bli så store er det ikke sunt for tarmsystemet heller at de får mat så ofte, for da får det aldri hvile. Du kan jo ta en tur på HS og høre hva de mener der... vet at det er veldig tungt med det ammepresset som er idag. for all del, tror på at morsmelk er bra, men det finnes flere måter å gjøre det på enn å amme seg ihjel dagen lang... føler med deg i alle fall, og håper du finner en løsning som passer for dere[:)] lykke til!

Ungene mine sover så mye at de får så lite mat syntes jeg. Blir litt stressa på det med nok mat, er redd de skal få for lite. De spiser 4 måltider a 200 ml (får kun mme) i døgnet, og det er ikke så veldig mye det akkurat. Men når de legger seg i åtte tiden om kvelden og sover til ni-ti morgenen etter så rekker jeg ikke gi dem mer mat...

Jeg gir mer og mer mme jeg også nå. Og har så smått begynt med grøt. Tok meg en tur på HS i dag, men der var det stengt. Får bare gjøre det jeg synes er best, så får jeg ta det opp på neste kontroll. Er bare litt over 1 uke til det. Jeg tar heldigvis ikke det ammepresset så tungt. Jeg ble ikke ammet selv (mer enn 3 mnd) - og har ikke tatt skade av det.. Viktigste for meg er at ungen min får i seg nok mat, vokser og er blid og fornøyd.

Han spiser 4-5 måltider pr dag..Og varierer fra 150ml til 200ml. og så spiser han litt grøt.

Back
Topp