måltider

cazy

Elsker forumet
hor mange ganger i løpet av dagen spiser de små nå??

gir dere grøt på kvelden og morran?

Jenta mi er veldig flink til å gulpe når hun får for mye mat, så jeg har måttet gå ned litt på mengden å heller gi henne et måltid mer i døgnet, så nå får hun mat 6 ganger på et døgn på 130ml, ca 2,5-3 timer mellom hver.jeg gir henne middags mat på glass i tillegg, men da gir jeg henne bare 90ml med melk, å før hun legger seg får hun grøt å 140ml med melk:)Da sover hun leeeenge:)

dette er matprogramet vårt!!! :

07-08.00 - 200ml melk (mme)
10-11.00 - 6 skeer grøt og 90ml melk
13-14.00 - nesten et helt middags glass og 90ml melk
16-17.00 - 260ml melk
19-20.00 - 6 skjeer grøt og 90ml melk

også får hun vann inimellom og etter måltidene!!![:)]

han får grøt første måltid, middag en liten flaske og grøt til siste måltidet. veldig blid og fornøyd

Thale spiser 4-5 ganger for dagen, prøver sånn smått å se om det ikke er mulig å kutte ut nattmaten nå før jul[:)]
Da får hun grøt en eller to ganger, ikke alltid hun vil ha på morgenen, og så har hun spist middag en gang nå[:)]
Av og til får hun banan/fruktglass ved lunsj, ellers er det melk/velling det går på[;)]

Leon er ukontrollert for tiden, så det er måltid sånn ca hver annen time, døgnet rundt [:D]

Grøt morgen og kveld og mme. så får han 4 måltider mellom, om han vil ha mer får han det, men det varierer hva han drikker hver gang

Back
Topp