måltider - HJELP!

Gedine87

Glad i forumet
sorry altså, VET det har vert mye tråder om dette men må bare spørre: HVA gir dere til hvert måltid??
tydeligvis har jeg ikke ei jente som er så gla i noe annet enn pupp[8D] eller hun spiser fruktpurré, grøt og skive... men ikke noe middag..hun får smake det vi har men det er jo ikke nok.. har prøvd med såååå mye forskjellig middag; forskjellige glass, laget flere selv.. men alt kommer i retur... utenom maispurré[8D]

hadde liksom tenkt å trappe ned på ammingen..hun begynner jo å bli såpass stor så tenker at de skal klare måltider uten mm liksom.. men føler jeg må amme for hun spiser så lite av det andre..

what to do???[&:]

sorry den ble litt lang, takk for du leste[:D]

Frokost: 190ml mme med grøt oppi flaska. Er kos oppi senga det c [:)]
Lunsj: Frukt + 160 ml mme (skal gå over til grøt på denne)
Middag: Et middagsglass + vann eller mme.
Kvelds: En porsjon grøt + 120 ml mme

Nå skal det sies at jeg ga han fra middagsglass i en hel uke før han likte det, det tar sin tid [;)]
Lærte av de andre jentene her inne, det er bare å være tålmodig [;)]

nattmat og tidlig morgen er det pupp

alt er ca tider:

9: grøt
12: brødskive og frukt
15: middagsglass
pupp innimellom her
18: grøt
pupp før natta

dager vår ser slik ut:
4-5-6 tiden: Mme
frokost: grøt og vann
lunsj: brødskive m fruktpure (da dette er det eneste som duger som pålegg hittil![8D])  og vann
middag: middagsglass eller det vi spiser om det egner seg og vann
kveldsmat: grøt og mme

Så her får lille melk 2 ganger om dagen bare.. hender han får innimellom noen måltider
om han er overtrøtt og ikke klarer falle til ro... [8|]

Gutten vår nektet også å spise noe middag i begynnelsen.. Eneste jeg kan si er..
IKKE GI OPP OG FORTSETT Å PRØV [;)] Plutselig en dag så ga lille opp og fant ut at det var litt godt alikevel [:)]
Også har det jo kommet noen nye middager (er di nye?). De i plastboks som er dampet eller noe?
Gutten vår ELSKER dem [:)]

Håper du får i snuppa di middag etterhvert [:)]

Ca 0700 160ml MME
ca 1100 150 ml MME + grøt
Ca 1500 halvt middagsglass og litt frukt +vann
Ca 1900 160ml MME + grøt

Sånn er det her hjemme hos oss [:)]
(ikke særlig glad i middag han her heller... En skje middag, en skje frukt, så går det ned etterhvert... Hehe!!)

ORIGINAL: velonita

Frokost: 190ml mme med grøt oppi flaska. Er kos oppi senga det c [:)]
Lunsj: Frukt + 160 ml mme (skal gå over til grøt på denne)
Middag: Et middagsglass + vann eller mme.
Kvelds: En porsjon grøt + 120 ml mme

Nå skal det sies at jeg ga han fra middagsglass i en hel uke før han likte det, det tar sin tid [;)]
Lærte av de andre jentene her inne, det er bare å være tålmodig [;)]

jeg ga henne fra middagsglass i 1,5mnd før jeg gikk over på å prøve å lage selv[&:] så har prøvd å vert tålmodig..[8D]

ORIGINAL: liamsmamma

dager vår ser slik ut:
4-5-6 tiden: Mme
frokost: grøt og vann
lunsj: brødskive m fruktpure (da dette er det eneste som duger som pålegg hittil![8D])  og vann
middag: middagsglass eller det vi spiser om det egner seg og vann
kveldsmat: grøt og mme

Så her får lille melk 2 ganger om dagen bare.. hender han får innimellom noen måltider
om han er overtrøtt og ikke klarer falle til ro... [8|]

Gutten vår nektet også å spise noe middag i begynnelsen.. Eneste jeg kan si er..
IKKE GI OPP OG FORTSETT Å PRØV [;)] Plutselig en dag så ga lille opp og fant ut at det var litt godt alikevel [:)]
Også har det jo kommet noen nye middager (er di nye?). De i plastboks som er dampet eller noe?
Gutten vår ELSKER dem [:)]

Håper du får i snuppa di middag etterhvert [:)]

takk[:D] skal prøve[:D][:D]

ORIGINAL: VL

Ca 0700 160ml MME
ca 1100 150 ml MME + grøt
Ca 1500 halvt middagsglass og litt frukt +vann
Ca 1900 160ml MME + grøt

Sånn er det her hjemme hos oss [:)]
(ikke særlig glad i middag han her heller... En skje middag, en skje frukt, så går det ned etterhvert... Hehe!!)

ahhh det kan jeg også prøve kanskje??[:D] takk for tips!

Linus får en skive + grøt til frokost.
En skive eller grøt til lunsj.
Ett middagsglass til middag
Grøt til kvelds.
Vann å drikke til måltidene.
Jeg har ammet to ganger om dagen fram til nå, men nå er det tomt, så har blitt stolt flaskemamma [:)]

Back
Topp