Måle livmorhals??

Turjenta86

Elsker forumet
Sett flere her inne som skriver at de har målt livmorhalsen. Skal man det på noen kontroll? Aldri hørt noe om det jeg..[&:]

Hos meg startet legen og måle livmorhals fra uke 18.. Nå blir den målt hver gang jeg er til kontroll ( nå er det hver 3-4 uke ) Be om det fra neste kontroll da vel..

Min blir målt fordi jeg i tidligere svangerskap
har hatt "truende for tidlig fødsel" dvs for tidlig modning og åpning.
+ at jeg i mai måtte fjerne en del av livmorhalsen pga celleforandringer,
slik at den nå i utgangspunktet er litt kortere.

Tror ikke det er noe man gjør på alle.[:)]

ORIGINAL: Nemi73

Hos meg startet legen og måle livmorhals fra uke 18.. Nå blir den målt hver gang jeg er til kontroll ( nå er det hver 3-4 uke ) Be om det fra neste kontroll da vel..

det gjøres gynokologisk det da? hvordan gjør dem det? snodig at jeg aldri har hørt noe om det

Men det er vel fordi du venter tvillinger???

ORIGINAL: jessica86

det gjøres gynokologisk det da? hvordan gjør dem det? snodig at jeg aldri har hørt noe om det

Nye gynekologen min har så fancy utstyr, så hun måler
med innvendig UL.
Jordmor kjenner bare på livmorhalsen.

Æ hadde smerta i underlivet som gjorde at de bynte å mål den... den va litt kort men ikke nå faretruanes, så han ville mål flere ganga...

jeg skal inn på ny ul , og da kan jeg tipppe de skal måle livmorhalsen min.. siden jeg modnet alt for tidligt sist og hadde begynnt med åpningsrier i uke 32.

Gynekologen gjør det med utvendig ultralyd nå, og så kjenner han på konsistensen på den. Han sa til meg at han gjør det som rutine på alle.. Men at det gjøres hyppigere på de som skal ha tvillinger..

Back
Topp