Måle hcg nivå hos lege.

Som du ser fra min erfaring, så til og med basert på tidligere historikk med SA og blødninger vil ikke fastlegene bruke kapasiteten på hcg måling. All medisinsk hjelp til gravide er jo gratis, dvs. staten må dekke alt. Derfor er verken hcg måling eller tidlig UL et av tilbudene for alle. Det er ikke vanlig, nei.
Skjønner :) da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe på at alt går bra [emoji28]
 
Skjønner :) da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og håpe på at alt går bra [emoji28]
Tålmodighet er noe jeg sleit med gjennom hele svangerskapet. Vil si det er den eneste symptomet jeg hadde ;)
Samidig er det egentlig ikke noe viktig en hcg måling viser. Den viser bare at hcg stiger de dagene man tar testen. Hva med dagen etter? uka etter? Senere? Hcg kan stige ved BO eller graviditet utenfor livmoren også. Så selve denne testen er unyttig så lenge man ikke har mistanke om at SA tar plass. Ikke stopper den SA heller...
 
Tålmodighet er noe jeg sleit med gjennom hele svangerskapet. Vil si det er den eneste symptomet jeg hadde ;)
Samidig er det egentlig ikke noe viktig en hcg måling viser. Den viser bare at hcg stiger de dagene man tar testen. Hva med dagen etter? uka etter? Senere? Hcg kan stige ved BO eller graviditet utenfor livmoren også. Så selve denne testen er unyttig så lenge man ikke har mistanke om at SA tar plass. Ikke stopper den SA heller...

Hehe, ja. Er en prøvelse det altså. Vil gjerne at alt skal gå radig for deg, men jeg vet jo utrolig godt at sånn er det ikke. [emoji23]
Skjønner, og da er det jo ingen vits i mitt tilfelle. Jeg tenkte vel at jeg kom til å bli mer beroliget, men samtidig så kan det vel egentlig bli motsatt for da setter jeg vel griller i hodet på meg selv om å teste igjen og igjen. :) så da lar jeg det være :)
Jeg har fått bestilt time til tidlig ultralyd etter at jeg uttrykket bekymring for exu da det er historikk på der i min familie. Da er det på plass ihvertfall :)
 
Back
Topp