Må vi ha dåpskake?

PixiePP

Betatt av forumet
Er det like viktig som bryllupskake i bryllup?
Ser for meg at ingen gjester merker at dåpskake med navnet til barnet ikke er der, og det sparer oss en tusenlapp (!!), så det er fristende å droppe den.

Jeg synes absolutt ikke det er like viktig som i et bryllup [emoji4] så det må være helt opp til dere [emoji4]

Jeg har laget dåpskaken selv jeg. En relativt vanlig kake med msrsipantrekk og barnets navn

Mao langt unna en tusenlapp
Og kake skulle vi jo ha uansett.

Syns ikke det er så veldig viktig. Men det kan jo gjøres enkelt med en kake dere skal ha uansett og ta på sånn spiselig bilde eller noe annet man kan gjøre selv

Ikke viktig. Men altså, jeg syns det er viktig å ha kaker i dåp/navnefest, men ikke at det skal være ei "dåpskake".

Og, når jeg har vært i dåp med dåpskake så tør ingen å spise de delene med bildet/skrift, så halve kaka str jo igjen :D

Neida, vi laget kaker selv...alt ifra ostekake, sjokoladekake , fikk kaker av familie også. tror ikke tanken var å bestille kake en gang jeg :)

Lag en svær og morsom kake formet som en bamse eller noe og pynt den med sukkerpasta? Kan bli et kult stykke kake det ;)

Finnes masse videoer og instruksjoner på nett

Nei det må man ikke. Ofte er dåpskakene så fine at gjestene ikke tørr spise av de (noe som er hele poenget med kake :p). Jeg ville laget en kake jeg visste at både jeg og gjestene likte, evt steke den i en bamse form e.l for å få et barne tema.

Her skal det være sjokoladekake, gulrotkake, ostekake, sjokolademousse og bestilt liten marsipankake med navnet hans. Men de fleste i familien elsker marsipankake, så må ha det hver gang det er no selskap. Men alle kakene blir pyntet med navn, dåpsdato, blått og barnetema. Så trenger ingen spesiell dåpskake

Nei jeg synes ikke det er nødvendig:-)

Ofte når jeg har vært i dåp et det slik som mange over skriver at ingen tør å apise av den så det boir ofte mye igjen av den + de dåpskakene spm ser fine ut mtp pynten smaker som regel ikke noe godt etter min ærfaring.

Det er en stund til jeg trenger å tenke på dåp selv men har faktisk allerede tenkt på det allerede å kanskje bare droppe den typiske dåpskaken.

Eller det jeg har vudert å gjøre selv er å fotoprinte et bilde av barnet med tekst som jeg lager selv på pc, lime bilde og tekst på trepinner (slike grillpinner som de har på matbutikk) som jeg stukker ned i en av de «vanlige» kakene vi lager:-)

Vi bestiller marsipankake med bilde av guttungen på. Synes det er vel så greit. Marsipankake er uansett bedre enn fondant, som mange bruker når de baker sånne fiiiiiine kaker (både bryllupskaka vår og dåpskaka til storesøstra smakte fælt).

Takk dere! Vi skal selvsagt ha kaker, men da lar vi være å bestille kaken til tusen kroner som ingen tør å spise :happy:
Tar med meg tipset om spiselig bilde :dance008

Jeg bestilte spiselig bilde på eBay og lagde marsipankake og la det på. Dåpskake. Som ble spist. Som var god. Og altså ikke kostet mer enn en vanlig kake. Tusen kr for en kake er absurd i mitt hode. Men så har jeg ikke hatt bestilte kaker da, slekta baker. Bryllupskaka også. Tante har stativ til fire etasjer og pyntet fint.

Ikke så viktig. Hadde dåpskake til begge guttene, til yngstemann ble den nesten ikke rørt, Max ett par stykker. Alle kommenterte den hvor fin den var, tror mange syntes den nesten ble for fin til å spises. Litt kjipt for oss som hadde brukt en del penger på å kjøpe en fin dåpskake

Ingen vits å ha syns jeg. Vi hadde masse kaker, men ingen dåpskake. Tror ikke noen savna hverken kake med navn eller bilde på.

Jeg laget en bamsekake med navnet hans på. Holdt da i massevis.

Ellers kommer jeg fra en familie hvor alle medlemmen minst tar med en kake eller dessert. Så vart vel 15 kaker på 45 stk her..

Nei, og hvis du vil ha navnet på en kake kan jo det skrives på hvilken som helst kake med enten glasur, sjokolade eller lignende :)

Det er vel helt opp til en selv. Hadde det ikke vært for at storebroren fikk en fin dåpskake, så hadde vi droppa det med andremann. Omtrent hele kake er igjen og går i søpla da ingen av oss er glad i kaker. I tillegg hadde prisen steget mye siden fleste gang. Helt utrolig at en kan ta så mye for en kake som ikke er spesielt god heller( fikk vi høre:p)

Back
Topp