Må tenke på andre enn seg selv....

Tessa89

Glad i forumet
I dag er første dagen siden jeg fant ut at jeg var gravid at jeg er hjemme fra jobb! Har super dårlig samvittighet for det og jeg er som regel aldri borte fra jobb.
Men i dag måtte jeg gå i meg selv å si at jeg har ikke lengre bare meg selv å tenke på! Den lille i magen skal ha det bra❤️
Er veldig tungt på jobb om dagen med tunge pasienter. Merker det på kroppen min. Gikk hjem i går kveld å hadde smerter nederst i magen og ryggen! Er nok bare at kroppen synes det er for tungt å sier ifra, men måtte holde meg hjemme å ta det med ro i dag❤️:)

Åssen føler andre på det når dere må være hjemme fra jobb? Tror ikke noen synes det er topp altså, men spennende å høre andre sine meninger:)

Jeg har såååå lyst til å jobbe, men pga kvalmen og oppkast går det ikke. Jeg jobber i bhg og koser meg utrolig mye med "barna mine" :) håper jeg snart er klar igjen til å jobbe.

Jeg har vært sykmeldt en stund nå grunnet konstant kvalme og en del oppkast. Kjenner veldig på at jeg vil jobbe og på en dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver. Leser jo om flere her inne som også er veldig dårlige, men som er i jobb, og fatter ikke hvordan de klarer det. Prøver å legge fra meg de tankene og tenke på at der viktigste for meg nå er å holde på maten og ikke gå ned i vekt. Som du sier så er den lille i magen viktigst nå <3

Last edited:
Jeg har dårlig samvittighet for å være hjemme! Jeg vet hvor vanskelig det er å få tak i folk! Men jeg er nødt til å tenke på megselv og spiren denne gangen!
Hadde jeg vært på jobb, ville jeg ikke klart å gjøre en god jobb! Hverken for mine kollegaer eller pasientene !

Jobber bare natt som miljøterapeut på en bolig. Er alene og må jo da ta alt som følger med av stell osv. Har måtte tatt egenmelding to ganger til når og hadde skikkelig dårlig samvittighet, men samtidig så føler jeg at jeg har forståelse fra de på jobb :)

Er tungt å gå natt alene, og begynte å kjenne det i bekkenet allerede i uke 9/10. Blir da så vondt i bekkenet/rygg/ bein etter et stell at det ender med at jeg blir uggen, får ikke til å spise og kaster deretter opp. Slitsom! Får dårlig samvittighet ovenfor beboerne som jeg ikke klarer å yte 100% til resten av natten. Så har egentlig sett på det at jeg har tatt egenmelding som det beste for alle psrter! Skal til legen nå, så får vi se hva den sier. Har ikke så lyst å bli sykemeldt... Har ferie i to uker nå, og vil gjerne prøve å jobbe igjen etter. MEN, jeg jobber ikke hvis det skal gå på bekostning av den lille i magen og helsen min for å få et godt/ok svangerskap!

Jeg var sykemeldt i 3 uker.. Og syntes det var veldig godt å komme tilbake. Dagene går såå mye rakere og samvittigheten er mye bedre :)

Vi er heldigvis mange på jobb, så jeg vet at det ikke går utover noen at jeg var borte.

Ja jeg var også hjemme første gang på fredag. Jeg er ikke spesielt kvalm, men totalt utmattet. Etter halv dag klarer jeg ikke å holde meg oppe. Har dialog med arb.giver men føler likevel som en unnasluntrer. Skal til lege neste uke og lurer på om jeg skal be om gradert sykemelding om det ikke har blitt bedre. Regner med alt blir bedre i 2. trimester. :-)

Jeg syns det var veldig vanskelig før, men det var neimen ingen som aplauderte for at jeg var sjuk og var på jobb heller, så da tok jeg meg i det og begynte å ta vare på meg selv.

Det er faktisk mye bedre for alle parter uansett hva man sliter med :)

Nå har jeg vært hjemme fra jobb i 6uker, er sykemeldt en uke til. Pga kontant kvalme og oppkast. Føler meg helt udugelig som er borte fra jobb, jobber som frisør på et senter så må løpe halve senteret for å evt komme til et toalett å kaste opp på og med kunder kan man jo heller ikke bare løpe.
Regionslederen og alle tar det veldig fint, og de har fått ansette en assistent nå når jeg er borte slik at det blir lettere for de på jobben. Men det er jo absolutt ikke kjekt.
Er sykemeldt tom neste mandag, da skal jeg til jordmor. Så får jeg se hvordan formen er, jeg håper jeg kan jobbe litt igjen. Men slik formen er nå, klarer jeg nok ikke 100% -.- Føler meg som verdens verste jobbskulker, selv om jeg ligger strekk ut på sofaen og ikke klarer noe mer. Blir dårlig av å bare rydde litt på kjøkkenet eller ellers i huset så det er jo helt fantastisk -.-

Jeg er sykemeldt i 2 uker. Har også skikkelig dårlig samvittighet, sliter med det hver gang jeg må være hjemme fra jobb:(
Men kom frem til i samråd med legen min at jeg må tenke på meg selv og baby i magen og høre på kroppen, dette svangerskapet er et risikosvangerskap, så føler det er ekstra viktig å lytte til kroppen denne gangen.

er sykemeldt nå i 3 uker pga kvalme, har utrolig dårlig samvittighet og gleder meg til å komme tilbake, men når jeg ikke klarer å yte 100 prosent er ikke det rettferdig ovenfor pasienter og kollegaer, pluss at jeg har en liten på 15 mnd hjemme som trenger en fungerende mamma :)

Sykemeldt her på 3.uka no pga kvalme og brekninger. men skal prøve meg på jobb igjen fra torsdag. etter en samtale med fagleder og min ped.leder, jobber i barnehage. Men er såpass heldig at jeg jobber kun 50% så jobber halvedager, og nå skal jeg få meg en periode hvor jeg bare jobber siste halv del av alle vaktene mine. så får vi se hvor det går. Begge var så forståelsesfull og glad når jeg fortalte dem det idag, og de var så klar på at her skulle det tilrettelegges på alle muligmåter slik at jeg kunne være på jobb, men allikevel ha overskudd til jenta hjemme. Kjenner jeg ped.lederen min rett så får jeg vil ikke lov å gjøre noe nesten :p En utrolig hensynsfull mann.

Har gruet meg veldig til å fortelle det og ikke minst hatt utrolig dårlig samvittighet for å være borte fra jobb, ped.lederen min har gått med to vikarer hele min sykemeldingsperiode for andre assistenten på jobb er langtidssykemeldt. Men nå ser jeg fram til å komme tilbake til mine gode kollegaer og ikke minst barna :)

Jeg er også sykemeldt denne uken! Fått streng beskjed av legen at jeg må hvile og ta det med ro, ellers kan ting faktisk gå gærnt! Jeg jobber i barnehage og syns det er kjempekjipt å være hjemme.. Men som dere sier- det er ikke bare meg å tenke på nå. Det er faktisk et liv som trenger at vi hviler iblant :)

Dette problemet har jeg også... Jeg er ikke noe flink til å være syk, men føler at jeg er litt flinkere nå som jeg skjønner at det ikke bare er meg :-) Allikevel vet jeg jo at jeg ikke er syk og smittsom i den forstand, så jeg må nok bli enda flinkere <3

Er sykemeldt nå pga kvalme og oppkast. Tviler jeg kommer tilbake med det første da jeg er sykt sensitiv på lukter å jobber på ett kjøkken. Så har hatt samtale med sjefen som skal kanskje finne noe annet for meg ute når utedelen av restauranten åpner i mai! Kjenner litt på det å ikke kunne være der men når jeg ikke klarer er det lite å gjøre med.

Jeg er i vurderingsfasen på om jeg skal dra til legen eller ikke. Føler ikke jeg strekker til på jobben på grunn av kvalme og trøtt/slapphet. Jobber i en liten bhg med bare to ansatte så blir veldig mye nå som sjefen er i fødselspermisjon. Syns det er en vanskelig avgjørelse å ta at jeg ikke er frisk nok..

Jeg er sykmeldt 20% og det gjør godt.. men har dager jeg har holdt meg hjemme utover 20% pga kvalme og oppkast..da lå jeg på sofaen hele dagen og hadde ikke noe i en bhg å gjøre.. jeg har en forståelsesfull sjef som skjønner at jeg må roe ned for å kunne jobbe lengst mulig.. har egentlig ikke dårlig samvittighet når jeg vet det er satt inn folk for meg :)

Back
Topp