Må ta med sønnen på OUL

Kvikklunsjen

Forelsket i forumet
Desverre er sønnen vår syk med feber og må bli hjemme fra bhg i morgen. Og vi har ingen som kan passe han. Typisk at det skulle skje den dagen vi skal til ultralyd, men lite å gjøre med. Må jo bare ta han med da, selv om det ikke er noe de anbefaler. Han er 5 år.
Vi har jo vært på tidlig ul i uke 11 og jeg kjenner jo liv - så tror ikke (håper ikke) det blir noen stygge overraskelser på ul i morgen. Tenkte å ringe på forhånd og forklare situasjonen..

Tror dere det går bra? Er redd de skal bli irritert - men ville ikke tatt han med om vi ikke hadde noe valg.. Pappaen vil jo også være med på UL, og jeg vil selvsagt ha han der, så vil ikke be han være hjemme med sønnen vår heller..

Det går jo an at du går inn litt alene først mens han venter ute med sønnen. Om alt er bra så kan det være de får komme inn begge to etterpå.

Har en liten mistanke om at vi kanskje er litt i samme situasjon i morgen da lillemann klagde litt på at han ikke var helt i form da han skulle legge seg. Vet mange i bhg er syke og selv er jeg totalt nedsylta... Ikke OUL på oss enda da. Er 16 uker men har hyppig ul pga tvillinger.

Det går jo an at du går inn litt alene først mens han venter ute med sønnen. Om alt er bra så kan det være de får komme inn begge to etterpå.

Har en liten mistanke om at vi kanskje er litt i samme situasjon i morgen da lillemann klagde litt på at han ikke var helt i form da han skulle legge seg. Vet mange i bhg er syke og selv er jeg totalt nedsylta... Ikke OUL på oss enda da. Er 16 uker men har hyppig ul pga tvillinger.

God ide! Jeg ringte de nå og det var ikke noe problem sa de, hvis han kan sitte stille og rolig å la jordmor jobbe i fred da :) skal nok klare å lokke han med en bolle! Haha GLEDER meg så sykt!

Bolle kan hjelpe på mye (eller en slikkepinne for å unngå smuler?). :)

Her er poden heldigvis i helt fin form og på vei ut dørene til bhg nå, så da kan vi dra alene og mannen får være med fra start av.

Bare vær forberedt i tilfelle dere skulle få nyheter dere ikke hadde forventet..
Deres reaksjoner kan ha stor innvirkning på barnet. Jeg likte ideen til babyT over her at du går inn kjapt først og lar de komme inn når dere ser at alt er vel :)

Det må vel gå fint, dere kan jo ikke noe for at han har blitt syk. Sånn er jo livet med barn:) Jeg hadde også ringt på forhånd og gitt beskjed bare:)

Vi hadde med sønnen vår fordi han kunne ikke gå i bhg den dagen. Typisk. Men han er 2,5 år og satt helt stille på fanget til pappa. Tittet veldig spent på skjermen og sa til og med "hallo" til lillebror, jordmor le seg ihjel og kunne jobbe som vanlig.

Går nok bra skal du se.

Hvordan gikk det? :)

Hvordan gikk det? :)

Det gikk veldig bra! Tok sjansen på at han var med hele tiden, og jordmor syns det var helt i orden :) han var flink å sitte stille :)
Ellers var alt veldig bra med babyen, normal og fin! Og så får vi en lillesøster! :)

Det gikk veldig bra! Tok sjansen på at han var med hele tiden, og jordmor syns det var helt i orden :) han var flink å sitte stille :)
Ellers var alt veldig bra med babyen, normal og fin! Og så får vi en lillesøster! :)
Så kjekt å høre at alt gikk bra.

Jenter her også :)

Back
Topp