Må skryte litt :-)

Jeg er litt forsiktig med hva jeg gir henne, siden hun reagerer så lett. :eek: Så introduserer ikke nye ting mens vi holder på med tilvenning av noe annet ;) Akkurat nå er det tilvenning på grøt til frokost (måtte tilsette frukt i risgrøten, ellers så ville hun ikke ha), grønnsaksmos til middag og velling til kvelds. Og mm innimellom måltidene! Har alltid mm blandet i det hun får spise ;)
Lurt med morsmelk altså!
Jeg håndmelket litt da vi stod opp og blandet med en t-skje aokado (her snakker vi små mengder :p)
Han likte det kjempegodt! Tok tak i skeien og stappet den inn!! Hehe!
Hadde han fått bestemme skulle han nok gjerne hatt mer :p

Lurt med morsmelk altså!
Jeg håndmelket litt da vi stod opp og blandet med en t-skje aokado (her snakker vi små mengder :p)
Han likte det kjempegodt! Tok tak i skeien og stappet den inn!! Hehe!
Hadde han fått bestemme skulle han nok gjerne hatt mer :p
så flott! Hermine er også veldig glad i det meste :D Men er som sagt litt restriktiv på hva hun får akkurat nå, for synes vi har nok skriking og nattevåk som det er om dagen :eek: :oops:

så flott! Hermine er også veldig glad i det meste :D Men er som sagt litt restriktiv på hva hun får akkurat nå, for synes vi har nok skriking og nattevåk som det er om dagen :eek: :oops:
Ja det skjønner jeg =)
Men Lillebror får jo ikke noe annet, så det går tydeligvis fint med små smaksprøver nå og da :)
Han gnagde på en agurkskive istad og :p

Ja det skjønner jeg =)
Men Lillebror får jo ikke noe annet, så det går tydeligvis fint med små smaksprøver nå og da :)
Han gnagde på en agurkskive istad og :p
jeg dreiv også å varierte hver dag på hva hun fikk smake på når vi dreiv med smaksprøver ;) Og så når jeg bestemte meg for at nå skulle vi gå mot en porsjon av noe så holdt jeg meg til en matvare i slengen ;) Prøvde jo hirsegrøt her en dag, det gikk IKKE bra :eek: Så vi holder oss til risgrøten et par uker og prøver så på nytt ;)

Jeg er litt forsiktig med hva jeg gir henne, siden hun reagerer så lett. :eek: Så introduserer ikke nye ting mens vi holder på med tilvenning av noe annet ;) Akkurat nå er det tilvenning på grøt til frokost (måtte tilsette frukt i risgrøten, ellers så ville hun ikke ha), grønnsaksmos til middag og velling til kvelds. Og mm innimellom måltidene! Har alltid mm blandet i det hun får spise ;)

Lurt å være litt forsiktig. Her er det eneste hun reagerer på mango og fersken. Avokado likte hun ikke så det må trenes på. Og kjøttsmaker liker hun ikke enda.

Lurt å være litt forsiktig. Her er det eneste hun reagerer på mango og fersken. Avokado likte hun ikke så det må trenes på. Og kjøttsmaker liker hun ikke enda.
hvor gammel er hun?

jeg dreiv også å varierte hver dag på hva hun fikk smake på når vi dreiv med smaksprøver ;) Og så når jeg bestemte meg for at nå skulle vi gå mot en porsjon av noe så holdt jeg meg til en matvare i slengen ;) Prøvde jo hirsegrøt her en dag, det gikk IKKE bra :eek: Så vi holder oss til risgrøten et par uker og prøver så på nytt ;)

Er ikke i nærheten av hver dag her enda, hehe. Stakkars unge :D

Lurt det ja:-)
Begynte så vidt med en liten smak av grøt, men denne gangen på ettermiddagen, ser ut til å gå greit.

Hun blir 6 måneder 12. Mars :)
jøss, da er hun mye mer vant til ordentlig mat enn Hermine ;) Hun blei jo 6 måneder 27.februar :p :eek: ;)
Bruker ikke dere Althera mme? Hvor får dere kjøpt den? Vitus apotek hadde bare Nurtamigen o_O Kjøpte nr 2 nå jeg, siden hun er over 6 måneder, men den smaker visstnok pyton :eek:
Vet du hva som er forskjellen mellom mme nr 1 og 2 og hvorfor man skal bytte når de passerer 6 måneder???

Er ikke i nærheten av hver dag her enda, hehe. Stakkars unge :D

Tror ikke de tenker på det så ta det i det tempoet du ønsker :-) her gikk det fortere enn jeg hadde tenkt på forhånd for hun var konstant sulten og misfornøyd. De blir nesten altfor fort store babyene våres!

jøss, da er hun mye mer vant til ordentlig mat enn Hermine ;) Hun blei jo 6 måneder 27.februar :p :eek: ;)
Bruker ikke dere Althera mme? Hvor får dere kjøpt den? Vitus apotek hadde bare Nurtamigen o_O Kjøpte nr 2 nå jeg, siden hun er over 6 måneder, men den smaker visstnok pyton :eek:
Vet du hva som er forskjellen mellom mme nr 1 og 2 og hvorfor man skal bytte når de passerer 6 måneder???

Vi kjøper althera på apotek1. Det er den samme boksen enda. Står over 6 mnd 210 ml 3-4 ganger per døgn. Vi har mat en uke til men kan spørr neste gang om det er en annen boks for de over 6 mnd :-) aner ikke forskjellen for mm kommer jo fra samme pupp etter 6 mnd så hvorfor skal mme barn bytte? Ble nysgjerig nå jeg :-)
Det kan hende jeg har puttet i hun div saker for tidlig når det gjelder alder og fast føde men er hun interessert og det ikke er skadelig så tester jeg :-) har en grei helsesøster som sier at det bare er å teste. Vi ga nestle grøt med melk i dag banan og mais smak. Hun fikk 7 skjeer og har ikke fått vond mage enda. Vi skulle vente til hun er ett år med å teste kumelk for det er ikke så mye å vinne på å teste det før sa de men vi hadde en liggende pga vi trodde vi skulle teste det før forrige time på sykehuset men rakk det ikke. Håper hun tåler det for da kan vi variere mer med ferdigprodukt...drømmen om å lage alt hjemmelaget er visst ikke oppnåelig selv om jeg ønsker det..hehe..
Så nå får vi se om hun blir full i utslett og gulper mye eller om det har gått bra :-)

Vi kjøper althera på apotek1. Det er den samme boksen enda. Står over 6 mnd 210 ml 3-4 ganger per døgn. Vi har mat en uke til men kan spørr neste gang om det er en annen boks for de over 6 mnd :) aner ikke forskjellen for mm kommer jo fra samme pupp etter 6 mnd så hvorfor skal mme barn bytte? Ble nysgjerig nå jeg :)
Det kan hende jeg har puttet i hun div saker for tidlig når det gjelder alder og fast føde men er hun interessert og det ikke er skadelig så tester jeg :) har en grei helsesøster som sier at det bare er å teste. Vi ga nestle grøt med melk i dag banan og mais smak. Hun fikk 7 skjeer og har ikke fått vond mage enda. Vi skulle vente til hun er ett år med å teste kumelk for det er ikke så mye å vinne på å teste det før sa de men vi hadde en liggende pga vi trodde vi skulle teste det før forrige time på sykehuset men rakk det ikke. Håper hun tåler det for da kan vi variere mer med ferdigprodukt...drømmen om å lage alt hjemmelaget er visst ikke oppnåelig selv om jeg ønsker det..hehe..
Så nå får vi se om hun blir full i utslett og gulper mye eller om det har gått bra :)
Spennende å se da!
Nei jeg aner virkelig ikke hva greia er med ulike nr på mme'en, tenker som deg at melka fra puppen er jo den samme uansett o_O Men da skal jeg jammen meg gå på Apotek 1 og kjøpe en boks Althera før vi åpner denne Nutramigen boksen, for Nutramigen smaker og lukter pyton :eek:
Jeg lager mest selv mat til henne da:P Merker at hun er mer ivrig og liker bedre hjemmelaga mat, og så er jeg så utrolig glad i å lage mat så synes det er så gøy :) ;)

Tørr ikke teste kumelk før tidligst 8 måneder her, siden hun får blod i bæsjen av melk :eek: :oops: :(

Endrer ikke mm seg ettersom babyen blir større?
Mener den blir "lettere" siden de etterhvert får annen næring.

Simone liker virkelig ikke spagetti med kjøttsaus, men fisk og fiskegryte går ned på høykant! Hun spiste nesten hele glasset og så fikk hun spise resten selv, jeg hjalp å ta mat oppå skjeen men hun putta den inn selv :-) det datt en god del mat av underveis og jeg fixa meg en stor vaskejobb inkludert dusjing av jenta, men gøy var det!

Vis vedlegget 6002
Så flink hun er!! :)

Jøss, det visste jg ikke:eek:

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

GJØR den??? ante jeg virkelig ikke :eek: :P
Er jo det som er greia med mme, at den etter 6 måneder kan ikke brukes som et fullverdig måltid, men skal supplere annen mat!

GJØR den??? ante jeg virkelig ikke :eek: :p
Er jo det som er greia med mme, at den etter 6 måneder kan ikke brukes som et fullverdig måltid, men skal supplere annen mat!

Jeg trodde melka ble fetere når man passerte 6 mnd:-)

Spennende å se da!
Nei jeg aner virkelig ikke hva greia er med ulike nr på mme'en, tenker som deg at melka fra puppen er jo den samme uansett o_O Men da skal jeg jammen meg gå på Apotek 1 og kjøpe en boks Althera før vi åpner denne Nutramigen boksen, for Nutramigen smaker og lukter pyton :eek:
Jeg lager mest selv mat til henne da:P Merker at hun er mer ivrig og liker bedre hjemmelaga mat, og så er jeg så utrolig glad i å lage mat så synes det er så gøy :) ;)

Tørr ikke teste kumelk før tidligst 8 måneder her, siden hun får blod i bæsjen av melk :eek: :oops: :(

Håper althera funker bedre for dere da. Vi er ihvertfall fornøyd og det er snuppa også :-) jeg er litt nervøs ang melk, for jeg husker veldig godt at vi bærte og bysset og hun skreik og skreik og var full i utslett, men tester litt forsiktig og tar en pause før jeg tester igjen. Hun fikk jo påvist allergi men de sa de vokser det ofte fort av seg og som regel innen ett-to år, men ofte ved introduksjon av fast føde. *håper* skjønner at du venter når hun får blod i avføringen! Er jo egentlig ingen hast med det

Høres jo logisk ut egentlig ja :-)

Back
Topp