må nok...

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
La gutten sove en halvtime om ikke annet i barnehagen enda... aldri vært borti surere unge i hele mitt liv... og når han blir sur så blir sambo sur nå fordi han står opp kl 05 hver morgen på tidlig skift denne uken så han er trøtt og sliten. når han blir sur så slår mine hormoner inn for fullt

haha skikkelig gladhus om dagen dette ja hihi verken jeg eller sambo er langsur heldigvis og har i utgangspunktet mye humor og godt humør så vi greier å snu det fort:-)

Ja, den sovingen er ikke lett. Vi har også slitt litt nå de siste mnd. Kjempesutrete dersom han ikke får sove på dagen, men sovner da ikke på kvelden. Da kan han surre til rundt kl 21 - 21.30 og får dermed alt for lite søvn i løpet av natten!

Nå sover han så lenge han vil om morgenen, da jeg er hjemme :) Så kjører vi til barnehagen etter frokost :)

huff ja det er vanskelig i denne mellomperioden, han tuller voldsomt på kvelden og når han sov ca 1 time+ var det ille. han har tullet nå de siste 2 dagene også, men holdt på kortere og vært tydelig trøtt.

er mye trass og grensetesting oppi det hele hehe skal ikke være enkelt nei hehe

Kjenner meg igjen... Barn og søvn puh....

*trøtt*

hehe ja ikke sant... søvn og denne 2-3 års trassen er det vanskeligste jeg har hatt med å gjort i mitt liv tror jeg hehe

Men når han sovnet i går så sov han veldig godt da, våknet av seg selv 7.20 uthvilt og blid og vi hadde i dag den enkleste morgenen på flere uker tror jeg så det var deilig :-)

jeg har en gutt på 6 år og 6 mnd å han har et tempramang til tider som gjør meg frustrert ;)
men er vel sånn det skal være,livet er vel ikke en dans på roser heller......

så det tar ikke slutt med det første altså hehe jaja vi får vel bare være glad gutten viser egen vilje og kan være bestemt, kan komme godt med senere i livet om ikke annet :-)

Uff søvn ja..... Har en sønn på 4 1/2 år som "vi" har slette med søvn på sia han va født....
Han har liksom ikkje tid å sove før han ska jo leke.....
jaja blir vell bedre når han blir tenåring, selv om eg har sagt te han at som hevn ska eg vekke han kl seks kvær dag da ;) hehe ;)

Han kan faktisk sove lenge no...... og da meine eg te klokka e 07.00.... Det e leeeeenge her i huset...
Og nytter ikkje holde han lenger våken om kveldan, da våkne han bare enda tidligere...

Husker sønnen min sluttet med dagsovingen når han var like gammel som din. Var ett hendelse første ukene men kom seg litt etterhvert :)

Nå er jo han her en meget bestemt gutt med et til tider heftig temperament så har nok litt med det også. i tillegg har det skjedd mye i bhg denne siste uken før de fikk ferie med skogturer, bursdagsfeiringer og diverse så han ble nok ekstra sliten, men torsdag og fredag fikk han sove 30- 40 min og da ble humøret mye bedre i tillegg til at leggingen ikke ble helt håpløs :-)
i dag har han ikke sovet og vi tenker vel å nå ta avvenning på dagsovingen nå når han har ferie og ikke skal i bhg igjen før 5 august :-)
men ja er nok tid for å kutte den nå :-)

Back
Topp