må man

siwro

Gift med forumet
sprite området før man setter puregon??sto det i heftet men var så usikker...skal sette den nå kl 7 tenkte jeg. håper på fort svar[:D]

Nå har ikke jeg gått på puregon, men har ikke brukt å sprite området før jeg setter sprøytene...

Jeg har aldri gjort d og har ikke merket noe ubehag av den grunn

ORIGINAL: ElinR

jeg gjorde kun de første gangene jeg. opplevde aldri noe ubehag ved at jeg IKKE gjorde d hvertfall

ok...lot du den ligge i kjøleskap helt til du skulle sette den?
ORIGINAL: ElinR

jeg gjorde kun de første gangene jeg. opplevde aldri noe ubehag ved at jeg IKKE gjorde d hvertfall

Jeg hadde den i kjøleskapet hele tiden [:)] Hadde den kun ute den lille tiden det tok å sette dosen.

Taaaakk jenter for fort forte svar6 min igjen hehe[:D]

æææææææh..sånn.... det var deilig hehe......

må vel ikke sette inn ny spiss før i morra nei?

en spriter jo for å fjerne drit fra stikkstedet... hindre infeksjon ol...

puregon skal oppbevars i kjøleskap, men etter den er tatt i bruk trenger den ikke det... kjenner det ganske godt om væsken er kald oxo...

ny spiss hver gang.. jeg tar på og av for hvert stikk.

mm skjønte at det skulle ny spiss, jeg bare tenkte om man satt den på med en gang eller ventet til neste dag med å sette på den nye, men jeg la dn i kj.skap uten ny spiss, regna md jeg kunne sette den på i morra når jeg skal bruke den..

Jeg gjorde det hvertfall...

Håper det gikk bra med stikkingen[:)].... Og lykke til videre...

takk for det[:D]

klart det gikk bra[:D]

nå er jeg bare bekymret for om jeg oppbevarer alt riktig[;)]

når begynnte du på puregon?? jeg begynnte 1 sept. jeg har kjøpt slik små "servietter" med sprit på, på apoteket, slike som er ment til bruk før sprøyter osv....vet ikke om det er nødvendig men det skader jo ikke tenker jeg...
jeg var drit nervøs for å gjøre feil da jeg skulle begynne på puregon (er jo ganske så idiot sikkert tror jeg) men likevell, ble jeg redd for å gjøre noe feil, så jeg pakka med meg utstyret å stakk en tur på apoteket for å få hjelp haha [:)] følte meg litt dum da ja[:)]

jeg begynte i går jeg, skal ta mi 2 i dag, blir spennende å følge deg...[:D] jeg satt med di fra sykhuse på tlf, så jeg fikk klargjort sprøyta til kvelden[:D]i dag er jo alt i orden, er bare å sette på ny nål og stille inn til 100ie[:D]
ORIGINAL: Solstranda

når begynnte du på puregon?? jeg begynnte 1 sept. jeg har kjøpt slik små "servietter" med sprit på, på apoteket, slike som er ment til bruk før sprøyter osv....vet ikke om det er nødvendig men det skader jo ikke tenker jeg...
jeg var drit nervøs for å gjøre feil da jeg skulle begynne på puregon (er jo ganske så idiot sikkert tror jeg) men likevell, ble jeg redd for å gjøre noe feil, så jeg pakka med meg utstyret å stakk en tur på apoteket for å få hjelp haha [:)] følte meg litt dum da ja[:)]

gjorde det aldri jeg. Vet at folk med diabetes bruker samme spissen flere ganger, ikke spriter de heller når de setter sprøyter, iallefall det jeg har hørt fra folk jeg kjenner som har diabetes å er jo samme type sprøyte, bare annen medisin.

Jeg har aldri gjort det, og gikk helt bra med meg. Jeg vasket hendene godt bare..

Back
Topp