Må man ha en brystpumpe?

Var på ammekurs gjenom kommunen min i går. Der sa jordmor at vi ikke skulle gå til innkjøp av noe sånnt før vi visste vi trengte det.
Hun mente håndmelking var mye bedre... Usikker på om jeg tenker det samme.
Hun mente også at ammepute var unødvendig å kjøpe før du visste du trengte det. Selv har jeg kjøpt det og tror dette er noe jeg virkelig får bruk for om jeg får til å amme.
Sniker fra oktober... Jeg synes håndmelking gikk mye fortere, og jeg fikk ut mer melk, enn ved å bruke min elektriske pumpe fra avent. Så denne gangen kommer jeg nok ikke til å ta den frem en gang. Ammepute synes jeg var gull å ha de første månedene, hadde den med på sykehuset ved fødselen og brukte den fra første amming :)

Var på ammekurs gjenom kommunen min i går. Der sa jordmor at vi ikke skulle gå til innkjøp av noe sånnt før vi visste vi trengte det.
Hun mente håndmelking var mye bedre... Usikker på om jeg tenker det samme.
Hun mente også at ammepute var unødvendig å kjøpe før du visste du trengte det. Selv har jeg kjøpt det og tror dette er noe jeg virkelig får bruk for om jeg får til å amme.
Jeg ble aldri helt venn med pumpa, men håndmelking fungerte ypperlig for meg, så veldig glad for at jordmor lærte meg den teknikken.

Ammepute trodde jeg også at jeg måtte ha, men fant fort ut at jeg syntes den ble bare klønete, så den ble heller ikke brukt. En del venninner har samme erfaring, mens andre lovpriser ammeputa. Så ikke så enkelt å vite før man har prøvd selv!

Back
Topp