Må man føde på nærmeste sykehus?

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg er jo fra Arendal og er veldig godt kjent på fødeavdelinga der! Da både min søsken har født der, fetter og kusiner er født der og jeg såklart! Men nå bor jeg i Vennesla utenfor kristiansand og jeg syns kristiansand sykehus er forferdelig rotete, usystematisk og skummel! Har hørt at de er strenge på lystgass! I Arendal fikk jeg så mye jeg ville :) er det derfor mulig å spørre om å få føde i Arendal??

Det ville jeg undersøkt med fastlegen eller jordmor. Men hvor lang tid bruker du på å komme til Arendal? Vil du rekke det om du får en kjapp fødsel?

Det ville jeg undersøkt med fastlegen eller jordmor. Men hvor lang tid bruker du på å komme til Arendal? Vil du rekke det om du får en kjapp fødsel?

Det er en akkurat 1 time.. Håper jeg får lov! Er til og med villig til å bo hos mamma og de en liten stund frem til fødselen så jef vet jeg rekker det! Alt for å føde i Arendal..:)

Hehe :) veldig fornøyd med arendal jeg også :)

Ja.. Blir så lei meg av tanken på å føde i kr.sand... Heldige deg i hvertfall!!

Tror du i utgangspunktet kan benytte deg av fritt sykehusvalg. Dersom ikke det er noen medisinske grunner til at de ønsker at du skal føde i Kr.sand fremfor Arendal. Hør med legen/jordmoren din så ordner det seg sikkert! Jeg veit om flere som har fått føde på andre sykehus enn det de egentlig hører til! Lykke til!!

Mange fra bergen velger å føde på voss så det er nok ikke utenkelig at det skal gå fint. Lykke til med bytte!

Du har fritt sykehusvalg! Men så er det jo sånn at Arendal også er pliktet til å opptre forsvarlig, så dersom de har mange på lista så må de avslå søknaden din. Ergo, kanskje du ikke skal vente for lenge med å få sendt inn en søknad? Det kan hende at du selv kan sende en søknad eller så må fastlegen/jordmoren din gjøre det. Regner med at dette ordner seg ;)

Du kan velge fritt mellom Arendal og Kristiansand :) trenger ingen søknad. Arendal vil bare bli glad for å få fødsler dit. Eneste er om du føder før uke 32 mener jeg på, da må du til Kristiansand :)

Det vil jeg jo tro, de kan ikke nekte deg hvis du "tilfeldigvis" er i arendal? er vel samme sykehus sånn egentlig. Sørlandet sykehus, avdeling. Jeg har blitt snytt for lystgass beggr gangene. Den siste gangen rakk de gjøre den klar, men jeg rakk ikke bruke den. Så sa jeg til jordmor at jeg ble så skuffet for hadde gledwt meg til det Hun lurte på om jeg ville prøve etter fødselen jeg turte ikke si ja

Back
Topp