Må man betale årsavgift om man avskilter bilen?

MammaTilToSmå

Glad i forumet
Tenker på å skilte av bilen og selge den som delebil, evt. skrote den, fordi det er en del småplukk som folk ikke gidder å fikse. Må vi betale årsavgiften selv om fristen er ute for å betale den? Hvordan går jeg fram for å avskilte den?

Ja, så lenge du ikke tok skiltene før 2011, så må du  betale....

Du må betale årsavgift med mindre du avskilter bilen innen en hvis dato, tror den datoen er i januar.

vrakes den før 21 mars så betaler du ingenting
mellom 22 mars-30 juni så betaler du halv årsavgift
etter 30 juni  betaler du full

ORIGINAL: nussnøff

ja det var det.....

Mente man måtte betale om det ikke ble levert inn før 1.jan jeg, men da tok jeg feil

Du må uansett betale årsavgiften, men om du avskilter den eller vraker den nå, så får du tilbake halvparten av pengene i juni eller juli.

Når det kommer til avskilting, så er det bare å skru skiltene av bilen, og lever de til nærmeste Statens Vegvesen. Samme gjelder om du skal vrake den, lever skiltene, få papir på at du har levert skiltene, lei prøveskilt, og kjør/ lever bilen på skroten.

ORIGINAL: ¤Mamma06og08¤

ORIGINAL: nussnøff

ja det var det.....

Mente man måtte betale om det ikke ble levert inn før 1.jan jeg, men da tok jeg feil

Avskilting og vraking er to vidt forskjellige ting. Vraker du bilen er fristen 21. mars. For avskilting er fristen 31.12 året før.

ORIGINAL: Solaa

ORIGINAL: Selisabeth

Må bare si at hvis du ikke har betalt årsavgiften nå, så får du stygg purring!

Stygg og stygg.. 250 kr [;)]

Trodde det var pr.dag jeg[:D] I fjor ble min trekt bare litt over midnatt, og da fikk jeg det i straff.

Skroter man bilen inna midten av mars slipper man årsavgift.
For å sippe årsavgift ved å ta av skilter må det gjøres før nyttår.

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: MammaTilToSmå

Tenker på å skilte av bilen og selge den som delebil, evt. skrote den, fordi det er en del småplukk som folk ikke gidder å fikse. Må vi betale årsavgiften selv om fristen er ute for å betale den? Hvordan går jeg fram for å avskilte den?

Ta kontakt med Statens vegvesen. De vet nok hva du skal gjøre.
Du må ikke betale årsavgiften om bilen er avskiltet FØR fristen er gått ut.

Jo, det må man.. Dette har jeg lest myyye om i år[:D]

Dersom bilen blir AVSKILTET før 1. januar 2011 så slipper man årsavgift. For å slippe å betale årsavgiften etter dette så må bilen leveres ved godkjend bilopphuggeri før forfallsdato på årsavgiften som er 21.mars.

Dersom bilen blir vraket (ja, den må vrakes, det hjelper ikke å avskilte) i juni en eller annen gang eller før, så får man tilbakebetalt halve årsavgiften sammen med vrakpanten[:)]

Sign.

du må avskilte den før veiavgiften skal betales, hvis ikke må du betale. er en viss dato som er siste frist for avskilting hvis du ikke skal betale veiavgiften, men jeg husker ikke når den er, bare at den er før du egentlig skal betale.

Fristen er 21 mars.... Skjekka det da jeg skrota en bil for mamma før den datoen...

Men var et ikke nye regler i år da?
Vrake/ avskilte før 31.mars.
Mener jeg har lest/ hørt dette på radioen eller noe.
En kompis driver vartfall og leverer en hel haug med biler nå, og han sa han måtte gjøre det før da.

ORIGINAL: SavnerBarn!

Men var et ikke nye regler i år da?
Vrake/ avskilte før 31.mars.
Mener jeg har lest/ hørt dette på radioen eller noe.
En kompis driver vartfall og leverer en hel haug med biler nå, og han sa han måtte gjøre det før da.

Tvilsomt, har vært opp og i mente med artikler i avisene for noen dager siden da fristen var, om at det var lange køer på bildyngene med folk som ville levere bilene før fristen. Så tvilsomt at de, og de som jobber der tar så feil av datoen.

Så må nok bare belage deg på å betale årsavgiften pluss purring...........

(har enda ikke skjønt det med å gjøre sånne ting i siste liten, samme med eu-kontroll... de som sjekker ett par dager før fristen for godkjenning, og så klager de over at de ikke får fikset bilen ferdig til fristen... Opp og hopp ett par måneder i forveien, finn billigste verksted, fiks stålklossen og slapp av er mitt råd)

Får man stygg purring pga den blir betalt litt for sent? Betalte den en dag etter forfall jeg, får jeg purring da [:-]

Den må betales så sant du ikke leverte skiltene før nyttår. Hvis du leverer den på godkjent hoggeri innen fristen i mars engang, får du tilbake halvparten. Selger du bilen hel eller som delebil og beholder den over fristen, må hele betales[:)]
Dette vet jeg stemmer, for vi bomma på det i fjor, og må betale hele aviften forde den ikke var levert godkjent hogger[:)]

Jeg avskilta og vraka bilen min for 2 uker siden.
Fristen for å vrake ER 21.mars, gjør du det etterpå må du betale. (Men da får du tilbake halvparten senere.)

du må nok bet årsavgifta ja,så lenge du ikke avskilta den før fristen på årsavgifta gikk ut!! dvs 21/3 [;)]

Back
Topp