må man be om tillatelse...

tuppa86

Forumet er livet
for å lifte nånn sitt kort?? [8|]

Vel de fleste ser vel på lifting som en kompliment, men av ren høflighet bør man kanskje spørre? [8|]

ORIGINAL: Jeanies lille verden

Vel de fleste ser vel på lifting som en kompliment, men av ren høflighet bør man kanskje spørre? [8|]

men lifting e det KOPIERING? eiller e det lifting sjøl om æ har heilt ainna fargevalg osv..?

Neida, det er ganske akseptert å lifte, men da skal man opplyse om hvem man har liftet av, og allerhelst ta med link til orginalen eller bilde. [:)]

ORIGINAL: tuppa86

men lifting e det KOPIERING? eiller e det lifting sjøl om æ har heilt ainna fargevalg osv..?

Det er ikke kopiering nei.
Vi sier vel at å lifte er å ha pynt på samme plass som det man lifter. Man kan bytte ut pynten med annen pynt, ha annen tekst, bruke annet motiv, men plasseringen og stilen blir altså ganske lik. [:)]

Er jeg dum når jeg spør om noen vil forklare hva lifte er??[8|]

ORIGINAL: toneany

Neida, det er ganske akseptert å lifte, men da skal man opplyse om hvem man har liftet av, og allerhelst ta med link til orginalen eller bilde. [:)]

Ja, den man lifter skal ha kredit for sitt kort/oppsett [;)]

ORIGINAL: SigneK

Er jeg dum når jeg spør om noen vil forklare hva lifte er??[8|]

Lift er vel en forkortelse for scraplifting. Det henviser til å "stjele" designet noen andre har scrappet.[:)] 
Så man kopierer litt, men man gjør det jo til sitt eget, bare at man har samme oppsett eller design. [:)]

Det hjalp[:D]

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: tuppa86

Det er ikke kopiering nei.
Vi sier vel at å lifte er å ha pynt på samme plass som det man lifter. Man kan bytte ut pynten med annen pynt, ha annen tekst, bruke annet motiv, men plasseringen og stilen blir altså ganske lik. [:)]

Det er vel litt delte meninger om hva eksakt en lift er, og JEG mener at det er så godt som kopiering. Teksten kan da være annen, men pynten bør være så og si den samme, ellers ser jeg på det som om den blir brukt mer som skisse.

Back
Topp