Må lufte hode litt ...

lillerumle

Flørter med forumet
Kan starte med fra forje mandag:
Kom med opp te samtale hos legen i 8 tia på kvelden, fikk målt Crp som da var på 35. SaO2 va på 96/97.
Avtalte med legen at om æ ikke blei bedre så fikk æ komme opp igjen.

Vet ikke katti alt startet, men æ har ikke følt mæ bra på ei stund, tung i pusten, veldig sliten, klare ikke å gå over gulvet før det føles som man ska dø...

På fredag som var, følte æ mæ ikke bedre (alt va tungt å gjøre, til å med snakke) Crp på 40 og SaO2 va gått ned til 92. Fikk apocillin 1g x4.

På lørdag slå tanke mæ: HJERTESVIKT (vi har det i begge sider av familien), ringte opp, fikk komme raskt inn, EKG ble tatt. alt så fint ut, crp va da på 28, men SaO2 på 92.

Va innom i dag oxo, crp på 12 så den går jo raskt ned, SaO2 fortsatt på 92. Så nu er æ lei av å være sliten, pusten e heldigvis litt bedre ja....

Men så over til det æ ska lufte ut av hodet mitt .... er 10+1 i dag, har faktisk sotte nu hele helga å tenkt fram å tilbake, ska æ slit med helsa i over 6 mnd te? e det verdt det? Har jo andre sykdommer som oxo spiller med i laget: høyt blodtrykk, Dia (lang + hurtig insulin) + nyran som ikke gjør jobben sin...

håpe det ikke blei så mye rot..

Jeg sender deg en klem og håper du blir raskt bra i pusten. Sliter selv med kroniske sykdommer, og det er ikke noe gøy å gå gravid hver dag, for å si det sånn.. Men jeg prøver å holde motet oppe for jeg og mannen ønsker oss jo veldig babyen. Det er jo ikke sikkert det blir bedre, men jeg håper inderlig at det blir bedre i andre trimester og at jeg får tre fine måneder da, før det blir tungt på slutten. Hva sier legen din om utfordringene du har?

SaO2 på 92 er jo fryktelig lavt å gå med over tid uten klar årsak! Det må jo legen din ta alvorlig!

Helseproblemene dine vs svangerskap er jo ingen kontraindikasjon, men helt klart en vurdering du bør ta sammen med lege dersom du er usikker.

Dere bør snarest finne ut av hvorfor du har så lav oksygenmetning

Det er greit å huske på at måling av CRP ligger ca 24 timer etter, det vil si at verdien du får er et døgn gammel. SpO2 på 92 er for lavt ja, har du lungesykdom? Kanskje du kunne fått litt O2 hos legen for å se om tungpusten ga seg?!?

Du har ikke fått astma da?

Jeg ville ha bedt om å få en annen lege. Det er stor sjansje for å få blodpropp, lungeemboli når man er gravid. Og siden du har spO2 på kun 92 så burde du iallefall få bli bedre utredet. Det er en grunn til at du har så lavt saturasjon og at du har dårlig pust og det MÅ legene ta på alvor.!!!
Håper du snart får den hjelpen du trenger <3

Back
Topp