Må lette litt på hjerte....

ariel

Har en liten spire i magen:-) septemberbarn <3
Har de to siste ukene vært kvalm, svimmel og mindre energi. Har i tillegg kjent mindre liv. var hos legen sist uke å tok en haug av blodprøver. hun fant hjertelyden og mente at ingenting var i fare for fostret hvertfall. i dag fikk jeg svar på blodprøvene...hadde alt for lite jern, var på 9 og skal ligge mellom 15-200. sier meg ikke så mye, men fikk hvertfall beskjed om å ta jerntabelletter. det er jo greit, men sitter fremdeles med en lten klump i magen som sier at noe ikke er helt som det skal. Hvor lite er alt for lite liv liksom? Vurderer om jeg skal ringe føden å høre hva de sier....uansett godt å bare lette litt på hjerte:)

Ring føden og be om en sjekk - vondt å gå å bekymre seg. Bevegelsene endrer seg litt nå på slutten - det gjør at mange oppsøker føden. Det er de visst vant til fikk jeg beskjed om av jm, og bedre med en sjekk for mye enn for lite :)

Siden hjerteslagene var fine er nok alt i orden:) men godt for mor å få ro i sjela også:)

Et tips når du skal ta jern -ikke ta de på tom mage - da får man fort vondt i magen :)

Ring føden og be om en sjekk - vondt å gå å bekymre seg. Bevegelsene endrer seg litt nå på slutten - det gjør at mange oppsøker føden. Det er de visst vant til fikk jeg beskjed om av jm, og bedre med en sjekk for mye enn for lite :)

Siden hjerteslagene var fine er nok alt i orden:) men godt for mor å få ro i sjela også:)

Et tips når du skal ta jern -ikke ta de på tom mage - da får man fort vondt i magen :)
Og ikke ta jern sammen med melkeprodukter.. Da blir jernopptaket dårligere

Nesten samme situasjon som meg. Jeg fikk konstantert 8 på jernverdier i mai, tatt jern siden da. men kan fortsatt slite med mye kvalme, svimmelhet og LITE energi. tatt nye prøver forje uke, og får svar i dag, håper de har steget litt. Jordmor sa gravide bør ligger på rundt 19-20 ved fødsel.

Jeg er 30 uker på veg. Var på legevakten forje helg, etter en runde med oppkast torsdag og kjente veldig lite liv dagene ettepå, funka ikke med noen av de gode tipsa som å drikke kaldt vann, spise noe med sukker, dytte på magen osv. Så etter 3 dager uten noe særlig stor aktivitet tok jeg kontakt, da sa jordmor at jeg hadde vert veldig tålmodig, og at jeg burde ringt før, man kan aldri ringe for tidlig når man bekymrer seg. Jeg Fikk en UL, og så at lille gutten bevegde seg i magen uten at jeg kjente noe, jeg har morkakaen forann, og han hadde snudd seg med ryggen ut, og sparket innover. Etter ett par dager snudde han seg igjen, og det var fult liv og røre igjen.

Jeg tenker at viss jeg skulle bli bekymret igjen senere kommer jeg til å ringe samme dagen, viss ingen av triksene funker! Det er dyrebar last vi har og dyrebar tid! <3

Har de to siste ukene vært kvalm, svimmel og mindre energi. Har i tillegg kjent mindre liv. var hos legen sist uke å tok en haug av blodprøver. hun fant hjertelyden og mente at ingenting var i fare for fostret hvertfall. i dag fikk jeg svar på blodprøvene...hadde alt for lite jern, var på 9 og skal ligge mellom 15-200. sier meg ikke så mye, men fikk hvertfall beskjed om å ta jerntabelletter. det er jo greit, men sitter fremdeles med en lten klump i magen som sier at noe ikke er helt som det skal. Hvor lite er alt for lite liv liksom? Vurderer om jeg skal ringe føden å høre hva de sier....uansett godt å bare lette litt på hjerte:)

Fikk anbefalt aminojern som kjøpes på helsekosten av ernæringsfysiologen, ingen problem med magen av å ta disse. :)

Ellers ville jeg også ha ringt føden, bare for å få ro i sjela. Fikk selv komme opp en dag jeg ikke hadde kjent noe til liv.

Man merker at det blir trangere i magen og bevegelsene/sparkene er kanskje ikke så tydelige som før. Jeg har det på samme måte. Men det er bedre å ringe/sjekke en gang for mye!

Må ta 1 hemofer tablett frem til fødsel pga lav blodprosent. Har i ca. 3 uker nå vært i elendig form. Svimmel, kvalm og ingen energi. Er dager jeg ikke klarer å gjøre noe som helst..flere som er sånn?

Har også kjent mindre liv den siste uken og blir selvfølgelig litt små hysterisk siden jeg har kjent tydelige spark/bevegelser i nesten 2mnd ..:P

Må ta 1 hemofer tablett frem til fødsel pga lav blodprosent. Har i ca. 3 uker nå vært i elendig form. Svimmel, kvalm og ingen energi. Er dager jeg ikke klarer å gjøre noe som helst..flere som er sånn?

Har også kjent mindre liv den siste uken og blir selvfølgelig litt små hysterisk siden jeg har kjent tydelige spark/bevegelser i nesten 2mnd ..:P
Har det sånn jeg også.. Er dager da jeg ikke en gang orker å sette på tven/film...

Har det sånn jeg også.. Er dager da jeg ikke en gang orker å sette på tven/film...

Ja, her ligger jeg bare på sofaen, med en pute mellom beina, øynene lukket og lytter til tven. De dagene jeg er aktiv kan jeg plutselig bli så sliten at jeg må sette/legge meg ned ellers er jeg redd for at jeg svimer jeg av.

Slitsomt når man føler typen ikke forstår det heller. Han mener jeg må få meg friskluft og gå mer noe som gjør meg irritert for det er ikke bare, bare å være i masse aktivitet når man sover dårlig om natta og enkelte dager såvidt klarer å stå i 2min..

Ja, her ligger jeg bare på sofaen, med en pute mellom beina, øynene lukket og lytter til tven istedenfor. Hvis jeg står lenge så kjenner jeg at jeg må sette/legge meg ned ellers er jeg redd for at jeg svimer jeg av.

Slitsomt når man føler typen ikke forstår det heller. Han mener jeg må ut å få meg friskluft og gå mer noe som gjør meg irritert for det er ikke bare, bare å være i masse aktivitet når man sover dårlig om natta og enkelte dager såvidt klarer å stå i 2min..
Skal ikke være lett :confused: Gleder meg til lillemor kommer, men da er man vel trøtt som en zombi.. Så blir vel ikke bedre iform da heller..

Skal ikke være lett :confused: Gleder meg til lillemor kommer, men da er man vel trøtt som en zombi.. Så blir vel ikke bedre iform da heller..
Det trenger absolutt ikke bli sånn. Det finnes helt klart mange slitne mødre der ute, men jeg har opplevd det helt motsatt. Er dødstrøtt og konstant utslitt som gravid, helt uten å mangle noe som helst. Etter fødslene har jeg fått fantastisk med energi og overskudd igjen. :) Sist fikk jeg et energikick som varte i 6 mnd, tror ikke jeg kunne bli sliten av noe som helst den tiden. Det kan være utrolig deilig å ikke være gravid mer. :D

Det trenger absolutt ikke bli sånn. Det finnes helt klart mange slitne mødre der ute, men jeg har opplevd det helt motsatt. Er dødstrøtt og konstant utslitt som gravid, helt uten å mangle noe som helst. Etter fødslene har jeg fått fantastisk med energi og overskudd igjen. :) Sist fikk jeg et energikick som varte i 6 mnd, tror ikke jeg kunne bli sliten av noe som helst den tiden. Det kan være utrolig deilig å ikke være gravid mer. :D
Får håpe det blir sånn! Har ingen erfaringer selv siden dette er første

Back
Topp