Må jeg kutte ut mme?

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Snuppa får fortsatt 1-2 flasker med nutramigen i døgnet.
1 i senga kl 05 eller når hun står opp(på 180-200 ml) og noen ganger en om dagen(150-200 ml)

Burde jeg kutte det ut?
Har ikke lyst til det egentlig, for føler hun trenger det for å finne roen+ bli ekstra mett. Sover dårlig om nata....så om å gjøre å stape i så mye mat som mulig[8D]

Det lurer eg på og! Her får mini også 2 flasker, men med nan2! :P Ei om morningen og ei om kvelden :)
Eg føler også han trenger det... for han spiser MYE!!! Igår spiste han 400 ml mme, 2dl grøt, 3 dl ris, litt kjøttdeig, 1 kyllingfilet, 9 skiver, 3 smoothier og 4 havrekjeks! Idag har han spist 11 skiver, men litt mindre middag + nanen og grøten og smoothiene og mariekjeks!!
Skal på 1 års kontroll på onsdag, så eg tenkte spørre da.....synes det er greit med den flasken om han våkner i 5 tiden, så sovner han igjen til hal 7 :D

her får hun 150-180ml til kvelds sammen med brød, hvis hun våkner i 5-6 tiden blir det en flaske melk så hun såver litt lengre [:)] noen gang våkner hun mellom 11-01 å er sulten så da får hun en flaske..da bruker hun ikke å våkne så tidlig da! så Det blir max 2 flasker mme om dagen! Spurte helsesøster om vi bare skulle fortsette å det skulle vi! Hun er ikke så stor da,å ikke hadde hun gått opp i vekt fra 11 til 12månder.. så vi kommer til å fortsette enda en stund [:)]

ORIGINAL: Meg og A

Det lurer eg på og! Her får mini også 2 flasker, men med nan2! :P Ei om morningen og ei om kvelden :)
Eg føler også han trenger det... for han spiser MYE!!! Igår spiste han 400 ml mme, 2dl grøt, 3 dl ris, litt kjøttdeig, 1 kyllingfilet, 9 skiver, 3 smoothier og 4 havrekjeks! Idag har han spist 11 skiver, men litt mindre middag + nanen og grøten og smoothiene og mariekjeks!!
Skal på 1 års kontroll på onsdag, så eg tenkte spørre da.....synes det er greit med den flasken om han våkner i 5 tiden, så sovner han igjen til hal 7 :D

OI!! Seriøst????????? Det er jo mer enn jeg klarer å spise på en dag jo[8|][8|][8|] Vi sliter litt i andre enden av skalaen, mini spiser ca 500ml mme, 2 dl grøt, 1.5dl middag, 1/2 fruktmos og 1/2 skive..

ORIGINAL: LadyDa

OI!! Seriøst????????? Det er jo mer enn jeg klarer å spise på en dag jo[8|][8|][8|] Vi sliter litt i andre enden av skalaen, mini spiser ca 500ml mme, 2 dl grøt, 1.5dl middag, 1/2 fruktmos og 1/2 skive..

Japp seriøst! Han spiser mer enn meg også :D Men han legge jo nesten ikkje på seg...så må ha ekstremt god forbrenning! Er spent på hvor mange skiver det blir idag ;) Han sover og spiser :)

ORIGINAL: LadyDa

Japp seriøst! Han spiser mer enn meg også :D Men han legge jo nesten ikkje på seg...så må ha ekstremt god forbrenning! Er spent på hvor mange skiver det blir idag ;) Han sover og spiser :)

hm... høres utrolig rart ut..[8|] har du sjekka forbrenningen hans hos legen da? (stoffskiftet?) Ikke for å skremme altså, for jeg har ikke peiling på dette, men jeg syntes bare det var så rart.. høres jo nesten ut som om tarmen hans ikke tar opp næringen..[8|] Men hvor mye sover han da?

9 skiver? jesus[&:] Iikke en gang JEG spiser det når jeg trener som mest, men min gutt kunne sikkert også spist det om han fikk spise ubegrenset. Men det er en skive hjemmebakt brød om morgenen + frukt etterpå. Nok, jeg spiser 2 liksom[8|] [;)] Edit: kjøpesbrød metter ikke like mye da...
Signerer LadyDa jeg, og syns og du skulle ta med gutten til en lege[:)]

Gir 1 flaske om dagen,på morgenen. Men lurer på å gi en flaske på kvelden også for etter han begynte i barnehagen har det bare blitt tull med sovingen.

Her har vi kuttet ut mme, men hun får en flaske med kumelk morgen og kveld.

Back
Topp