Må inn her innimellom å be om råd..

MittAlt

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2020
Slo halebenet mitt for snart 1 år siden , men etter jeg ble gravid har det gjort ekstra vondt. Noe legen sa var helt normalt pga svangerskapshormonene. Men nå har det blitt skikkelig ille. Kan det være et tegn på bekkenløsning tro??, for når jeg har gått et stykke og spesielt nå som det er kaldt får jeg så vondt i halebenet/rompa/hoftene og det føles veldig ubehagelig i underlivet og strømmer nedover lårene. Og hvis jeg sitter tilbakelent i sofaen, så presset ligger ved halebenet/ rompa gjør det veldig vondt å reise seg opp.

Slo halebenet mitt for snart 1 år siden , men etter jeg ble gravid har det gjort ekstra vondt. Noe legen sa var helt normalt pga svangerskapshormonene. Men nå har det blitt skikkelig ille. Kan det være et tegn på bekkenløsning tro??, for når jeg har gått et stykke og spesielt nå som det er kaldt får jeg så vondt i halebenet/rompa/hoftene og det føles veldig ubehagelig i underlivet og strømmer nedover lårene. Og hvis jeg sitter tilbakelent i sofaen, så presset ligger ved halebenet/ rompa gjør det veldig vondt å reise seg opp.
Jeg vet ikke åssen bekkenløsning er, tror jeg aldri har hatt det. Jeg var med i en ulykke i 2000 hvor jeg skadet bl.a ryggen/halebeinet. Og smertene du beskriver er akkurat like mine. Men nå har jeg de når jeg ikke er gravid også... Det er noen ganger så ille så jeg sier at om jeg hadde vært lengre på vei ville jeg tro fødselen var igang!!! For meg hjelper det med varmt beslag/evt bare en varm hånd der smerten sitter. Også tar jeg paracet.. Jeg "ruller" meg ut av seng/sofa og går jeg langt er det deilig å lene seg på en stokk el så jeg får "strekt" ut ryggen. Som sagt, jeg vet ikke om det er bekkenløsning, men kan som legen din sier være svangerskapshormonene..

Sbangerskapshormonene påvirker båndene rundt bekkenet, og det er det som gir bekkenløsningssmerter.. høres veldig likt ut i alle fall.. og når du har en skade der fra før, er det jo større sjans for at du får smerter i bekkenleddene..

Back
Topp