Må forloveren..

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
... Våre med I vielsen? Ut I fra det jeg kan lese, må den ikke det, men hva er da poenget med å ha forlover? Har alltid trodd at forlovere var vitnene. Spør fordi mannen min skal være forlover, men paret har sagt at de plutselig bare gifter seg (han har sendt forlovererklæring). Paret bor på en annen side av landet.

Min forlover var ikke med, men det viste vi jo siden vi giftet oss på et kontor i Egypt, så må ikke være med, trist om de ikke vil ha han med da

Min forlover var ikke med. Giftet oss på tinghuset med forloveren til mannen og samboeren hans som vitner.
Egentlig skulle min forlover være med, men siden hun absolutt skulle føde den dagen ble det ikke sånn :p

Min forlover var ikke med. Giftet oss på tinghuset med forloveren til mannen og samboeren hans som vitner.
Egentlig skulle min forlover være med, men siden hun absolutt skulle føde den dagen ble det ikke sånn :p
Utrolig dårlig gjort:p

Forlovererklæringen går i teorien kun ut på at noen skal bevitne at dere ikke er i familie eller at man er gift fra før.
Vedkommende som skriver under trenger ikke å være til stede under vielsen, man kan også ha en som skriver under på papiret og en annen til å være vitne under vielsen. MEN det må være en person til stede under selve vielsen eller ekteskapsinngåelsen for å vitne det hele.

Forloveren skal også bekrefte at vedkommende ønsker å gifte seg og det ikke er tvang

Men i tinghuset må jo forloveren også skrive under på papirene, ikke bare på de som blir sendt inn :-/

Men i tinghuset må jo forloveren også skrive under på papirene, ikke bare på de som blir sendt inn :-/

Trenger ikke å være "forloveren" som skriver under. Finnes de som har brukt kontorassistenter som vitner også, da må selvfølgelig den skrive under på papirene. Men vet ikke akkurat om jeg ville sagt at en tilfeldig person var forloveren min

Tusen takk for gode svar :) er ikke det at de ikke vil ha han med, men vil unnå å planlegge for mye.

Om paret reiser aleine og giftar seg feks så er jo ofte ikkje forlover med:)

Men om ein gjer det på den måten, så tenker eg at da har ikkje forlover nokon plikter heller, som utdrikkingslag for eksempel:)

Back
Topp