Må far signere?

Qvini

Glad i forumet
Sitter å leser på lover og regler i henhold til jobb!! Å kom over denne (noe jeg husker å ha lest i studiet men glemt)

ImageUploadedByBV Forum1432155906.742139.jpg

Så samboeren min regnes ikke som barnefar offentlig før disse papirene er signert? Måtte dere gjøre det sist? Og hvor gjorde dere det?

Det er riktig. Det er en tynn rosa kolonne nederst på fødepapirene hvor far skal signere med personalia.

Ja, det der tror jeg man må passe på å få til skikkelig. Broren min og svigerinnen min, ble helt satt ut her for en del år siden, da de oppdaget at broren min ikke var registrert som far på minst ett av barna, da han skulle fikse pass for dem. Da var de rundt 8 og 12 år :eek: Og han hadde i tillegg signert papirene for farskap ... Hadde jo lett latt seg bevise med DNA prøve skulle det blitt en sak ut av det, men han syntes det var en utrolig ekkel opplevelse.

Husker at min samboer signerte noen papirer på dette da første mann ble født..

Dersom man ikke er gift, må far bekrefte farskapet om han skal bli reg. som far. Vi slepp det heldigvis denne gangen ☺️

Vi fikk papirer av jordmor i god tid før termin, der far også måtte ha med legitimasjon når hun tok imot papirene :)

Vi opplevde det samme som Heilas bror, at passkontoret avslørte at bare mor var registrert. For oss ble det ikke oppdaget før passet skulle fornyes, siden det var meg som signerte for det første passet. Det ble aldri kommentert av helsestasjon, skole eller andre steder far fulgte.

Jeg fikk papirer fra jordmor nå. Men kjæresten min må være med til jordmor for å signere, for hun må være "vitne" for at vi kan sende det inn.
Hun sa det var strengere for oss siden vi ikke hadde samme bo adresse. :(

Far til snuppa signerte på et ark da hun ble født. Ikke verre enn det :)

Back
Topp