Må det ha vært en drøm ...? (om utvendig spark)

FruTB

Betatt av forumet
Jeg begynte å kjenne noen bevegelser for en drøy uke siden, ikke spark - bare bevegelse. Men så har det liksom stilnet ...

Men for et par dager siden la jeg hånden på magen da jeg lå på ryggen, og da kunne jeg tydelig kjenne små dunk - kun utenpå, ikke inni (er ikke det rart?)

Og - i dag tidlig, mens jeg lå og ventet på at vekkerlokken skulle ringe, lå jeg med hånden på magen og kjente, og så plutselig var det en ordentlig velting der inne, som om babyen byttet plass og presset ryggen ut mot hånden min - og etterpå var det en litt mindre del som stakk ut, som en fot ...

Men så tenkte jeg videre; duppa jeg litt av nå, og drømte ... -eller kan den bittelille babyen være så sterk allerede? Jeg har i tillegg litt polstring på magen, så det er jo noen cm den skal klare å presse seg gjennom ...

Hva tror dere, er det mulig? Jeg er midt i uke 16 (i følge meg selv), og i følge legen midt i uke 17 ...

Jeg har ikke kjent spark på utsiden før i uke 20-24 de forrige svskap, mn alle er forskjellig :)

Jeg har kjent og sett spark fra utsiden av magen, så det er nok mulig:)

Samboer kjente tydelig spark fra da jeg var 17 uker på vei, så absolutt mulig

Jeg kjente tydelig spark for snart en uke siden. Det var ikke tvil pga det skjedde flere ganger! 18+5 i dag, så fullt mulig :)

Jeg begynte å kjenne noen bevegelser for en drøy uke siden, ikke spark - bare bevegelse. Men så har det liksom stilnet ...

Men for et par dager siden la jeg hånden på magen da jeg lå på ryggen, og da kunne jeg tydelig kjenne små dunk - kun utenpå, ikke inni (er ikke det rart?)

Og - i dag tidlig, mens jeg lå og ventet på at vekkerlokken skulle ringe, lå jeg med hånden på magen og kjente, og så plutselig var det en ordentlig velting der inne, som om babyen byttet plass og presset ryggen ut mot hånden min - og etterpå var det en litt mindre del som stakk ut, som en fot ...

Men så tenkte jeg videre; duppa jeg litt av nå, og drømte ... -eller kan den bittelille babyen være så sterk allerede? Jeg har i tillegg litt polstring på magen, så det er jo noen cm den skal klare å presse seg gjennom ...

Hva tror dere, er det mulig? Jeg er midt i uke 16 (i følge meg selv), og i følge legen midt i uke 17 ...

Jeg hadde akkurat det samme så ja det er fullstendig mulig og helt fantastisk! <3 lå på lugaren på plattformen og var vel midten/slutten av uke 16 så begynte de små dultene jeg hadde kjent ei ukes tid men de var så sterke. Så jeg la hånden der den sparket mest og presset litt imot, så kjente jeg det klart som dag ❤️ slik lå vi og kommuniserte i nesten en halvtime ❤️ mest magiske øyeblikket hittils i svangerskapet

Jeg har kjent spark utenpå siden 15+5, men da kjenner jeg det samtidig inni magen

Tror det er mulig jeg :) Samboeren kjente ikke sparkene utpå magen så godt, men han kjente en slags viberering eller hva han sa når jeg kjente at han sparket :p Så her er samboeren super happy iallefall :)
Men jeg har noen ekstra kg, så tenker at det er nok ikke så lett å kjenne på utsiden hos meg når han er så liten, ikke vet jeg da :)

Back
Topp