må bare spørre om synspunkter

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
på dette for jeg lurer på hva andre småbarns foreldre tenker om dette...
det er sommer avslutning i bhg og barna opptrer for foreldrene. det er 2 barn som synger   chris medina sin sang. og det er greit nok men så får disse her 2 også en gave hver med et bilde av chris medina og personlig autograf.
jeg syntes dette her egentlig var veldig urettferdig ovenfor resten av barna i barnehagen. er det bare jeg som syntes dette blir feil å gjøre???
syntes ikke det skal forskjellsbehandle unger allerede i bhg... ???

det er jo de i bhg som har spilt og fortalt barna i bhg om han og ikke vi foreldrene de har hørt på cd i bhg og dattern min kan den hun å.

Jeg synes ikke de burde gjøre forskjell.. Enten så får alle, eller så får ingen!

tenkte det hadde vært mere riktig at han hadde signert til hele avdelingen så det kunne hengt i bhg så alle barna hadde " fått" det. på en måte

Jo, det slod meg som en smule rart ja..

Da lurer jeg på hva i alledager små barn skal med signert bilde av Chris Medina?? Hva glede har de av det? egentlig??

jeg blir faktisk ganske irritert på dette hadde dere sagt ifra til bhg eller hadde dere bare latt vær??? trenger råd

Rart ja, det hadde jo vært morsomere og hengt en hilsen fra han på veggen.

Men hvorfor bare to som sang? og klarte de å synge hele sangen på engelsk?

jeg hadde sagt ifra til barnehagen.

*yummymummy* skrev:
Da lurer jeg på hva i alledager små barn skal med signert bilde av Chris Medina?? Hva glede har de av det? egentlig??

de 2 som fikk det var veldig stolte hvertfall og dette fikk de til pga sønnen til hun som jobber i bhg har skrevet musikken til denne sangen...
nei og det er ikke super viktig å ha det bilde men når bare 2 får så blir dette veldig feil for meg.

**Emmeline** skrev:
Rart ja, det hadde jo vært morsomere og hengt en hilsen fra han på veggen.

Men hvorfor bare to som sang? og klarte de å synge hele sangen på engelsk?

ja hvorfor bare 2 som sang lurer jeg også veldig på??? ja de klarer å synge hele sangen på engelsk, dattern min på 5 kan også synge bare hun er litt mere stille av seg enn de 2 som fremførte , hadde sangen på i bakgrunnen da, og sang i mikrofon.
men dette kunne jo egentlig alle på avdelingen gjort sammen syntes jeg , hvertfall alle de som vil og kan.

Jeg tenker vel mer: er ikke det en litt unaturlig sang for barnehagebarn? Hva skjedde med lille Idas sommervise f.eks.? Greit at hun ene ansatte var veldig stolt av sønnen sin, men det der blir bare rart. Hele opplegget egentlig.

Jeg syns det er trist at vi har en kultur der "takk" aldri virker å være nok. Hvorfor skal man premieres for alt man utøver/presterer??

ja greit at det ikke er en bhg sang osv, de opptredde vanlige barnesanger også ved siden av, men det er bare det at hvorfor skal noen få goder og gaver for at de fremfører og skal være stolte av dette mens andre står å synger og ikke får noe for det lissom...
jeg syntes heller ikke at det trengs å belønne barna med gaver for at de skal stå der å synge for oss foreldre, men når det er bare 2 i hele bhg som får av 3 avdelinger så skurrer det for meg.....

man lærer jo i bhg at man skal være venner, ta vare på hverandre alle er like mye verdt og man skal ikke mobbe og dele osv og da stemmer ikke dette overens med at ansatte skal " belønne" 2 barn i en hel bhg.

Da synes jeg heller at disse autografene kan henge i barnehagen så alle kan titte på de.
Jeg hadde sagt ifra til barnehagen om dette, så det kan unngås i fremtiden.

Hehe, herregud så mange rare problemer..
Klart disse to som sang denne sangen synes det er stas med bilde og autograf..
Barn må også lære å glede seg på andres vegne. 
Det lærer de ikke når foreldrene står i bakgrunnen å sier "så urettferdig at ikke min unge også fikk!!"

Superhue skrev:
Det lærer de ikke når foreldrene står i bakgrunnen å sier "så urettferdig at ikke min unge også fikk!!"

ja det er greit nok det , men barn lærer seg ikke å komme frem heller på den måten når det er de samme personene som snakker og viser seg frem hver gang heller da, da må man hvertfall begynne å bytte på i barnegruppa....barna mine takler fint at andre får noe selv om de ikke får. men jeg syntes at det blir alikevel feil å gjøre sånn i en bhg når alle barna har opptred med noe.

makka pakka skrev:

Superhue skrev:

ja det er greit nok det , men barn lærer seg ikke å komme frem heller på den måten når det er de samme personene som snakker og viser seg frem hver gang heller da, da må man hvertfall begynne å bytte på i barnegruppa....barna mine takler fint at andre får noe selv om de ikke får. men jeg syntes at det blir alikevel feil å gjøre sånn i en bhg når alle barna har opptred med noe.

Jeg hadde selvsagt reagert dersom det er de samme personene som får opptre hver gang?? Da hadde jeg sagt i fra, men tror ikke jeg hadde tatt opp det med autografen og bilde. 
Men synes også det er litt merkelig dersom det KUN er de samme personene som får opptre. Tror du ikke barnehagetantene spør alle som vil da? 

Back
Topp