Må bare spørre dere her inne...

Lille-blomst

Flørter med forumet
MayDay2021
Jeg vet ikke helt hvor jeg skulle spørre, så jeg spør dere for tror legevakt kanskje vil si jeg er hysterisk men...

Gutten min på to år mister balansen idag og ramlet på en stor og hard treklosse som traff ham rett i ribbeinet.
Han virket å bli sjokkert over smerten for han gråt ikke, han gikk bare vekk og stilte seg inn mot veggen, og når jeg spurte om det var vondt så sa han nei, men jeg så at han var helt på gråten og leppen skalv, men han gråt ikke. Jeg ble så lei meg av å se han slik at jeg begynte å grine selv, sikkert en del gravid hormoner som er skyld i det også, men han var så stakkarslig og liten :Heartred

Så til spørsmålet..
Jeg så etterpå at han hadde fått et rødt og blått merke fra klossen rett i ribbeina. Han sier han har vondt men han reagerer ikke når jeg tar på det eller holder han. Det ser bare veldig vondt og stykt ut. Kan det alikevell være at han kan ha brukket noe? Burde legen ringes alikevell?

Super teit spørsmål:smiley-ashamed005 men jeg vet liksom ikke helt hva som er rett å gjøre, hva ville dere gjort?
 
Jeg hadde ringt legevakten og forklart hva som har skjedd. Reaksjonen han fikk etter han falt er nok til at jeg ville ringt inn for å be om råd. De vil ut i fra en samtale vurdere om han skal sjekkes eller om det kan vente til legen åpner på mandag.
Du plager ingen med å ringe inn, og er du usikker bør du ringe for å vite om det må undersøkes
 
Jeg hadde ringt legevakten og forklart hva som har skjedd. Reaksjonen han fikk etter han falt er nok til at jeg ville ringt inn for å be om råd. De vil ut i fra en samtale vurdere om han skal sjekkes eller om det kan vente til legen åpner på mandag.
Du plager ingen med å ringe inn, og er du usikker bør du ringe for å vite om det må undersøkes

Takk for svar!
Nå er det litt Sent og han og jeg har lagt oss, så jeg tar en telefon imorgen.
Han var veldig pigg etterpå og han hoppet rundt i badekaret og virket ikke videre plaget av det. Jeg bare reagerte veldig på hans reaksjon for utifra merket han fikk etterpå så var det tydeligvis veldig vondt så det var rart at han ikke gråt.
 
Takk for svar!
Nå er det litt Sent og han og jeg har lagt oss, så jeg tar en telefon imorgen.
Han var veldig pigg etterpå og han hoppet rundt i badekaret og virket ikke videre plaget av det. Jeg bare reagerte veldig på hans reaksjon for utifra merket han fikk etterpå så var det tydeligvis veldig vondt så det var rart at han ikke gråt.
Ja, det var en veldig underdrevet reaksjon tenker jeg også. Nå er ikke jeg lege eller sykepleier, men hvis dette ikke er en normal reaksjon for han så er det verdt en telefon ☺️
 
Back
Topp