Må bare få ut noen tanker..

*..Tina..*

Glad i forumet
Årh, tittel sier seg selv.. Har hatt tidenes værste helg.. Begynte på lørdag med stikkinger i magen, gikk på do og der kom rikelig med fersk blod.. Fikk time på legevakt, hvor legen konstanterte SA..(uten undersøkelse vell og merke).. Blødningen sluttet, men søndag og mandag kom en del gammelt, koagulert blod... Fikk bestilt med en ØH gyn.undersøkelse mandag kveld, og jeg var sikker på at jeg kom til å få samme svar der. Men nei, der var en tydelig plommesekk og sterk og stabil hjerterytme hos en liten spire.. ALDRI vært så letta før, jeg og sambo var helt i sjokk..! Men selvfølgelig kjempeglad og letta. Legen kunne ikke svare på hvorfor jeg hadde blødd, men s at det muligens kunne være at jeg var gravid med tvillinger, og at den ene hadde gått til "grunne" som hun sa så fint...
Har ikke hatt blødning etter dette, var hos fastlege i går og fikk satt i gang prosessen med helsekort, henvisning til vanlig ul osv.. Han kunne ikke svare på sjansen for at dette gikk bra, kontra at det ikke gikk bra, siden jeg har hatt disse blødningene.. Jeg er dritnervøs, for å si det mildt, kvir meg til hvert toalettbesøk, da jeg er redd for å finne blod i doskåla når jeg er ferdig.. Har en del "dump" smerte i venstre side, noe legen sa kunne være fordi jeg hadde hatt eggløsning fra venstre side, og at det var dette egget som ble befrukter..
Off, ble en lang tråd dette, men måtte bare få det ut.. Aldri vært så nervøs :eek: Noen som har opplevd lignende?:)

Uff, sånt får man jo ikke gjøre! Kan ikke konstantere SA uten å undersøke først- det er jo enhver kvinnes største mareritt under graviditeten.. Var bra det sto bra til med den lille i magen og får håpe det ikke gjentar seg.. Er ikke noe gøy å gå å bekymre seg hele tiden :(

Wow, for en helg kan du mildt sagt si. For en skremsel. Så bra at det var bra med lille inni magen da. Dumme legen som sa SA, men kan jo være som gyn sa at det hadde vært to der inne. Får du no videre oppfølging? Krysser fingrene for deg!;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg hadde noe lignende for 2 uker siden... Startet med knivstikk smerter helt nederst i magen, og friskt blod på papiret etter dobesøk. Hadde ikke noe mer friskt blod etter dette, bare litt brun utflod. Dro på legevakten for å ta HCG, og enda en prøve til fastlege noen dager etter. Aldri hatt så lange dager som de dagene jeg ikke visste om jeg var gravid lengre eller ikke. Men det er jeg altså :-)

Jeg må si jeg synes det var drøyt av legen på legevakten å konkludere med SA uten å ha undersøkt deg! Det finnes jo så mange andre grunner til blødning også!

Håper du klarer å slappe av litt mer etter hvert :-) Du har jo sett et bankende hjerte!

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app

Wow, for en helg kan du mildt sagt si. For en skremsel. Så bra at det var bra med lille inni magen da. Dumme legen som sa SA, men kan jo være som gyn sa at det hadde vært to der inne. Får du no videre oppfølging? Krysser fingrene for deg!;)

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
Ja syns det var drøyt å kunne si noe sånt, uten noen form for undersøkelse.. Var hos legen min igår, han ville ha meg inn igjen neste uke, men mente der ikke var behov for annen oppfølging enn hos jordmor videre, da der var lite som kunne gjøres i så tidlig fase..:) Krysser fingrene:)

Jeg hadde noe lignende for 2 uker siden... Startet med knivstikk smerter helt nederst i magen, og friskt blod på papiret etter dobesøk. Hadde ikke noe mer friskt blod etter dette, bare litt brun utflod. Dro på legevakten for å ta HCG, og enda en prøve til fastlege noen dager etter. Aldri hatt så lange dager som de dagene jeg ikke visste om jeg var gravid lengre eller ikke. Men det er jeg altså :)

Jeg må si jeg synes det var drøyt av legen på legevakten å konkludere med SA uten å ha undersøkt deg! Det finnes jo så mange andre grunner til blødning også!

Håper du klarer å slappe av litt mer etter hvert :) Du har jo sett et bankende hjerte!

Sent from my D6503 using BV Forum mobile app
Høres ganske likt ut der vi har hatt da, ufattelig skremmende altså! Værste følelsen.. Var sikker på at jeg hadde hatt en SA etter besøket på legevakten, så å få se liv på UL var helt fantastisk! Men det er som du sier, usikkerheten en kjenner på, som er det mest grusomme altså, gå å ikke vite liksom.. Men hurra for oss, det gikk bra heldigvis!:) Prøver å senke skuldrene, er sykemeldt ut uken, men kjenner at det blir litt greit å komme i jobb igjen, for å få tankene over på noe annet:)

Back
Topp