Må babyen rape?

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
I morgen er babyen min to uker gammel. Ammingen går helt strålende og hun våkner selv hver 3.-4. time for mat. Noen ganger sovner hun ved puppen, andre ganger ikke. Men hun raper ikke? Pleier å løfte henne opp inntil meg og stryke/småklappe henne litt på ryggen, eller bare sette henne opp litt sånn at hun skal få muligheten til å rape. Men jeg tror egentlig ikke jeg har hørt henne rape. Kanskje jeg innbiller meg at det skal komme en skikkelig voksenrap også har oversett rapene uten å vite det?

Det ser jo heldigvis ikke ut til å være et problem. Sovner hun, så pleier jeg bare å legge henne i babynestet eller senga og da sover hun jo i 3-4 timer til neste gang. Hun promper litt innimellom, så lufta kommer jo ut en plass. Men hun virker så tilfreds og det er lite gråting foreløpig.

Så, må babyen egentlig rape? Det er jo det jeg har forbundet med babyer hele livet egentlig. Sove, kose, skifte bleie, spise og RAPE. Hvordan er dette hos dere?

Var lite rap i starten, blir veldig urolig her under måltidene hvis han trenger å rape, men min raper bare om kvelden før legging. 7 uker

Er ikke alltid min raper. Han sovner ofte med puppen, og så kommer rapen når jeg tar han opp når han våkner.

Min Raper ikke så ofte, men blitt mer etterhvert. Mest promp :) hun er 5 uker

Min er dårlig til å rape, men promper nesten alltid etter måltidene. HS her sa at luft er luft uansett hvem vei det kom ;)

Så lenge hun ikke gulper mye eller har mye mageknip så trenger du ikke rape. Min svelger masse luft fordi jeg har så mye melk som kommer fort, pluss at han er gulpeunge, så jeg raper han to-tre ganger per måltid.

Tuva har blitt litt bedre til å rape de siste ukene, men sliter fortsatt og vi får henne ikke til å rape etter alle måltid. Dessverre fører det til mye luftplager og gulping:-( Men innemellom kan hun prompe som en voksen mann, da :-)
Så lenge ikke babyen viser tegn på ubehag er det sikkert ok at de ikke raper.

Min raper ikke alltid så lett og har derfor noen ganger luft i magen..Jeg gir meg ikke så lett da, bortsett fra nettene jeg er skikkelig trøtt

Her også kommer det sjeldent rap, men har blitt litt bedre siste dagene. Håper hun blir flinkere for ser hun vrir seg og kaver litt en stund når hu har luft i magen og fiser.

Hva er trikset? Raper ikke lett her heller
Tar henne over skulderen, ikke for langt bak, setter henne opp og dytter overkroppen fremover og legger henne ned fra sitte posisjonen, legger henne på magen på underarmen min og hodet hviler der, legger henne over det ene låret, med beina hennes mellom min.Dunker litt i ryggen og/eller stryker oppover. Litt vanskelig å forklare alt her, men jeg håper at du skjønte det og at det vil hjelpe dere

Tar henne over skulderen, ikke for langt bak, setter henne opp og dytter overkroppen fremover og legger henne ned fra sitte posisjonen, legger henne på magen på underarmen min og hodet hviler der, legger henne over det ene låret, med beina hennes mellom min.Dunker litt i ryggen og/eller stryker oppover. Litt vanskelig å forklare alt her, men jeg håper at du skjønte det og at det vil hjelpe dere
Takk skal teste :)

Back
Topp