I morgen er babyen min to uker gammel. Ammingen går helt strålende og hun våkner selv hver 3.-4. time for mat. Noen ganger sovner hun ved puppen, andre ganger ikke. Men hun raper ikke? Pleier å løfte henne opp inntil meg og stryke/småklappe henne litt på ryggen, eller bare sette henne opp litt sånn at hun skal få muligheten til å rape. Men jeg tror egentlig ikke jeg har hørt henne rape. Kanskje jeg innbiller meg at det skal komme en skikkelig voksenrap også har oversett rapene uten å vite det?
Det ser jo heldigvis ikke ut til å være et problem. Sovner hun, så pleier jeg bare å legge henne i babynestet eller senga og da sover hun jo i 3-4 timer til neste gang. Hun promper litt innimellom, så lufta kommer jo ut en plass. Men hun virker så tilfreds og det er lite gråting foreløpig.
Så, må babyen egentlig rape? Det er jo det jeg har forbundet med babyer hele livet egentlig. Sove, kose, skifte bleie, spise og RAPE. Hvordan er dette hos dere?
Det ser jo heldigvis ikke ut til å være et problem. Sovner hun, så pleier jeg bare å legge henne i babynestet eller senga og da sover hun jo i 3-4 timer til neste gang. Hun promper litt innimellom, så lufta kommer jo ut en plass. Men hun virker så tilfreds og det er lite gråting foreløpig.
Så, må babyen egentlig rape? Det er jo det jeg har forbundet med babyer hele livet egentlig. Sove, kose, skifte bleie, spise og RAPE. Hvordan er dette hos dere?