MÅ man ha åpen bar i bryllup?

Klart dere ikke må det! Det er deres dag, og dere bestemmer helt selv hvordan dere ønsker det og hva dere har råd til.

Vi endte med alkoholfritt bryllup av flere årsaker. Ingen kommentere det, det var kun vårt valg.

Vi ba gjestene om og ta med alkohol om dei ønska det. Så hadde vi ein del som var gratis. Men det var mer brennevin /vin . Så hadde dei med øl eller det dei ønska. Funka det :) huska ikkje om vi hadde vin til maten XD men hadde velkomstdrikk hvertfall :p mulig vi hadde vin til middagen og :p

Ein MÅ ingen ting. Ein velger sjølv korleis ein vil ha bryllaupet sitt!

Ingen av oss drikk alkohol og det var mange barn til stades, så vi hadde brus og jus og vatn og munkholm...

Vi skal ha åpenbar på vårt B. Men vi er heller ikke så mange
:)

Vi skal ha det på hotell. Skal ha vin som serveres til middagen, så får gjestene 2-3 drikkebonger hver. Brus betaler vi gjennom hele kvelden - men alkohol utenom til maten og bongene, skal gjestene dekke selv. Tenker at da har de fått 4-5 glass alkohol på vår regning; det bør holde en stund.

Vi valgte et lokale der vi kan ha medbrakt drikke, slik at vi kan ha åpen bar, men jeg syns absolutt ikke det er et must. Siden det er en del barn invitert kommer vi nok til å holde tilbake på spriten til middagen er over, og de yngste begynner å dra hjemover. Fordi vi tar med alkoholen selv kan vi også begrense det vi kjøper inn, regner med det blir nok, men hvis noen går inn for å tømme baren så blir det tomt og vi får ingen kjemperegning i ettertid. Tror ikke jeg ville forventet åpen bar med mindre det sto skrevet på nettsiden til bryllupet (eller i en facebook-gruppe e.l.) :)

Vi skal ha åpen bar!

Ja. Det er helt uaktuelt for oss å ha bryllup uten fri bar. Håper de som ikke har fri bar opplyser om dette så man vet man må ha seg penger. Selv synes jeg tanken på at mine gjester skal være nødt til å betale for å komme i vår bryllupsfest er merkelig. Vi betaler ikke i konfirmasjoner eller dåp/navnfest, og synes heller ikke det er naturlig å gjøre det i bryllup.

Og nei, fri bar trenger overhodet ikke å være dyrt. Selv om man feirer på et leid sted hvor de har skjenkebevilling og de står for alkoholen. Undertegnede har nemlig selv giftet seg en gang før og vet alt om hva det koster. Når samboer og jeg gifter oss kommer vi selvsagt til å ha fri bar.

Ja. Det er helt uaktuelt for oss å ha bryllup uten fri bar. Håper de som ikke har fri bar opplyser om dette så man vet man må ha seg penger. Selv synes jeg tanken på at mine gjester skal være nødt til å betale for å komme i vår bryllupsfest er merkelig. Vi betaler ikke i konfirmasjoner eller dåp/navnfest, og synes heller ikke det er naturlig å gjøre det i bryllup.

Og nei, fri bar trenger overhodet ikke å være dyrt. Selv om man feirer på et leid sted hvor de har skjenkebevilling og de står for alkoholen. Undertegnede har nemlig selv giftet seg en gang før og vet alt om hva det koster. Når samboer og jeg gifter oss kommer vi selvsagt til å ha fri bar.
Du skriver at gjestene evt må betale for å komme. De må jo ikke det? Vi skal ha velkomstdrink, drikke til maten og 2-3 drikkebonger etter dette. Alkoholfri drikke er gratis hele kvelden, men vil de ha mer alkohol i baren må de betale selv.

Vil jo ikke da mene at gjestene mååå betale masse selv. Det er jo opp til hver enkelt.

Absolutt ikke, glør det som føles rett :)

Har vært i en del bryllup med drikke til maten som har vært helt supert, desse har vært i lokaler der vi har hatt med alkohol selv. Har ikke erfaring fra der man må kjøpe i baren.

Vi skal selv gifte oss om noen år, er begynt å stifte familie og har kjøpt hus. Vi er ikke intressert i å bruke 100 000-200 000 på en dag.

Back
Topp