Lyver du?

Mesaana

Forumet er livet
http://www.forskning.no/artikler/2009/september/230237

En artikkel om foreldre som lyver til barna sine.

Skal ærlig innrømme at jeg kanskje har kommet med tomme trussler, men prøver å begrense løgnene så godt jeg kan. Jeg syns ikke noe om å fortelle om julenissen, tannfeen og sånt, som om de faktisk finnes jeg, kan godt fortelle om de, men sier også at de ikke finnes at det bare er fine historier og eventyr.

At andre føler for å berike barnas hverdag med fantasifigurer som får barna til gjøre som foreldrene vil, er opp til dem, men noe jeg ikke føler er riktig for oss.[:)]

veldig bra skrevet den artikkelen.

jeg kan ikke komme på at vi har løget til våre barn,men skal ikke si at vi ikke har gjort det heller.men kommer ikke på det nå.

Hvis vi vet at hun eldste har gjort noe, og vi snakker med henne og spør henne om hun har gjort det,så sier vi og at vi blir ikke sint, vi vil bare at du skal si sannheten. Og det har hun og gjort[:)]

Tomme trusler prøver v å unngår. Min mann ga hun eldste en tom trussel for litt siden. men da sa jeg til han at han ikek må true med noe vi ikke kan oppfylle.

Julenissen og alle de andre nissene skal de få tro på så lenge de ønsker. Julenissen er jo noe av det som er gøyest rudt jule...iallefall for meg når jeg var liten[:D] komemr julenissen i dag eller...[:D]Julenissen er bare spennende[:)]Så det skal jeg ikke ta fra de.

jeg synnes det blir litt feil å ta fra de.de er jo bare små barn som gleder seg til julenissen kommer,eller om tannfeen har vært her og hentet tannen sin og byttet den ut med en peng[:D]

Back
Topp