Lystgass

Kraaka

Gift med forumet
Dere som har prøvd... hvordan virker det??
Hvordan føler dere dere? Full? Fnisete? kvalm?
Vet man hvor man er osv??
Jeg har blitt frarådet epidural... og kommer til å prøve lystgass.. men hvilken virkning hadde den på deg?

Jeg hadde mer oksygen enn lystgass av eget ønske, og det de gjorde var å hjelpe meg å puste riktig. Jeg fikk panikkanfall så det var min versjon av å puste i en papirpose. [8D]
Pustet jeg inn gjennom hele rien merket jeg et snev av svimmelhet når jeg var ferdig.
Hadde ingen smertestillende effekt, men pustinga gjorde det hele mer levelig.

Neste gang kommer jeg til å føde uten lystgass (og andre smertestillende midler), men får jeg panikkanfall igjen kommer jeg til å be pent om oksygen, for det å ha noe som hjelper deg å puste kontrollert er gull verdt!

kjempebra, gjør litt mindre vondt. Jeg hadde lystgass i tillegg til epidural. Blir færre og færre sykehus som har lystgass-tilbud nå da, pga. forurensing i rommet. Det er veldig viktig at den som får lystgass puster inn i masken med nesen, og holder munnen lukket. Hvis ikke kommer gassen ut i rommet, og det er skadelig for de ansatte å få litt lystgass hele tiden.

Jeg ble litt ør i hodet, men du kjenner at det hjelper ja! Så fort du ikke puster lystgass mer, så stopper virkningen! skal bare puste oksygen i masken til slutt for å unngå hodepine.

God virkning her vertfall.
Ble ikke uvell eller dårlig, ei heller full/fjasette.
Det hjalp med med å puste/slappe bedre av under riene.

"Rusen" og virkningen forsvinner jo fort, så om det ikke er noe for deg kan du bare legge den bort![:)]

Lykke til med fødselen!

ORIGINAL: Persillen

Jeg hadde mer oksygen enn lystgass av eget ønske, og det de gjorde var å hjelpe meg å puste riktig. Jeg fikk panikkanfall så det var min versjon av å puste i en papirpose. [8D]
Pustet jeg inn gjennom hele rien merket jeg et snev av svimmelhet når jeg var ferdig.
Hadde ingen smertestillende effekt, men pustinga gjorde det hele mer levelig.

Neste gang kommer jeg til å føde uten lystgass (og andre smertestillende midler), men får jeg panikkanfall igjen kommer jeg til å be pent om oksygen, for det å ha noe som hjelper deg å puste kontrollert er gull verdt!

Signerer mye av det

Hjalp meg absolutt ikke en dritt......[&:]

Back
Topp