Lystgass

Har det ikke i Drammen. Og det blir mest sannsynlig ikke epidural på meg siden jeg har hatt KS før :-0

Dei har fasa det ut nesten overalt, sidan jordmødre og andre ansatte kan få seinvirkningar av å gå rundt i gass heile dagen.. :) ventilasjonssystemene er rett og slett ikkje gode nok for å sikre eit forsvarlig arbeidsmiljø!

Oi! Det må jeg skjekke opp i. Noen som vet om de fremdeles har på Fødeloftet på SUS? Den har vært til STOR hjelp ved mine to forrige fødsler.

Last edited:
Bare nybygde eller nyrenoverte sykehus tilbyr lystgass. Enkleste er å ta kontakt med sykehuset og spørre.

Fikk lystgass på AHUS for 1,5 år siden.

De fleste sykehus har kuttet det ut pga. strenge ventilasjons krav og når det i tillegg er lite dokumentert effekt innen bruk av lystgass var nok valget ikke så vanskelig for de som styrer :)

Der jeg skal føde har de det heldigvis fortsatt :-) var til stor hjelp under sist fødsel!

De har sluttet med lystgass på st.olavs i Trondheim pga. De ansatte fikk problemer inhalerte det selv via ventilasjon og i rommet :(

Har hørt at Ahus har mistet lystgassen pga dårlig ventilasjon.. Jeg som tenkte å prøve det! Sist fikk jeg ikke fødestue, så fødte på et venterom, og der var det jo ingenting. Men nå har jeg født to ganger uten smertelindring, så går nok bra denne gangen og.

Back
Topp