Lystgass ?

fikk kun lystgass og en paracet under forrige fødsel, gikk fint det;) meen jeg har veldig høy smerteterskel;) denne gangen blir det vel bare akupunktur, siden st olavs har kuttet ut lystgasstilbudet:(

Har st.Olavs kuttet lystgasstilbudet? trodde da de hadde ordnet bra nok utsug til at de kunne fortsette med det.
Jeg brukte lystgass for det det var verdt med mine to, men hadde epidural også etter hvert (hadde ikke pauser mellom riene), synes lystgassen hjalp både på smertetoppene og på pusten :)

edit: da har jeg googlet og sett at du har rett, utrolig dårlig at de ikke har klart å løse problemet, men skjønner jo at ikke jordmødrene kan være høye på lystgass til en hver tid :P

Har st.Olavs kuttet lystgasstilbudet? trodde da de hadde ordnet bra nok utsug til at de kunne fortsette med det.
Jeg brukte lystgass for det det var verdt med mine to, men hadde epidural også etter hvert (hadde ikke pauser mellom riene), synes lystgassen hjalp både på smertetoppene og på pusten :)

edit: da har jeg googlet og sett at du har rett, utrolig dårlig at de ikke har klart å løse problemet, men skjønner jo at ikke jordmødrene kan være høye på lystgass til en hver tid :p

hehe ja, det er vel ikke helt sunt i lengden:P men var vist over 1.mars i år, så vi bommet med noen mnd bare for å ikke få lystgass :P

Var innstilt på kun lystgass sist, emn ble kvalm med en gang og kastet opp, så det gikk ikke.
Blir nok epidural her om jeg må gi etter denne gangen.

Lystgass hadde jeg det kjempe artig med. Godt jeg ikke fikk med meg selv hva som kom ut av meg da. Evig rus under første fødsel. Men de andre fikk seg en god latter:) har skrekken for epidural etter opplevelse som ung. Så ingen epidural skal inn i meg. Denne gangen har de ikke lystgass lengre, så satser på en flott fødsel uten noen ting.

Lystgass hadde jeg det kjempe artig med. Godt jeg ikke fikk med meg selv hva som kom ut av meg da. Evig rus under første fødsel. Men de andre fikk seg en god latter:) har skrekken for epidural etter opplevelse som ung. Så ingen epidural skal inn i meg. Denne gangen har de ikke lystgass lengre, så satser på en flott fødsel uten noen ting.
Sprek du ;)
Lykke til :p ;)

Hehe takker og bukker. Brukte gassen 5 min bare med nr 2. Så da burde det gå bra uten. Får ta riedansen i stedet:p*ler* den er også effektiv:)

Hadde akupunktur og lystgass sist, det funket brillefint. :) håper på å ha det samme denne gangen, sykehuset jeg skal føde på har heldigvis bevart lystgassen. :)

Brukte det med første, men pga drypp og konstante rier, aldri pause så fikk jeg for mye lystgass og fikk blackout, fikk helt panikk da jeg kom til meg selv. Det var helt forferdelig! Så hvis jeg er like flink med pust osv som med nr to, så trenger jeg ingenting denne gangen heller.

Back
Topp