Lystgass under fødsel

Fikk det ved første fødsel. Ble skikkelig uvel av den, kvalm, svimmel og fryktelig tørr i munnen. Usikker på hvor mye effekt den hadde, men turte ikke prøve uten heller. Men den var god å ha på det viset at jeg hadde noe å konsentrere meg om og tviholde på. Hadde sår på nesebenet etterpå, siden jeg trykte masken så hardt :p Andre fødsel hadde jeg det ikke, og følte jeg var mye mer med og hadde kontroll. Men det var to veldig forskjellige fødsler, så vanskelig å sammenligne. Nå tilbys det ikke lenger, så denne gangen får jeg det uansett ikke :)

Prøvd det ved to anledninger, men ble så kvalm at jeg kastet den veggimellom. To sup var nok, aldri mer!

Helt supert. Vet ikke om det hjelp så mye mot riene, men det hjalp meg veldig med å puste riktig og rolig gjennom dem inn i maska :)

Jeg hadde god effekt... Ikke dårlig av den! :)

Jeg kjente ingen virkning av gassen, men fikk noe å konsentrere meg om! Så jeg synes det var topp:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg skal definivt prøve lystgass, har et håp om at det skal virke såpass bra at jeg ikke trenger epidual. Men det kommer jo også ann på hvor lenge fødselen trekker ut da.

Jeg skal definivt prøve lystgass, har et håp om at det skal virke såpass bra at jeg ikke trenger epidual. Men det kommer jo også ann på hvor lenge fødselen trekker ut da.
Samme her.

Sent from my iPhone using BV Forum

Funka bra med den lystgassen! Klarte meg uten epidural også. Hadde lett fødet på er sykehus lenger unna for å få lystgass. Ble litt fjern og rusa av den, men opplevde ikke det som noe stort problem. Var greit med en fødselssamtale etterpå da, for det var ikke alle detaljer jeg hadde fått med meg.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Likte den hvertfall godt sist, så har planer om å prøve igjen :-)

har ikke prøvd de to andre gangene og har ikke tenkt å prøve denne gangen heller..

Jeg skal prøve så langt jeg klarer uten noe. Men skal jeg ha no må det bli lystgass og akupunktur :)

Back
Topp