Lystgass under fødsel

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Hva er din erfaring med Lystgass under fødsel?

Bra erfaringer! Ble ikke uvel eller kvalm. Den hjalp mot smerter og konsentrere meg om å puste.

Klarte meg ikke uten! Fantastiske greier!

• Liker
Reactions: lou
Synes det var kjempe bra! Fikk meg til å slappe av litt, og å fokusere mere på pusten min. Jeg ble heller ikke kvalm av den. :-)

Jeg er skeptisk, men ønsker å prøve denne gangen. Hadde ikke mulighet sist før jeg lå på operasjonsbordet på grunn av hastesnitt.

Har ikke prøvd pga at det ikke er mulighet for det på vårt sykehus. Hadde helt klart forsøkt dersom de tilbydde det.

Har kjempebra erfaring, særlig fra første fødsel. Med nummer to ble jeg litt kvalm men da fikk jeg bare mindre. Ble jo litt "rusa" men lystgassen hjalp meg veldig i den verste siste åpningsfasen og slapp f. Eks epidural. Hjalp meg m å puste:)
Får nok litt hetta hvis jeg ikke kan få det denne gangen..

Jeg ble kvalm av den! Den hjalp litt fordi jeg da kunne fokusere litt på kvalmen istedenfor smerten, men det var det eneste... Denne gangen har jeg valgt et annet sykehus, og der har de ikke lystgass, men det gjør meg ingenting.

Veldig god, skal definitivt ha lystgass hvis det lar seg gjøre denne gangen også.

Ble ikke kvalm, litt rusa (men synes det var litt deilig oppe i all smerten...)

Sykehuset her tilbyr ikke lystgass lengre.... Ville veldig gjerne hatt det! :(

Brukte kun lystgass som smertelindring sist. Hadde god effekt på meg. Opplevde ikke noe ubehag. Håper å kunne ta ibruk dette denne gangen også :)

Mitt sykehus har lystgass, så får starte med det om det passer seg sånn. Satser på at det kan funke bra :)

Vet ikke helt om jeg hadde særlig utbytte av d. Hadde litt problemer med å bruke den, blandt annet å puste i masken husker jeg var litt vanskelig.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Fikk det på slutten av åpningsfasen og var veldig fornøyd. Fikk litt ro i kroppen mens man kom seg gjennom de siste tøffe 2 cm. Vil gjerne ha det denne gangen også.

Ikke prøvd!

For smertene hjalp det ingenting, men fikk jo noe å holde på med, hehe... Lettere å puste riktig da :) har tenkt å prøve igjen denne gangen, og håper de skrur opp styrken litt fra sist ;)

Back
Topp