Lyst på tidlig UL

Fargeklatten89

Elsker forumet
Hei, hadde en SA i uke 5 sist, og har litt lyst å vite at alt er ok i uke 12 (skjønner det er en litt falsk trygghet tidligere). Når bør jeg høre med legen om dette? Slik at jeg slipper å vente evigheter når den tid kommer :)

Nå er det noen år siden jeg bestillte ul vis legen :) men da tok det vare litt over en uke :) da fikk jeg i uke 9 pga blødninger :)

Hadde SA første gangen jeg var gravid for 6 år siden. Og har valgt å ta tidlig ul privat med de 2 andre. Og velger å gjøre det denne gangen og :) Har tatt i uke 8. Det sies at om en hører/ser hjertet slå i uke 8, så er det like sikkert som i uke 12. :)

Hadde SA første gangen jeg var gravid for 6 år siden. Og har valgt å ta tidlig ul privat med de 2 andre. Og velger å gjøre det denne gangen og :) Har tatt i uke 8. Det sies at om en hører/ser hjertet slå i uke 8, så er det like sikkert som i uke 12. :)
Ja...hadde dessverre en venninne som hørte og så baby i uke 8, uke 10 var det ingen liv... Så velger uke 12 pga det .... :)

Lykke til :) Får uke 8 selv, men skal uke 12 også :)

En får ikke tidlig ultralyd dekket av det offentlige om ikke det er en god grunn for det som blødninger. At en tidligere har hatt en SA i uke 5, er nok ikke grunn nok til å få tidlig ultralyd i dette svangerskapet. Privat kan en jo bestille time når en vil - mulig jeg gjør det selv i uke 12, slik jeg gjorde sist :)

Sist fikk jeg tidlig ul, fordi jeg ikke hadde peiling på hvor langt jeg var på vei! Så det må være forskjellig fra sted til sted isåfall :-)

Legen anbefalte meg uke 12, fordi han mente det kunne uroe meg enda mer om jeg tar tidligere og at det viser seg at vi ikke hører hjertet osv. Og jeg tror han har helt rett, så jeg får en i uke 12 (også pga SA). Hvis du ikke får gjennom legen, så kan man jo også bestille privat. Jeg ville bare bestilt legetime nå hvis jeg var deg, så får du luftet tankene dine og høre hva de anbefaler for deg!

Jeg har allerede vært nå igår, synes det var veldig godt å komme dit :)

Tror nok det er veldig variabel praksis på det, ja. Noen sykehus sier blankt nei hvis det ikke er medisinske grunner til det.

Tenker på å bestille privat til uke 11-12 - men innom legen først :)

Jeg får tidlig ultralyd pågrunn av tidligere MA og Sa, Dette for å roe meg ned, stresset mamma = stresset baby. Jordmoren skulle sende på bakgrunn av mors psykiske helse :) Jeg kommer også til å be om uke 12 eller 13, såg selv liv i uke 8, og fikk beskjed i uke 10 at lille var død.

Men er nok forskjellig praksis på det!

Back
Topp