Lyst på 3 valgt å få 2?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Er det noen her som har hatt lyst på 3 barn men som har valgt å få 2?
Hva er grunnen til at du valgte å ikke få flere?

Ekstrem fødselsangst etter første fødsel! Ville egentlig ha 3, men etter fødselen med første så ville jeg ikke ha flere. Sambo har brukt lang tid på å overtale meg... Så nå har legen sent henvisning til sykehuset der jeg fødte for å gjennomgå journalen min fra forrige gang og anbefalinger for den kommende fødselen.
Tviler sterkt på at det blir 3 barn her.

Nå sitter jeg med en i magen som blir andremann. Jeg drømmer om tre, alltid ønsket meg tre. Men kroppen sa vel egentlig nei etter en, jeg har vært mye sengeliggende i dette svangerskapet, jeg " lider" av det meste å føler jeg flyr ned sykehus og legekontor. Kroppen er svak og jeg kaster fortsatt opp og er nå i uke 32. Om jeg skal klare barn og jobb må jeg gi meg mens leken er god. Jeg brukte tre år på å bygge opp kroppen etter førstemann, aner ikke hvordan det blir nå. Men det er ikke en enste lege som støtter en tredjemann. De fraråder meg nå tre barn. Men man vet jo aldri, jeg er jo bare " 29" :)

Jeg har lyst på tre eller fire barn, men regner med vi ender med to. Venter nr. to om en måned, og etter to svangerskap med mye plager og dårlig helse tror jeg ikke at jeg orker å gå gjennom dette en gang til. Og så har det litt med økonomi å gjøre.

Kunne på en måte tenkt oss en til, men det som hindrer oss i prøve på mer er  rett og slett meg.

Begge svangerskapa har jeg ligget strekk ut, dårlig både fysisk og psykisk. Det blir rett og slett for mye å prøve å ta seg av meg selv, på samme tid som jeg skal ta meg av unger og mann også.

Mannen min har også sagt stopp grunnet hvordan jeg har blitt. Sliter enda med depresjon etter forrige..

Vår situasjon er faktisk litt morsom.

Jeg vil ha tre barn, men da med litt aldersforskjell mellom 2 og 3. Mannen har alltid sagt at han skal bare ha to barn, uaktuelt med 3.

Og nå sitter jeg her da, med tvillinger i magen...Skjebnen eller?

Har alltid tenkt at jeg skulle ha 3 barn. Men etter andre mann sa en overlege ved gynekologisk avdeling at :

DU SKAL IKKE HA FLERE BARN!

mens en annen gynekolog sa:

JEG FRARÅDER DEG Å FÅ FLERE BARN OG JEG VIL IKKE GARANTERE AT DU OVERLEVER NESTE FØDSEL.

Så vi klarer  oss fint med de to flotte jentene vi har

Jeg har alltid drømt om tre barn, men etter at jeg var så sykt kvalm og dårlig i kroppen i det siste svangerskapet så blir det med de to jentene vi har :)

Vi er vel mer på tenkestadiet enda.. Jeg har ingen medisinsk grunn for ikke å få flere barn, og jeg har og hatt fantastiske fødsler.. Her går det med på tid, penger og overskudd..! Det tar tid å følge opp alle barna. skal vi ha flere barn må vi ha ny større bil og kjøpe større hus. Nei jeg vet at vi ikke MÅ alt dette, men om vi skulle hatt flere så ønsker jeg iallefall det.. Jeg har delt soverom i alle år, og ønsker ikke at mine barn skal det.. Sånn er det bare.. 
Pr. nå er jeg sånn at det er nok med to.. Men jeg er bare 31 år enda og minstejenta er 3 år, så jeg har enda noen år å tenke på.. :-)

Har en sønn på 1,5 og venter ei datter om en mnd, og etter det blir det dessverre stopp! Vi hadde i utgangspunktet tenkt oss flere barn, men nå har det seg slik at sønnen min ble født med en del komplikasjoner og krever mye mer oppfølgning enn et "vanlig" barn. Derfor har vi bestemt oss for at det blir med to så vi er helt sikre på at de får masse god oppfølgning:)

Vi har eigentleg bestemt oss for at no når babyen er komt er vi fulltallige ;)
Har alltid hatt lyst på 3 barn, men kjem nok til å stoppe no på 2.

Kjem til å bruke prevansjon i nokon år framover, til vi er HEILT sikre.. For det første måtte vi reve ein vegg og fikas for å få til eit soverom til...  Og eg frykter også korleis det kjem til å vere å gå gravid med 2 aktive barn, og korleis den første babytida med 2 krabatar i hus eventuelt ville blitt. Trur det blir veldig slitsomt, og eg har heller ikkje lyst at dei skal føle at mamma ikkje har energi til dei. For eg har så inderlig lyst til å nyte barna mine, ikkje føle at småbarnstida berre er eit ork :)

Men vi er ikkje fastlåst på noko :) Vi berre har ein viss einighet om at vi trur dette blir sistemann  :)

Jeg orker bare ikke flere søvnløse netter enn jeg må... Og så hadde jeg nok litt fødselsdepresjon med begge. Kjenner meg bare ferdig etter to

nå har jeg to jenter og jeg kjenner det er mye ork, tester tolmodigheten veldig, samtidig som det er helt fantastisk å være mamma :D

Svangerskapene har vært helt forferdelig med invalidiserende bekkenløsning, krykker, rullestol, preeklampsi. igangsatt begge gangene 38+0. og veide 120 og 130 kg. Jeg ønsker meg en normalt svangerskap, en normal fødsel, gjerne en gutt(et friskt barn);), og jeg ønsker å ikke være student, å ikke har 2 babyer samtidig, jeg er nok en av de som ikke vil anbefale å få to tette.

så når jentene min er 5 og 6 år kunne jeg tenkt meg en til, for da har vi hus, jeg har fast jobb og det meste er på stell. MEN sambo vil aldri i v+erden ha en til. han vil heller bli fosterfamilie, eller adoptere(på grunn av svangerskapene mine).. så vi får se. hormornspiralen går ut på dato om 3 år ;)

pga bekkent første svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 11 andre svangerskap i uke 6 og dette var jeg ikke ferdig med bekkenløsning fra sist svangerskap..

så gubben og jeg nekter. orker rett og slett ikke og med gård og greier så funker det rett og slett ikke.. men har veldig lyst på en til da hehe..

men vis dette går bra er det kun to som lever og to i himmelen så sånn sett har vi kun to. men hadde det ikke gått galt føste gang hadde jeg sakt stopp på de to pga bekkenet..

Vi valgte egl og få 2 barn, siden jeg har slitt med hyperemesis til uke 18 med jentene. Og at jeg i svangerskap nr 2 var mye dårlig og sliter med bekkenløsning etter fødselen med nr 1. Vi prøvde da en liten periode på nr 3, men gikk ikke. så vi blei enig om og legge det på hylla ei stund til hvis ikke for alltid. Vips, så var jeg gravid. Vi skal ikke ha noe mer enn 3 barn. Jeg sliter veldig med bekkenløsning, er utrolig sliten og som hjemmeværende mamma med 2 små er det ikke mye tid til hvile.  Og hadde en veldig tøff fødsel sist og nesten totalruptur, så denne gangen håper vi på og få innvilget planlagt KS!

Vi var enige om at vi ville ha 3 barn. Men etter at vi har fått 2, så har mannen i huset sagt stopp. Jeg har vært litt til og fra, men kommet til at vi har det kjempe fint med de to vi har nå. Vi har god tid til begge, og selvom det er veldig slitsomt til tider så har vi fortsatt tid til oss selv og økonomi nok til å unne oss ting i hverdagen, pusse opp huset og reise til syden hvert år. Jeg føler at jeg ikke har energi nok til å følge opp enda ett barn, og at ett barn til hadde gått på bekostning av barna vi har sin tid. Så vi koser oss med de to vi har, og tanken om ett tredje barn forsvinner mer og mer.

Vi er litt i tenkefasen enda. Ble overraskende gravid to ganger i vinter, men begge gangene endte det galt. Da hadde jeg allerede endelig bestemt meg for at det var nok med to. Men pga at vi måtte ta en pause etter siste SA, så har jeg fått tid til å tenke meg om igjen.. Så er fremdeles i tvil. Fødselsangst etter nr 2, ingen avlastning eller hjelp fra familie, tvillingangst og alle barna skal tross alt følges opp er hovedgrunnene til at jeg tviler på at det blir flere. Men vi får se. Må bestemme meg snart, for vil ikke ha noe stor aldersforskjell mellom sistemann og de to andre.

velger å kun få 2 fordi jeg ikke orker et svangerskap til.. blir deppa av en kropp som ikke virker... vet selvfølgelig ikke hvordan neste svangesrkap ville forløpt seg, men vi er enige nå og jeg syns det er greit :)

Back
Topp