Lyskene (uke 35)

LilleMyy90

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Julilykke 2023
Hei! Har siste uken hatt skikkelig smerter i lyskene, litt mer på den ene siden. Har ikke hatt bekkenløsning, og tror ikke jeg har fått det enda. Har ingen smerter i korsrygg eller symfysen heller.
Kan det være fordi hun har festet seg? Trekt seg lenger ned i bekkenet? Har ikke vært med jordmor på en mnd (de rotet med timene), så har ikke time før mandag. Hmm ;)
 
Litt usikker på hva du mener med stikking i lysken. På dårlige dager med bekkenet så har jeg vodt i lysken i tillegg til korsrygg og symfyse. Det er vel en stikkende smerte, men kommer bare når jeg beveger meg. Blir spesielt vondt når jeg går i oppoverbakker og sånt.

Kommer smerten du beskriver plutselig og når du sitter i ro, eller er det i bevegelse?
 
Det er bare når jeg beveger meg, går, røyser meg, strekker ut bena og lignende. Er ikke en stikkende smerte, men som om jeg har kjempe gangsperre eller strekk i lyskene. Smerten er større etter at jeg har gått eller styret mye, men den er der hele tiden når jeg beveger meg. Men kjenner som sagt ingenting når jeg sitter/ligger i ro, og det er kun i lysken.
Så lurer på om det kan være fordi hun har festet seg? Kjente du forskjell fra før og etter festingen? :)
 
Det høres ut som at det kanskje er fordi hun har festet seg. Har hørt at det kan kjennes litt ut som bekkenløsning, og da jeg først fikk BL så hadde jeg vondt i lysken også. Men det her er første gang for meg, så skal ikke si noe sikkert :p
 
Får vell svar på jordmor timen mandag om hun har festet seg eller ikke ;) første gang her også, så jeg er veldig grønn på mange områder.. Kjenner iallefall at hun er komt lenger ned i bekkenet, av og til kjennes det ut som om hun borrer seg ned i bekkenet og hele magen bølger opp og ned, det er litt sån små ekkelt :p
 
Får vell svar på jordmor timen mandag om hun har festet seg eller ikke ;) første gang her også, så jeg er veldig grønn på mange områder.. Kjenner iallefall at hun er komt lenger ned i bekkenet, av og til kjennes det ut som om hun borrer seg ned i bekkenet og hele magen bølger opp og ned, det er litt sån små ekkelt :p
Hehe er sånn her også! Synes det er veldig ubehagelig og vondt til tider, men nå er det ikke lenge igjen :) godt at vi blir leie også, da blir man jo mer rolig med tanke på fødsel. :)
 
Sånn ble det her også, og da hadde hun festa seg. Akkurat som man har trent lysken og er skikkelig støl. Bare at det blir ikke borte. Nais. :p
 
Sånn har jeg hatt det den siste uken også! Å jeg er 35 uker til onsdag :) var hos jordmor på fredag å spurte om dette, og hun sa det er fordi bekkene gjør seg klar til fødselen. Da blir det mye mere "bøyelig" å kjennes nesten ut som om det skal skli ut av ledd :p hehe.. skikkelig vondt i blandt!
 
Jeg har også vondt i lysken, på begge sider. Ikke hatt det med de to første, men denne ganger er magen lavere. Hodet er ikke festa, men hun ligger allikevel lengre ned enn de andre to har gjort. Ingen av mine har festa hodet eller kommet ned før riene har starta før, så dette er litt uvandt.
 
Kjennes faktisk ut som jeg har hatt en skikkelig treningsøkt :p veldig spent på om hun har festet seg.. Men jeg har også magen langt nede, det har den vært gjennom hele svangerskapet, aldri følt den der kvelningsfølelsen fordi magen presser langt opp mot puppene. Men er bare siste 2 ukene ca jeg har kjent dette lyske styret, og i tillegg kjent at hun er mye lenger nede i bekkenet enn før.
 
Jeg har også fått vondt nå, men mer "mellom beina". Trodde først jeg hadde hatt på meg en veldig vond truse(typisk "blondetruse" vondt), men det var altså ikke derfor:p Jeg kjenner det også kun når jeg er i bevegelse. Kanskje det samme? eller er det bekkenet jeg kjenner? har ikke hatt noen problemer med det til nå i svangerskapet. .. jeg er i uke 36+1...:)
 
Har googla (ekspert på det, haha), og der står det bare om stikkende smerter pga bekkenløsning. Og mine smerter er ikke stikkende og har heller ingen bekkenproblemer. Så tenker jo at det må være fordi hun har komt lenger ned i bekkenet, men får høre med jordmor imorgen :p førstegangs gravid, så har ingenting å sammenligne med.
 
Har googla (ekspert på det, haha), og der står det bare om stikkende smerter pga bekkenløsning. Og mine smerter er ikke stikkende og har heller ingen bekkenproblemer. Så tenker jo at det må være fordi hun har komt lenger ned i bekkenet, men får høre med jordmor imorgen :p førstegangs gravid, så har ingenting å sammenligne med.
Mine smerter var ikke stikkende, og jeg har bekkenløsning, bare sånn at du vet det :) men lurt å høre med jordmor ja!
 
Mine smerter var ikke stikkende, og jeg har bekkenløsning, bare sånn at du vet det :) men lurt å høre med jordmor ja!

Ja det kan jo såklart være at jeg har fått bekkenløsning, synes bare ikke mine symptomer passer til mine google svar om bekkenløsning :p men hva vet jeg.. Håper bare hun er festet, føles litt tryggere viss vannet plutselig skulle gå.
 
Ja det kan jo såklart være at jeg har fått bekkenløsning, synes bare ikke mine symptomer passer til mine google svar om bekkenløsning :p men hva vet jeg.. Håper bare hun er festet, føles litt tryggere viss vannet plutselig skulle gå.

Fikk du noe svar på hva det kunne være? :)
 
Jaa :) hun hadde festet seg godt nedi bekkenet (hurra), og sa det var grunnen til smertene. Det var jo bekken smerter. Men hun sa ikke konkrek at jeg hadde fått bekkenløsning, men det er vell noe i den gaten, om det så ikke er det. Men noen får det vell mer enn andre, og noen kjenner det i korsryggen og/eller i skambenet istedenfor eller i tillegg til lyskene :)
 
Jaa :) hun hadde festet seg godt nedi bekkenet (hurra), og sa det var grunnen til smertene. Det var jo bekken smerter. Men hun sa ikke konkrek at jeg hadde fått bekkenløsning, men det er vell noe i den gaten, om det så ikke er det. Men noen får det vell mer enn andre, og noen kjenner det i korsryggen og/eller i skambenet istedenfor eller i tillegg til lyskene :)
så bra hun hadde festet seg:D da håper jeg min også har det, og at det er det jeg kjenner:)
 
så bra hun hadde festet seg:D da håper jeg min også har det, og at det er det jeg kjenner:)

Jaa, synes det er veldig betryggende at hun er festet i tilfelle vannet skulle gå :) drømte for 2 netter siden at vannet gikk og navlestrengen datt ut og jeg måtte legge meg ned å holde den oppe for at jenta skulle få nokk blod, sykebilen nektet å komme før de hadde bankkort informasjonen til stefaren min(???) heeelt sykt...

Men av en eller annen grunn føler jeg meg plutselig mye nærmere fødsel pga at hun er festet åsså :p haha!
 
Jaa, synes det er veldig betryggende at hun er festet i tilfelle vannet skulle gå :) drømte for 2 netter siden at vannet gikk og navlestrengen datt ut og jeg måtte legge meg ned å holde den oppe for at jenta skulle få nokk blod, sykebilen nektet å komme før de hadde bankkort informasjonen til stefaren min(???) heeelt sykt...

Men av en eller annen grunn føler jeg meg plutselig mye nærmere fødsel pga at hun er festet åsså :p haha!
haha, har hatt noen skikkelig snåle og ulogiske drømmer i det siste jeg også!:p uansett om det er liten sannsynlighet for at vannet går nå så er det betryggende ja:)

Det er det jeg også tenker, jeg har ikke så veldig lyst til å gå på overtid:)
 
Back
Topp