Lyserosa utflod

JOElisabeth

Andre møte med forumet
Hei. Flere som har hatt lyserosa utflod tidlig i graviditeten? Fikk lyserosa utflod 28/4 og varte i 2 dager. Regner med dette var festblødning. Har ikke hatt noe meir før i går å idag. Er nå 5+5 og har igjen fått litt lyserosa utflod. Ikke så mye. Å ikke alltid de kommer på papiret etter toalettbesøk. Har hørt at dette er heilt normalt, så lenge det ikke er blod eller smerter. Har ingen av delene. Men blir jo veldig bekymret når de står på
 
Ikke opplevd det selv, men vet det er helt normalt:Heartred skjønner du blir urolig, men når det ikke tiltar, og ingen smerter, så skal du bare slappe av. Du er nok ikke den eneste som blir urolig:Heartred:Heartred
 
Vet det er helt normalt. Jeg hadde tidlig i de to forrige svangerskapene mine. Da mista jeg i MA, men det var lenge etter de små blødningene. Så de hadde ingen ting med at det gikk galt.
 
Hei. Flere som har hatt lyserosa utflod tidlig i graviditeten? Fikk lyserosa utflod 28/4 og varte i 2 dager. Regner med dette var festblødning. Har ikke hatt noe meir før i går å idag. Er nå 5+5 og har igjen fått litt lyserosa utflod. Ikke så mye. Å ikke alltid de kommer på papiret etter toalettbesøk. Har hørt at dette er heilt normalt, så lenge det ikke er blod eller smerter. Har ingen av delene. Men blir jo veldig bekymret når de står på

Kan være helt normalt i starten : ) Frem til uke 12.
 
Lyserosa utflod er ofte bare et tegn på skjøre slimhinner, det er veldig vanlig med blodkar som sprekker i skjeden :)
 
Så det er mørkt blod som er negativt eventuelt? Når det går fra lys rosa til rødt?

Ikke nødvendigvis, det er bare det at det sier noe om mengde. Lysrosa utflod betyr ofte bare en bitteliten blødning, det er rosa fordi det ikke er nok blod til å farge hele utfloden rød. Er det helt rødt det som kommer, så betyr det gjerne at det er mer blod. Helt mørkt blod/brunt/svart betyr som regel at det er gammelt blod. Det var det min klinikk sa i hvert fall når jeg fortalte om mine blødninger. Men som jeg selv har forstått nå så betyr det ikke at alt håp er ute ❤
 
Ikke nødvendigvis, det er bare det at det sier noe om mengde. Lysrosa utflod betyr ofte bare en bitteliten blødning, det er rosa fordi det ikke er nok blod til å farge hele utfloden rød. Er det helt rødt det som kommer, så betyr det gjerne at det er mer blod. Helt mørkt blod/brunt/svart betyr som regel at det er gammelt blod. Det var det min klinikk sa i hvert fall når jeg fortalte om mine blødninger. Men som jeg selv har forstått nå så betyr det ikke at alt håp er ute ❤

Takk for oppklaring:Heartred Jeg har både hatt brun utflod og lys rosa blod, men enda ikke sterkt rosa/rød.

Krysser fingrene for oss alle:smiley-angelic001
 
Hei. Flere som har hatt lyserosa utflod tidlig i graviditeten? Fikk lyserosa utflod 28/4 og varte i 2 dager. Regner med dette var festblødning. Har ikke hatt noe meir før i går å idag. Er nå 5+5 og har igjen fått litt lyserosa utflod. Ikke så mye. Å ikke alltid de kommer på papiret etter toalettbesøk. Har hørt at dette er heilt normalt, så lenge det ikke er blod eller smerter. Har ingen av delene. Men blir jo veldig bekymret når de står på

Virker som det er normalt å ha blødninger når man egentlig skulle hatt mens også : )
 
Back
Topp