Lys/hvit avføring

Care-bear

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Er det noen som har kjennskap til det? Ble veldig overrasket og litt redd etter toalettbesøk nå.

Ja, det er ved galleproblematikk. Fettet kommer ut med avføringen. Har du smerter under høyre ribbeinsbue?

Ja, det er ved galleproblematikk. Fettet kommer ut med avføringen. Har du smerter under høyre ribbeinsbue?

Nei,ikke som jeg kjenner.. men har hatt litt vondt i magen idet siste,men har tenkt at det pga gravidideten. Er det også et symptom?

Mange kvinner får galkesteinsproblemer under og etter graviditet.
Snakk med legen din. Kan hende han vil du skal ta avføring og urinorøver før evt ultralyd av galleblæra.

Nei,ikke som jeg kjenner.. men har hatt litt vondt i magen idet siste,men har tenkt at det pga gravidideten. Er det også et symptom?
Ja, diffuse magesmerter kan være det. Men det kan jo være så mye annet også. Hadde bestilt en time hos legen. :)

Jeg fikk gallestein under graviditeten med eldste, og husker jeg hadde det du beskriver under et av de verste anfallene. Så, det kan være det i alle fall.

Viss du får kvit avføring ved galletrøbbel får du òg mørk oransje/brun urin og gul hud/augekvite. Dette fordi bilirubin ikkje går ned i tarmen som vanlig, men går ut i blodet. Du vil òg klø noko heilt hinsides, og du vil på noko tidspunkt ha eller ha hatt (kraftige) magesmerter.

Lys avføring kan vere symptom på cøliaki. Har du problem med magen/fordøyelsen?

Back
Topp