Lynraskt gravid, så en SA og så lynraskt gravid igjen? Eller?? Blir gal.

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jeg skriver vel mest fordi jeg er frustrert nå, ikke fordi jeg forventer at noen skal løse dette for meg :)
Men jeg holder på å bli sprø! Tenker ikke på noe annet, og det irriterer vettet av meg, fordi da klarer jeg ikke å leve livet mitt på en normal måte - jeg bare går rundt og kverner på dette...

Vi bestemte oss i august for å forsøke oss på nr.3, og jeg fjernet kobberspiralen 22.august. Innen uken var omme var jeg gravid (!!!). Men så mistet jeg - fikk bekreftet SA da jeg var ca. 6,5-7 uker på vei. Målte hcg på bare 10 hos legen, og to dager etter var den under 5. Altså ordnet heldigvis kroppen opp raskt selv, og jeg blødde heller ikke mer enn et par dager. Et par dager etter det igjen var alle symptomer borte - nesten litt fascinerende hvordan jeg plutselig følte at kroppen var helt "tom" etter så mange uker med ekstremt tydelige symptomer. For det skal sies at jeg ble småkvalm og kjente murringer allerede et par dager etter samleie og helt frem til jeg endelig fikk graviditeten bekreftet etter mange negative tester.

Har to barn fra før, og begge gangene ble jeg gravid på første forsøk - egentlig FØR vi rakk å forsøke, og spiren satt hele veien begge gangene. Jeg har aldri hatt en kropp som "lurer meg" ift falske symptomer - med begge mine første svangerskap kjente jeg murringer før IKM, og det viste seg at jeg var gravid. Derfor kjente jeg igjen det denne gangen, og klarte ikke å godta negative tester. Så var jeg jo også gravid, selv om det gikk skeis et par uker senere.

Men NÅ!

Etter ca. én uke med NULL symptomer etter SA'en, kjente jeg plutselig murringene igjen - og nok en gang kom de 3-4 dager etter siste samleie. Jeg vet ikke når jeg hadde el, hvis jeg hadde det. Men nå har jeg kjent på ALLE symptomene som jeg pleier å få når jeg er gravid siden 8.oktober: Murring hver dag, småkvalm, "tunge" og litt ømme pupper + ganske sliten og trøtt de siste dagene, oppblåst... Var hos bedriftslegen (av en helt annen grunn) den 10.okt, da var hcg negativ. Han mente at "den hadde slått ut nå" hvis jeg var gravid, og det kan sikkert stemme men samtidig var jo det bare 6 dager etter siste samleie, tar det ikke noen dager før egget fester seg hvis man er gravid? Da klarer jeg liksom ikke å bli helt overbevist om at løpet er kjørt. Jeg tok selv en gammel test jeg hadde liggende hjemme den 13.okt, den var negativ. Og jeg tok en til idag (18.okt) - også negativ, men den reagerte ikke før ved hcg 25. Nå er det 14 dager siden samleie, men som sagt aner jeg ikke hvor lenge det er siden el. Siste "mens" er SA som startet den 23.sept, så jeg har liksom ingenting annet å gå etter her.

Så lenge jeg har såpass tydelig symptomer og det ikke kommer noen blødning så klarer jeg ikke å "godta" at jeg ikke er gravid, ettersom jeg aldri har fått noen "falske" symptomer før. En SA kan jo tulle til sykluser ganske bra, men jeg VET at jeg hadde negativ hcg den 26.sept, og symptomene kom tilbake helt uventet den 8.okt. WTF?! Hadde jeg bare kunnet slippe symptomene så kunne jeg i hvert fall forsøkt å "late som ingenting" og kanskje leve litt som vanlig...

Vet ikke hva slags svar jeg forventer, men kanskje noen erfaringer?
 
Jeg hadde en SA den ble regnet som siste menustrasjon da jeg testet positiv igjen 3 uker og 3 dager senere, så ja det kan gå kjapt.
 
Jeg hadde en SA den ble regnet som siste menustrasjon da jeg testet positiv igjen 3 uker og 3 dager senere, så ja det kan gå kjapt.
Ja, jeg har jo hørt om at dette skjer. Det som irriterer meg er at det ikke virker som om jeg har noe særlig mengder av hcg - testene slo ut sent sist, og var veldig svake. Nå ser det jo heller ikke ut til at det skyter i taket, hvis jeg er gravid da. To ting som bugger meg ekstra mye:
1) Lurer på om lav/sakte hcg i starten er et dårlig tegn eller om det ikke har noe å si
2) Hvordan kan jeg ha så intense symptomer så utrolig tidlig hvis jeg har lite hcg??
 
Hcg stigning er veldig individuelt og kan variere fra svangerskap til svangerskap. Jeg hadde 3 svangerskap der jeg har blitt kvalm 1 uke etter eggløsning. De to førte endte i sa og den siste ruger jeg på i uke 21 :)
Så jeg har gått å ventet på positiv test fordi jeg har vært kvalm og uggen. Så fullt mulig å ha symptomer tidlig.
 
Hcg stigning er veldig individuelt og kan variere fra svangerskap til svangerskap. Jeg hadde 3 svangerskap der jeg har blitt kvalm 1 uke etter eggløsning. De to førte endte i sa og den siste ruger jeg på i uke 21 :)
Så jeg har gått å ventet på positiv test fordi jeg har vært kvalm og uggen. Så fullt mulig å ha symptomer tidlig.
Takk for svar:) Fikk du også positiv test sent, selv om du hadde symptomer tidlig? Eller fikk du også bekreftet graviditeten raskt?
 
Takk for svar:) Fikk du også positiv test sent, selv om du hadde symptomer tidlig? Eller fikk du også bekreftet graviditeten raskt?

Med sønnen min testet jeg positivt sent. Ca 2 dager etter ikm før mannen så strekene på testene. Også de to sa ene jeg hadde så testet jeg positivt sent. Denne gangen ble jeg kvalm 6-7 dpo og testet først positivt 11 dpo. Så var kvalm flere dager før positivt test :)
Så hcg stiger veldig individuelt og kan variere fra svangerskap til svangerskap.
 
Med sønnen min testet jeg positivt sent. Ca 2 dager etter ikm før mannen så strekene på testene. Også de to sa ene jeg hadde så testet jeg positivt sent. Denne gangen ble jeg kvalm 6-7 dpo og testet først positivt 11 dpo. Så var kvalm flere dager før positivt test :)
Så hcg stiger veldig individuelt og kan variere fra svangerskap til svangerskap.
Ok. Synes 11DPO er ganske tidlig jeg da, men det er kanskje ikke det? Jeg har jo vært kvalm i to uker nå, pluss masse andre symptomer. Derfor det er så weird å kun få negative tester. Ingenting av dette er typiske PMS-symptomer for meg.
 
Er ikke sikkert du er gravid bare fordi du kjenner symptomer da.
Nei jeg vet det:) Men jeg blir jo veldig satt ut av å ha så ekstremt tydelige symptomer uten å få verken mensen eller positiv test. Ingenting av dette er jo typiske symptomer på pms for min del, så da tenker jeg at jeg enten er gravid, eller så er det noe galt...:(
 
Ok. Synes 11DPO er ganske tidlig jeg da, men det er kanskje ikke det? Jeg har jo vært kvalm i to uker nå, pluss masse andre symptomer. Derfor det er så weird å kun få negative tester. Ingenting av dette er typiske PMS-symptomer for meg.

Ja 11 dpo var ikke så veldig sent men de andre gangene har jeg først hatt positiv test etter ikm. Men poenget var at jeg var kvalm før positiv test alle gangene. Og er ganske spesiell kvalme så gikk å vente på at testene skulle bli positive.
 
Back
Topp