Lynet McQueen Kake

Mamusia

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Gutten ønsker seg en Lynet McQueen kake til bursdagen sin. Noen som har laget en før og kan deler tipps/bilder/hva som helst? Hva var kaketrekket, MMF eller sukkerpaste eller kanskje marsipan? Veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe litt :-)

Laget lyne til gutten min på 3 årsdagen Hannes :) kan sende deg bilde av hvordan du jør det :)ImageUploadedByBV Forum1360516754.627167.jpg
Slik ble vertfall min :)

Sånn jør du det :
ImageUploadedByBV Forum1360516958.924915.jpg
Først baker du en rund kake og deler den opp slik som på bilde :)

Så skjere du sidestykkene til å ha som tak og spoiler bak ImageUploadedByBV Forum1360517101.591158.jpg
Og skjer ut så du får er lys på hver side :) det beste og pynte med er marsmellow fondant :) jeg lager den selv :) 200 g marsmellow, 2 ss vann i en bolle med lokk i 1,5-2 min i mikroen så har du i 2 ss olje og 500 g melis og farge :)og bland alt godt :)

Jeg bruker samme framgangsmåte som missrosa, men jeg liker best å bruke sukkerpasta. Synes den er mye bedre å jobbe med, men det er vel sikkert en smaksak. Nå har jeg ikke bilde av lynet mcqueen på dataen her, men har av 'Kongen'
284457_10150747026345570_6594296_n.jpg

Så flott!! Tusen takk! Ja, jeg tenkte å bruke minst to kvelder for dette, er medt nervøs for å legge trekket på kaken, ser for meg at alt blir ødelagt men men. Jeg tror at gutten min blir fornøyd hvis det bare ligner litt på Lynet :)

Å bruke god tid er alfaomega, så jeg er sikker på at du kommer til å klare dette kjempefint jeg! :)

Jeg har kakeform av Lynet, og så pynter jeg ved å sprøyte på farga smørkrem. En veldig enkel måte å lage kake på for slike som meg som er veldig dårlig på forming.

Back
Topp