Lykketrollets reise...

Englesmil

Betatt av forumet
Ja, så var vi her igjen da..... (minner meg om monopol...rykk tilbake til start... ) jaja, galgenhumoren slår til igjen,,[:(]

Vært på tidelig ultralyd i dag...9 uker og man kan vel si at de var en opplevelse med blanda følelser... skal ihertfall lytte til min egen kropp, istedenfor legen heretter... Legen prøvde å inbille oss at det var to og at det fortsatt var en igjen... men siden SA for nesten to uker siden...så har jeg vel vært rimelig sikker på at det var slutten for knertens eventyr... har hatt en litt for stor tomhetsfølelse...[:(]

Føler meg både litt letta og litt mer lei meg i dag.. letta fordi j ikke viste om j kunne få barn pga en brokkoperasjon da j var to uker gammel..(men alt var helt fint med begge eggstokkene) og letta fordi j slipper uskraping...[;)]

Men samtidig som at det går bedre og bedre for hver dag, var det vondt å se at det var helt tomt der inne..[:(] Er jo ikke det man håper å se ved en ul.

Har ihvertfall oppdaget at j har en helt herlig samboer på alle måter..en som er der i både gode og dårlige dager..[;)]

Gleder oss til å gå inn for kjærlighetsbarnet denne gangen...bare synd at legene er så strenge...skulle gjerne ha hatt en ny spire der...en som ville flytte inn for ni mnd...

Huff... Ikke noe godt når sånt skjer...
Men er hvertfall viktig at man får snakket om det...
Og gjerne med noen som har opplevd lignende..
Ingen tvil om at dette er VONDT..

Sender deg en klem[:)]

Tusen takk for klemmen...den varmet...[;)]

Er vondt når sånn skjer...men når jeg tenker på de som mister senere så har jeg lite å klage over.. men tror ikke sorgen er noe mindre...
Bare så synd at det er så tabu lagt...mange som opplever det, men det skal liksom ikke snakkes om... da det skjedde følte jeg meg som verdens mest ensomme person..ikke viste jeg om noen som hadde mistet og d er bare de nærmeste som viste at j var på vei...og alle sier jo at det er jo bare å prøve igjen...var vel ikke noe annet enn et foster enda... men for meg var det så mye mer...min egen lille baby som hadde bosatt seg inne i kroppen min...[:(]
(må bare si at disse sidene er helt topp....gøy og lese andre sine dagbøker, møte likesinnede og høre andre sine opplevelser...er rimlig mye man lurer på..både før, etter og mens man er gravid.. føles også veldig godt og trygt å kunne dele med andre det man lurer på og sliter med...ikke minst å få mange gode råd..[;)])

merker jo at ting går bedre...lengter jo etter å prøve igjen...

I går hadde jeg en samboer med verdens verste samvitighet, fordi han hadde fått meg til å gråte..
kom hjem etter ul, med masse triste følelser...men det gikk relativt greit..jeg var jo forberedt... men da han kom hjem etter å ha henta kosejenta vår i barnehagen og fortalte at søskenbarnet hans var gravid....knakk jeg totalt sammen...
Regner med at d blir noen tøffe perioder..og føler at jeg har en del blanda følelser ang å prøve igjen.. alle sier at man ikke skal stresse med å bli gravid igjen...,men jeg er mest redd for å bli gravid og miste igjen...kjenner at j får en smule panikk... men tror det slipper taket etter hvert...

kosejenta vår er verdens herligste lille skapning... lille stedattera mi på 4 år..stedatter høres lit kaldt ut, så den uken hun er hos oss er hun som min egen datter...tenker lite over at hun ikke er helt min lenger..[;)] og i går var hun bare helt herlig....hun kom bort til meg i sofaen for å trøste meg..og vi hadde en lite samtale om at alle var litt lei seg innimellom og at det var helt greit å være... hun var jo jo så uheldig å være her den uken j mistet også.. så da pappaen hennes tok henne med på rommet, var hun oppi lekekassa si og fant ei plast rose og kom ut i stua til meg og søs..den skulle j ha fordi j var så lei meg... så jeg må jo si at j tross alt føler meg utrolig heldig som har ei så utrolig herlig kosejente..

Var vel litt uskikkelige i går også... har egentlig et utrolig bra sexliv, så å vente til etter 1 mens ble litt hardt..
ikke spesielt lurt sikkert, men man føler et ekstremr behov for nærhet når man er litt lei..hjelper vel ikke akkurat på å ha gått så lene uten heller...

så du hadde skrevet kjemisk graviditet...?

Kjenner meg godt igjen...
"godt du mista så tidlig", "da var det jo noe galt"...sa mange til meg..
Når man står oppi det er det faktisk ikke noe som hjelper
utenom å få gråte og få trøstende klemmer..[:)]
Og det er virkelig et emne som er tabu lagt.. Jeg har
valgt å snakke om det til mange, og det er jeg glad for..
Hadde vært værre om jeg hadde følt jeg var alene når
det skjedde..

Kjemisk graviditet ja.. er jo et egg som er befrukta,som
slipper veeldig tidlig... så er jo på en måte en SA...

Synes dere skal på som bare det [:)][:)][:)]
Mange som sier at det bare er å kjøre på så fort
man er psykisk klar[:)]

Var på besøk hos en veninne av meg igår, som har en baby på 13 uker... var nesten så jeg tok han med meg hjem..[:D]
Gud såååå herlig han var..[;)]

åååå som jeg har lyst på en baby..den varme lille kroppen, et sjarmerende tannløst smil og ikke minst baby lukta...sukk..
ikke lett å tøyle hormonene da må jeg si...

Ble vist strake veien hjem for å starte produksjonen....[:D]

Uff...prøver å få dagene til og gå og venter spent på når mensen har tenkt å melde sin ankomst...gleder meg stort til å virkelig ta fatt på prøvinga...[;)]

Prøver og få gjort litt fornuftig og tenke på litt annet om dagen...,men må vel innrømme at tankene peiler litt for mye inn på graviditet og baby...[:D]

kom plutselig å tenke på om j har noen favoritt nevn og har trålet navneboka ifra perm til perm og tilbake igjen opptil flere ganger...snakker om å bli tullete...[:D]

Har vel klart å finne noen favoritter...sånn som;

Gutt: Julian, Benjamin og Lukas..

Jente; Jenny, Vilde Kristine, Tuva.

Flere her inne som har tenkt på navn eller har noen favoritter......?

Sjokomanen som blir kvalm av sjokolade... [:D] Har så lyst på sjokolade at jeg blir helt gal, samtidig blir jeg kvalm så fort j har puttet biten i munnen..slitsomt må jeg si... vil ha sjokolade nå...

eller kan jeg vel nevne at TR 6 dager forsinket-fryser og er varm om hverandre- drikker og tisser hele tiden-stikkinger i magen-trett...

altså veldig likt som sist, bortsett ifra at jeg ikke er kvalm 24/7...

Rimlig spent nå...[;)] Har bestilt tester, så det blir spennende og se... men gruer meg veldig...[:'(], så det er BEST det står GRAVID i displayet...[;)]

spennende![:D] test test test!![:D]

Tør ikke...skikkelig skummelt.. livende redd for å bli skuffet...[&:]

Ingen tester i postkassa i dag, så da må vi vente til mandag...[:@]

Får vondt av å lese det du har opplevd[:(]

Skal krysse alt jeg har får at du får test i posten
på mandag, og at når du tester så
står der med STORE bokstaver
GRAVID!

Jeg har jo ikke opplevd det du har,
men det å sitte å være ubeskrivelig
nervøs og må roes ned mens man venter
på resultatet har jeg vært igjennom.

Ønsker deg alt det beste[:)]

takk for all omtanken....varmer et hjerte...[;)]

Er nok desverre de som har opplevd værre ting her inne...[:(] så mine opplevelser blir nok små i forhold...

ja ja, testene kom på tirsdag.. må vel være skjebnens ironi ettersom j begynte å blø på mandag kveld.... TR svikter aldri... har aldri følt så lite for et besøk av den @£$@#æ tanta... så da ble det en sippe runde til... trodde vi nesten var gravide igjen..har jo vært en del små tegn..men nei da..ikke denne jenta ihvertfall..[:(]

Etter litt sutring og forbanning i går..våkner jeg opp til litt andre følelser i dag.. Føler meg helt idiot etter sutringa..sa til og med at j ville på ppiller igjen for nå orket jeg ikke mer... men begynte å tenke på det i natt at jeg rett og slett oppførte meg som en skitunge...tenk på alle de som har prøvd lenge..og j har jo egentlig ikke startet på min første ordentlige prøveperiode enda.... men regner med at det er en del følelser i sving, så man tenker nok ikke helt klart til tider...(sliter nok litt med abborten også, selv om jeg tror at alt er greit...)

all ære til de som holder ut pp etter pp...skjønner ikke at det ikke rabler for dere... alltid tenkt at det man ikke dør av, blir man sterkere av....men føler meg lite sterk akkurat nå..

Håper spiren sitter hos oss alle snart..[;)]

Virker som om TR slipper taket..., så da slir det masse fremover..[:D]

har ikke orket å skrive på en stund...

TR har meldt sin ankomst i dag, så da fikk je ikke det jeg ønsket meg aller mest til jul allikevel..[:(]
Er inne i en litt tung periode nå kjenner jeg.. kjennes liksom så utrolig urettferdig at j skulle bli gravid på ppiller, når man ikke klarer det ellers..
trodde ting ble lettere...men akkurat nå kjennes hele jula ut som et utrolig ork å komme igjennom.
har mest lyst til å pakke meg ned under dyna og sove til det blir 2011.

Har sagt til samboeren at om jeg får kommentaren om at:"barn betyr alt og at jula er til for barna", så kommer jeg til å slå hardt.
vanskelig å finne julefølelsen.. skulle liksom ha vært tidenes overaskelse til stedatteren min, ettersom vi skulle ha ultralyd i disse dager..
Prøver å ta meg sammen for å gi henne den beste julen, men føler meg innimellom helt kvalt..
blir liksom ikke helt det samme, selv om hun på en måte er min...hun har jo sin egen mamma og det er noe jeg aldri kan bli for henne...
Føler meg en smule ensom oppi alt sammen... samboeren min hadde ikke helt det samme forholdet som jeg hadde til spiren.. spiren var jo en del av meg.. samtidig har han jo et barn ifra før å konsentrere seg om...har ikke helt det samme savnet som meg.

samboeren min føler at jeg stresser for mye og trekker seg derfor unna... så det blir lite sex om dagen kan man si...[:(] fører bare til at jeg ikke føler at jeg får den nærheten som jeg trenger og derfor distanserer jeg meg ifra alt om dagen.. ender med en evig ond sirkel...[:(]

Beundrer dere alle for at dere står på og takler all prøvinga... hadde ingen aning om at ting skulle bli så vanskelig...

Prøver å tenke at det skjer når de skjer, men kjenner at jeg blir så utrolig skuffa når TR kommer..[:(]

En stund siden jeg har orket å vært her inne..jula har vært en smule hard i år...[:(]

men nå er det nytt år og nye muligheter... [;)]

Hadde egentlig tenkt å prøve å gi litt mer slipp på babyjakta...siden man har blitt en smule sliten av alt som har skjedd.. og siden jeg fikk skikkelig infulensa den 1.januar og jeg viste at el var den 3.januar. og min kjære drar til Barcelona med jobben ved neste anledning.
så tenkte jeg likså godt at jeg kunne bite i det sure eplet først som sist og innfinne meg med at noen spire kommer ikke på tale før i mars....[:(]

men så var det jo denne standup komikeren av en kropp jeg har da... synes vel den er rimlig festlig nå..
EL på mandag og spotter litt på torsdag og i dag.. (har aldri opplevd dette)
så da er det igjen noen nervepirrende dager, for å se om tante rød kommer på besøk den 22.januar eller om kroppen bare rett og slett tuller fordi jeg er syk... spennende, men slitsomt...[;)]

Back
Topp