Lykkeligesnuppa!!!

BlåBobler

Forumet er livet
Er ikke Frida VELIDG stor??? 1,4 kg i uke 29..... [8|] 

I følge de GRAVID bladene jeg har så står det at ca. 900-1000gr er gjennomsnittsvekta i uke 30...... Hmm...... Du er ikke 1 mnd lenger på vei, altså?

Jeg synes det var VELDIG rart at ho er SÅ stor og i tillegg sier dem at ho blir under gjennomsnittet ved fødsel....... (gjennomsnitt 3,8kg) ?

her på bv står det jo også 1350 i uke 29? hun var visst ikke 1,4, så feil, hun er 1340 nå[:)] og det var visst helt vanlig...hmm.. nå ble jeg nervøs her. det er jo samme som står på bv? 1350? EEEN TREEE FEMTIII? guri. hehe. fnis. nervøs.

ja, de måler babyen på vanlig ul også. hodet, magen og lårbeinet ellerno[:)] skatten din er nok helt perfekt[:)][:)] syntes 900-1000 gram hørtes lite ut for uke 30 i alle fall!

Ja det gjorde det...
Når det står at babyen skal veie 1000 gram i uke 27...
Tror nok frida er perfekt jeg[;)]
ORIGINAL: lykkeligemeg

ja, de måler babyen på vanlig ul også. hodet, magen og lårbeinet ellerno[:)] skatten din er nok helt perfekt[:)][:)] syntes 900-1000 gram hørtes lite ut for uke 30 i alle fall!

Er nok helt som hun skal skal du se [:D]

ORIGINAL: Nikki!

i uke 32 skal min skatt ca være 1800

man kan finne ut vekten på barnet med vanlig UL også eller??

Var på UL i går (32 + 1) og da regnet de jenta mi til å være 2300! Jeg fikk sjokk og lurte på om ikke det var veldig stort, men hun påsto at det var helt perfekt!  Så de tallene her på BV er kanskje ikke helt rett??

I GRAVID bladet står det 1000gr i uke 29...... Veldig stor forskjell fra det som står her på BV da.... [8|] Men de skal jo legge på seg 250gr i uka fra ca. uke 29-30, så vekta øker jo DRASTISK fort nå om dagen da.....

Jeg synes ikke at Frida er SUPERSVÆR eller noe altså, lykkeligemeg! [:)] Jeg synes bare ho var veldig stor NÅ til å ha antatt fødselsvekt på 3500gr.....

Jentene mine har jo vært 900gr i uke 27-28 og de har begge veid nesten 4,5kg ved fødsel......

oi, mye forskjellig ute og går da, ja! trodde de regnet at de legger på seg ca 200 gram i uka fra nå av? er det 250?? makan. jeg får angst.

oi, mye forskjellig ute og går da, ja! trodde de regnet at de legger på seg ca 200 gram i uka fra nå av? er det 250?? makan. jeg får angst.

Det står 200gr i lennart Nilssons bok, 250gr i GRAVID..... Man kan bli sprø.... [&:]

høres vel greit ut med 2300 i uke 32 hvis de legger på seg ca 200 gram i uka fra nå! da blir jo nurket ditt ca 3900 til uke 40[:)]

ORIGINAL: liten*venn

i uke 32 skal min skatt ca være 1800

man kan finne ut vekten på barnet med vanlig UL også eller??

Var på UL i går (32 + 1) og da regnet de jenta mi til å være 2300! Jeg fikk sjokk og lurte på om ikke det var veldig stort, men hun påsto at det var helt perfekt!  Så de tallene her på BV er kanskje ikke helt rett??

oi veide den lille 2300 så perfekt da=)
håper min også gjør det,for da er de kg jeg har lagt på meg kun ungen sin vekt,hehe[:D]

er nok bare en sånn ca mal det på bv!=) så er det andre verdier i real life med + og -[;)]

Jeg hadde også lest at bebisen skulle være 1800g i uke 32, det var derfor jeg ble litt overrasket. Men de to jeg har fått har veid 4100 og 4300, så de var jo ikke akkurat noen småbebiser. Men det er jo greitt at hun ikke blir mye større enn det....[8|] Veninna mi fikk en datter på over 5000 og det er jo ganske stort... Men frisk og fin og det er jo det viktigste....[:D]

Jeg har sett på malen inne på BIM og der er ungene lengre og lettere...Så det varierer jo veldig..

Det må være deilig å ikke ha lagt på seg mer? Jeg sprenger vekta snart tror jeg...[:o] men sulten konstant så jeg må nok slite med det etterpå...[:-]

har lagt på meg 3 kg til nå.
tenkte det meste var grunnet all godisen jeg har spist,virkelig kost meg altså. godis,softis og alt annet,hehe!
men tok mange mnd før jeg kunne spise grunnet oppkast fram til nå nylig igrunnen

Da skal du se at mesteparten er bebisen! [:D] Huff, ja det må være forferdelig med slik voldsom sv.skaps kvalme. Godt at du er bedre nå da. Men da har du jammen slitt med det lenge også...[X(]

Nei, de blir vel helt perfekte alle disse junibebisene tror jeg![:D] Blir spennende å se.... Ikke lenge igjen nå..

hm... jeg har lagt på meg 3 kilo, og så veier ungen nesten 1,5 kilo snart da (litt optimistisk her). men hvor mye veier fosterannet og morkaka og livmora og sånn? kan jeg også være så optimistisk at jeg ikke har lagt på meg mer enn det graviditeten selv veier liksom? redd for å skyyyte fart de siste 11 ukene her nå jeg! hehe

ja, jeg sier også 3 kilo til sammen. hihi. lov å håpe;)
nei, 20 kilo blir det sikkert ikke, men det trenger jeg virkelig ikke heller, så det er jeg GLAD for![:)] og nå kan jeg ikke spise godis og brus og frukt og syltetøy og juice heller, så blir jo rene slankekuren det greiene her[&:]

Jeg er på god vei mot 20 kg, og kommer nok over det. Men har lagt på meg det med de to andre også, virker som jeg er forhåndsprogrammert til å legge på meg minst 20 kg når jeg er gravid... Men går gjerne ned igjen 10-15 kg de første dagene etter fødsel, så mye er vann... også får jeg håpe at ammingen og trillleturer kan hjelpe meg med resten....

3 kg ja, bare blodmengden i kroppen øker jo med 40 %, og sammen med vann, morkake og fostervann så er vel det til sammen ihvertfall 3 kg, så jeg tror ikke dere trenger å bekymre dere for vekta etterpå...

nei, i så fall får jeg bekymre meg for det jeg allerede hadde fra før av[:)]
10-15 kilo første dagene ja! så sprøtt egentlig at sååå mye er vann og sånn!! da er plutselig 20 kilo liksom ingenting![:)]

nå må du ikke fyyyyre oppunder blodtrykker her. jeg har så lyst på kindersjokolade at du ANER ikke! HELDIG?????[&:][&:][&:][&:] [:D][:D]

Når vi er fullgåtte så har kroppen lagt på seg 7kg i barn, vann, morkake, livmor og økt blodmengde [:)] Så hvis man går opp mindre enn 7kg tilsammen, så har man enten fått et ganske lite barn, eller man har selv gått ned litt fra utgangsvekta [:)]

"Anbefalt" (litt teit å ANBEFALE egentlig, men...) vektøkning er mellom 12 og 15 kg. Hvor halvparten av dem da er ekstra fett og lager vi trenger til amminga [:)] 

Alt over 15kg er unødvendig vektøkning, som vi må slite med etterpå.

Men noen er jo selvfølgelig unnskyldt m.t.p SF f.eks..... Mye vann....

Jeg har lagt på meg 10kg til nå, så jeg kommer MINST opp i 16-17kg innen termin. Kankje så mye som 20kg. Men med jentene la jeg på meg 30kg, så jeg skal være fornøyd alikevel.... [:)]

Back
Topp