Lykke

Dessi

Betatt av forumet
Hei [:)]

Jeg er 32 år og har vist snart 1 uke at jeg er gravid.
Har en sønn fra før men det er 9 år siden jeg gikk gravid sist. Ganske nøyaktig faktisk.

Det er mange unge her inne men dette forumet ser ut til å passe for meg [:)]

Lykke til alle dere der ute [:)]
 
Gratulerer så mye med spiren i magen[:)] og velkommen hit[:D]
 
ORIGINAL: *bølla*

Gratulerer så mye med spiren i magen[:)] og velkommen hit[:D]
 
Tusen takk for koselig velkomst [:)]

Ett års tid etter jeg fikk min sønn fikk jeg diabetes 2. Jeg tar litt insulin men er ikke sånn at jeg får føling.
Jeg leste nettopp om hvor skummelt det var å være gravid med diabetes.
Regner med at de skriver om det verste som kan skje men at det ikke er vanlig at det skjer noe. Det setter jo tankene igang når en leser om hva som kan skje. Men man kan jo ikke gå å tenke på alt som kan skje....
Jeg skal til legen 7 april. Han vet om at vi prøvde å få barn. Legen sa han skulle henvise meg til sykehuset med det samme hvis vi ble gravide.
Håper alt går bra. Og jeg blir jo, foråpentlivis, godt fulgt opp.

Det var dagens bekymring [&:]
 
På min side kommer det bare opp ny syklus. Noen som vet hvordan jeg kan få forandret til er gravid sånn at den følger svangerskapet?
 
Jeg klarte å fikse selv


ORIGINAL: Dessi

På min side kommer det bare opp ny syklus. Noen som vet hvordan jeg kan få forandret til er gravid sånn at den følger svangerskapet?

 
gratulerer så mye med spire og velkommen hit[:)]
 
Tusen takk Undrendeigjen og Torad [:)]

Tidligere har dagene og ukene flydd. Nå står de så godt som stille.
Det er en uke siden jeg fikk positiv test. Siden min sier jeg er 4 uker og 2 dager på vei [:D] Har på en måte gått fort men også veldig seint. Merkelig følelse [8D]

Jeg har lyst å fortelle det til alle men må vente. Har spesielt lyst å fortelle det til sønnen min på 8 år men han hadde jo aldri klart å holde det for seg selv. Han har spurt i mange år nå om ikke han kan bli storebror. Håper han endelig kan bli det nå [:)]

Det er en nevepirrende og spennende tid vi går inn i.

Ønsker dere alle lykke til [:)]
 
Tok en ny test i dag. Kjente jeg plutselig ble nervøs. Heldigvis var den positiv [:D]
Tok bilder som jeg tenkte jeg skulle lime inn i babyboka.

Har vært litt kvalm noen dager men ellers veldig fin i formen.
Kjenner det jobbes i livmora [:)]

To dager til på jobb så er det påskeferie. Skal bli godt!
¨
God helg alle sammen [:)]
 
Melding som møtte meg i dag:

HJERTET SLÅR! I dag begynner embryoets hjerte å slå! Er det ikke fantastisk?

Det er helt utrolig. Jeg trodde ikke det skulle begynne å slå før 1 april. Men dette var en fin melding å få!!

God påske alle [:)]
 
6 uker [:)]

Dagens glad melding:

VIKTIG MILEPÆL! I dag lukkes nevralrøret. All grunn til å feire! Inni der vil hele barnets sentralnervesystem, deriblant hjernen, dannes og det er allerede nå beskyttet.

 
velkommen og gratulerer med spiren
 
Tusen takk bondekone [:)]

ORIGINAL: bondekone

velkommen og gratulerer med spiren
 
Var på min første legetime i dag [:D]
Kjente at jeg plutselig ble nervøs. Tenk om ikke testen var positiv men det ordnet seg heldigvis [:)]

Jeg fikk diabetes etter at jeg fikk sønnen min. Har hatt diabetes i ca 5 år. På grunn av dette ble jeg henvist til sykehuset for å få ekstra oppfølging. Det er bra at man blir tatt vare på [:)]

Noen andre som har erfaring med diabetes og svangerskap?

Håper alle har en fin kveld [:)]
 
Tusen takk Chumalunga [:)]

Jeg blir veldig godt fulgt opp.
I dag var jeg hos diabetes sykepleieren for å regulere insulin. Skal ha mye mer nå enn før.
Ellers skal jeg til kontroll på sykehuset hver 14 dag.
Har allerede fått en ultralyd. Var ikke sikkert vi fikk sett noe men fikk sett bønna helt tydelig. Hjertet så ut som en liten flimre ting midt inni der. Det var kjempe gøy!!!
Legen sa jeg skulle få mange ultralyder [:)]

Håper alle får en fin uke [:)]

Klem [;)]
 
så morsomt å følge deg på denne spennende veien[:)]
Gi oss oppatering etterhvert[:)]
Jeg har ikke gått gravid med diabetes men min veninne har og det gikk helt fint....fikk en stor og flott sønn på 4100 og 53 cm...nyyydelig liten krabat[:)]
 
Gratulerer så masse med babyen i magen!!
Jeg venter også barn nr.2 og det er ganske nøyaktig 10 år siden sist med meg så vår historie er ikke så ulik sånn sett. Jeg har ikke diabetes, men et syndrom som heter PCO så det var ikke "bare-bare" å bli gravid igjen, men heldigvis gikk det bra![:)] I dag er det 3D Ul og vi er veldig spente på hva det blir!!
Ønsker deg masse lykke til i tiden fremover og håper graviditeten vil forløpe supert!
God helg[:)]
 
Tusen takk undrendeigjen og Smirk [:)]

Jeg blir veldig nøye fulgt opp av sykehuset. Snakker med diabetes sykepleieren hvertfall en gang i uken for å få riktig dosering av insulin. Ellers så går jeg hver 14 dag til legen og får ultralyd.
Var der i går og da så vi babyen bevege seg, hjerte slo og man så at navlestrengen hang fast i morkaken og den lå fint [:)]

Sønnen min er nå snart 8,5 år. Han veide 4830 da han kom til verden ved hjelp av haste keisersnitt. Jeg var for smal i bekkenet så han ble sittende fast.
Hvis denne babyen blir på samme størrelse blir det keisersnitt her også.

Sist gang tok det 3 døgn før jeg fikk keisersnitt. Veldig usikker på hva jeg vil nå. Jeg er litt bekymret men prøver å ikke tenke på det riktig enda.
Bra skal det gå uansett [:)]

Snart helg og det skal bli deilig!!

Ønsker dere alle en fin kveld [:)]
 
I dag er jeg 10 + 3 [:)]

I går hadde jeg litt farge på utfloden. Det var skikkelig skummelt synes jeg. Men har lest at det er mange andre også som har hatt det uten at det er noe galt, så satser på at det stemmer for min del også!
Det var bare pitte litt og jeg har ikke vondt noen plass [:)]

1 mai i dag og super fint vær. Skal på besøk til noen venner og grille. Gleder meg masse [:)]

Ønsker dere alle en fin helg [:)]
 
Back
Topp