"lyge"blemmer

*UtspyttaLaban*

Forumet er livet
VIP
Hva som gjør at en får det?
Jeg våknet opp med ei på ene siden av tunga i går, og utover dagen fikk jeg jaggu ei på tungespissen og.
De er driiitvonde.

Men lurer på hva som fører til det, og er det smittsomt?[8|]

Jeg har IKKE peiling.
Men av og til mistenker jeg faktisk at jeg får dem når jeg er litt stresset, eller at kroppen på en eller annen måte ikke er helt i "sitt ess" (feks veldig sliten eller veldig trøtt)

Nå er ikke jeg sikker på om vi tenker på det samme, men er ikke det sånn som du får når du biter deg i tunga?

ORIGINAL: Oline V2

Jeg har IKKE peiling.
Men av og til mistenker jeg faktisk at jeg får dem når jeg er litt stresset, eller at kroppen på en eller annen måte ikke er helt i "sitt ess" (feks veldig sliten eller veldig trøtt)

Ja kansje det er det, nå har jo de siste ukene vært ganske stressende og urolige. Kansje jeg skal skylde de på det.

Hva bruker du mot de? Jeg skyller munnen med corsodyl, tror du det funker eller?[:)]

ORIGINAL: Puskinella

Nå er ikke jeg sikker på om vi tenker på det samme, men er ikke det sånn som du får når du biter deg i tunga?

Nei da tenker vi ikke likt[8D]

Lyge blemmer er bitte bitte små blemmer, som bare dukker opp lissom [8D]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

ORIGINAL: Oline V2

Jeg har IKKE peiling.

Ja kansje det er det, nå har jo de siste ukene vært ganske stressende og urolige. Kansje jeg skal skylde de på det.

Hva bruker du mot de? Jeg skyller munnen med corsodyl, tror du det funker eller?[:)]

Er det jeg også bruker.
Mener at de går bort litt fortere enn når jeg ikke bruker noe.

å hjelpes.. stakkars deg!! Virkelig!! Hadde en periode her hvor hele tunga var dekka av sånne blemmer. After heter det visst, men aner ikke hvorfor de kommer. Men legen sa jeg skulle bytte tannkrem, til Zendium!! Kjøpes i butikken. er visst en spesial tannkrem det.. Å etter jeg byttet tok det ikke mange dagene før alt ble bra! Gir aldri slipp på Zendium igjen[:D]

Jeg er sterkt plaget med disse blemmene. De kommer av noe kroppen reagerer på. Som i mitt tilfelle så reagerte jeg på reguleringen min. Husker på det verste så hadde jeg 25 oppe i munnen og 19 nede. Var hos tannlegen hverdag for å bedøve ned munn. Så byttet jeg tannkrem til en tannkrem med mindre såpe i. Sensodyn er fint til den slags bruk. Så skylle munnen med corosodyl.
Det er vondt, håper du blir kvitt det snart...

Vi kalle de sukkerblemmer, av den grunn at de kommer i sammenheng med stort sukkerintak. Den ene datteren min er veldig plaget av dette. En ting som hjelper mot dette, for ikke å kutte ut sukker, er å bruke helt såpefri tannkrem. Det har hatt god effekt på henne. 

ORIGINAL: Iskaffe

å hjelpes.. stakkars deg!! Virkelig!! Hadde en periode her hvor hele tunga var dekka av sånne blemmer. After heter det visst, men aner ikke hvorfor de kommer. Men legen sa jeg skulle bytte tannkrem, til Zendium!! Kjøpes i butikken. er visst en spesial tannkrem det.. Å etter jeg byttet tok det ikke mange dagene før alt ble bra! Gir aldri slipp på Zendium igjen[:D]

Det er den som brukes her i huset også. Den er helt såpefri.

Det er after. Og det er au. Du får kjøpt noe som heter aftamed på apoteket, det funker litt.
Jeg var aldri plaget med det tidligere, hadde en og to en gang innimellom. Da jeg ble gravid med minstemål eskalerte det, og nå følger det egentlig syklusen min... Slitsomt..

Back
Topp