Lydsensitiv..?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Er det flere enn meg som har denne bieffekten av gravidteten?
Jeg ser på serier - og sitter fast ved volumtastene for å stille ned de skarpeste tonene. Litt høyt, gjør VONDT... ><

Ja, aldri hørt om det før, jeg har ikke så altfor god hørsel fra før av, men etter jeg ble gravid, så er det helt ekstremt hvor godt jeg hører, radio og tvlyd er myyye lavere enn før. Godt å vite at jeg ikke er alene:cat:

Last edited:
Ja, aldri hørt om det før, jeg har ikke så altfor god hørsel fra før av, men etter jeg ble gravid, så er det helt ekstremt hvor godt jeg hører, radio og tvlyd er myyye lavere enn før. Godt å vite at jeg inne er alene

Jeg holder på å bli gal :P haha... På toppen av alt det andre liksom, så tåler jeg ikke lyd.

Jeg ble veldig lydsensitiv i første svangerskap, og har egentlig vært det siden. Hørte mye på musikk før, på medium høyt volum (aldri vært slik som spiller så høyt at det slår gjennom veggene), og det samme gjorde barnefaren. Men midtveis i svangerskapet ble jeg skikkelig plaga av den høye musikken. Orket knapt å høre på musikk på helt lavt volum en gang. Det var bare bråk.

Hører svært sjeldent på musikk eller radio. Lyd på film går helt fint, men har mistet helt behovet for å høre på musikk.

Ble også veldig sensitiv for knall og fall i forrige svangerskap, og har beholdt en mild versjon av det siden. Men nå kjenner jeg at det har tatt seg opp igjen. Ser jeg noen ramle på tv, spesielt hvis de ramler stygt, så ruller det rundt i hele magen, får et skikkelig sug inni meg.

Back
Topp